Blog
Megvolt a szervíz, a kinyomócsapágy adta meg magát most már újra gurulunk :) nagy az öröm :) bár most valamiért az ABS visszajelzőm világiít. :/ vannak még apróbb hiányosságok amiket pótolni kell de időközben meglesz és jövök egy újabb poszttal :)
Km:179670
Már 1 éve sort akartam rá keríteni, ma végre lecseréltem a még gyári gumi fékcsöveket. DOT 5.1 folyadékkal.
Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.
Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)
Kicsit rángatott az autó, ha volt kedve (és egyre sűrűbben volt), de csak 1500-as fordulat környékén. Turbónyomás elment, az autó meg nem. Ekkor, tanult kollégám, Soldiert, javasolta, hogy pucoljuk meg az EGR szelepet. Ő ezt meg is tette, amit nagyon szépen köszönök neki.
Még egy common rail-ekbe való tisztító adalékot kap az autó a közeljövőben, amit szintén ő ajánlott, neki csak utána múlt el ugyanez a jelenség. Nekem már a pucolás is segített, de ártani nem árthat alapon belelocsolok én is egyet...


Rövid keresgélés után megtaláltam az igazit! Olyan, amilyet szerettem volna. 4 ajtós, benzines, legalább 2000-es és sötét színű.
A 3.2-es megszelídítéséhez sajnos már öregnek érzem magam :( 20 éve nagyon jól jött volna :D Így 2.2-eseket néztem.
Itthon a választék 1 darabból állt. Külföldön pedig káosz a kínálatban, az árban és főleg a tulajdonosokban. Legtöbbjétől kávéfőzőt sem vennék :/ Értem ezalatt a "fejlett" nyugateurópát. Az olaszoknál találtam szépeket, de ott drága, amelyik jó állapotú, átlagnál kevesebbet futott. Legalábbis az én pénztárcámnak.
Szerencsére az itthon talált alapjaiban teljesen jónak tűnik. Alapjaiban. Nem volt nagy törés, motor, hajtás, futómű rendben, ez a lényeg;
Egyébként meg, nem kapta meg a szeretetet, tiszteletet. Olyan helyeken vannak sérülések, amiket kitalálni nem lehet, hogyan csinálták. pl lámpa kapcsoló konzolba lyukat törtek. Csomagtartóban 5cm víz állt, minden kárpit csurom víz alul-felül-oldalt, de nem beázott, hanem valószínű nyitott csomagtartóval mosták a kocsit. A lókupec sem volt jobb, a maga 165 centijével. A törzskönyvet elhagyta, csak 1 hónappal később tudtam saját nevemre íratni; aksit kicserélte, az csak 1 hétig bírta, még a rögzítőcsavart sem tette vissza; mikor elhoztam, akkor bezzeg nem mosta le (talán jobb is, így nem okozott több kárt :D)
Gyöngyöt szórtak a disznók elé.
Ideje volt, hogy szerető, jó gazdához kerüljön :)
1-2 képet feltöltök, jó lesz majd az "ilyen volt - ilyen lett" albumba :D



Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.
Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.
Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15
A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.
A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.
Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.
Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.





Mivel majd a komplett eleje ki lett cserélve a kisautónak, elvittem beállíttatni. Tatabányán a Hyundai Királyban történt, háromra volt időpontom, jó 10 perccel hamarabb érkeztem, de alig öt perc várakozás után egy fiatalember neki is látott, hamar végzett is, közben kicsit érdeklődött az Alfázásról, és megegyeztünk, hogy rajzolni azt igencsak tudnak az olaszok :)
Még 2014-ben vettem Alfa City-n Alfa Amore-s rendszámtábla keretet mindkét alfára. Persze csak hátra, mert elöl nincs keret.
Sajnos eddig bírták: egy hét eltéréssel, mindkettőnek eltört a rövidebbik széle.
Elővettem hát a régi rendszámtábla kereteket, ezek puhább műanyagból vannak, nem olyan merevek, mint az amore-s, de ezeken meg ott virított a kereskedések reklámja, ahonnan a kocsikat vettük. Na ne!
Volt viszont otthon karbonfólia :)
Amíg én a keretek alsó részét cseréltem a kocsikon, addig feleségem bent szépen körbekarbonozta a tartók keret-részeit.
Dögösek lettek.



Már 2015 november vége óta elkezdett nyöszörögni a bal eleje a kocsinak. A hang ismerős volt, tudtam, hogy lengőkar, de nem tudtam alsó, vagy felső. A jobb oldal már alul felül cserélve volt, most jött el az ideje a bal oldalnak.
A csere április 15-re volt bejegyezve, de csúszást volt, így szombat délelőtt került sor a műveletre.
Rutinosan, kb. 30 perc alatt ki is cseréltük, szerencsénk volt, mert minden könnyen engedett.
Fotók csatolva.





