Blog

>> Tuning és extraGyula G' // Alfa 159 Ti 1.9 JTDm // 2016-05-31

Nemrég megvetem az angle eye köröket, aminek a beszerelését el is kezdtem teljesen sikertelenül.
Szerszámok hiányában feladtam a dolgot, és úgy döntöttem fizetek érte és hozzá értő kezekbe adom.
És ha minden jól megy a hétvégén már kész is lesz, kíváncsian várom a végeredményt.

 
>> SzervizGyula G' // Alfa 159 Ti 1.9 JTDm // 2016-05-31

Végre a szűrök és olajcsere megvolt. Bár az olajcsere nem volt olyan egyszerű, mivel az olajleeresztő csavarhoz akár milyen kulcs nem fér be. Mivel kicsi a hely és útban van a bölcső, a csavaron meg már nem igazán volt menet. Ezért a megoldás hidegvágó és kalapács megoldotta a problémát. :) Vásároltam egy új olajleeresztő csavart 1100-ft, ami már imbuszkulcsos, úgyhogy a következő alkalommal már valószínű könnyebb dolgom lesz. Tita bódottá!!!

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-05-31

Klímám az elmúlt hetekben gyanús volt nekem. Hideget fújt, de nem éreztem tutinak. Néha azt is hallottam, hogy szuszog. Bejelentkeztem a Magyar Autóklubhoz (Hardynak köszi a tippet!) Megállapítás: kevés gáz volt benne. Fel lett töltve mind gázzal, mind olajjal. Nyomáscsökkenést nem tapasztaltak, remélem így is marad. Ha már ott jártam, kértem egy teljes, ózonos utastér és klímafertőtlenítést is.
Klíma frankó lett, a fertőtlenítés is megtette hatását.
Km.: 203860

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2016-05-30

Előző héten elért engem is egy újabb 156os betegség, megadta magát a vezetőoldali napellenzőm. Lehajtáskor kattant egyet és többé nem működött tovább, csak szabadon himbálózott és lógott. Mivel Érden volt dolgom, meglátogattam Petiéket a Turul utcában és kisebb bevásárlást tartottam.
-Napellenző a vezetőoldalra
-Ablaktörlő motor mechanikával, kompletten
-1db ajtóhatároló
-Olajszűrő hővédő lemez
Az ablaktörlő karjaim nagyon kotyogtak már, a mechanika oda volt. Az anyósülés felőli csálén állt, szinte soha nem ment vissza a helyére, akkora kottyanása volt. Nagy meló volt, mert a végállást is ki kellett 'tökölnöm', de sikeres volt a művelet. Most tapasztalom csak meg, milyen is az ablaktörlőm gyárilag.
A hővédő lemez következő olajcserekor kerül majd a helyére, az enyémet a fehérvári kókler szerelőcsapat elhagyta...vagy lopta? :-)
Km.: 203800

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2016-05-31

214853km
Kicseréltem a beszorult és télen rendszeresen befagyó kézifék
bowdeneket,(Euroflex)
hátsó féktárcsákat(National
)fékbetéteket(Mintex)

 
>> Szervizmajorchris // Alfa 156 TS 2.0 // 2016-05-31

Kipufogo oldali vezermutengely csere 241 e km-nél

 
>> Szervizmajorchris // Alfa 156 TS 2.0 // 2016-05-31

Valeo új kuplungszett 242 e km-nél

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-05-31

Bő két hete ütötte fel a fejét a probléma, hogy kialudt a jobb oldali bixenonom. Elég érdekesen kezdte a dolgot, ugyanis először a bal oldali helyzetjelzőm adta meg magát. Utána váltogatva hol a jobb xenon, hol a bal helyzetjelző nem égett. Pár nap múlva aztán beállt a végleges állapot, a bal helyzetjelző ég, a xenon viszont nem gyulladt fel. Érdekes egyébként, hogy a xenonnak nincs visszajelzője a computerhez és csak akkor dobált hibát a gép, ha a helyzetjelző nem égett. A xenon hiánya miatt viszont nem reklamált.

A kézikönyv leírása alapján a xenon cseréjéhez autószerelő szükséges, így bokros teendőim miatt csak ma tudtam elvinni szervizbe a kocsit. A szerelő kihúzta az égőt, mondta, hogy ez kuka, de nincs cseréjük. Azért kimérte a csatlakozásokat és megállapította, hogy a megfelelő feszültséget megkapják. Kiugrottam hát az autósboltba és vettem egy OSRAM Xenont (DS1) 11900-ért. Érdekes egyébként, hogy a kézikönyvben 55W-osnak írják, azonban a kocsiban 35W-os volt, és az autósboltban is azt mondták, hogy ebből csak 35W-os van és a kézikönyben elírták akkor a teljesítményét.

Vissza a szerelőhöz, aki betette az izzót. Hangsúlyozta, hogy az üveget nem szabad megfogni, mert erősen csökkenti az élettartamot. Bár, gondolom, ez minden izzóra igaz. Kipróbáltuk és ég rendesen. Még egy fényerősség-mérővel (vagy fogalmam sincs mi volt az, egy doboz egy lencsével a végén, amit a fényszórók elé helyezett) is bemérte a fényszórókat, majd mehettem utamra. Egy ezresembe fájt a dolog.

Még megjegyeznék azért két dolgot:
A szerelő 2 xenonizzót akart vetetni velem, mondván, hogy ezeknek nagyjából azonos az élettartama és az öregebb egyébként is más fénnyel fog világítani, mint az új. Kicsit elbambultam, mikor ezt mondhatta, mert amikor hoztam az újat, akkor kérdezte, hogy hol a másik, mert ő említette, hogy kettő kéne. Így utólag is azt gondolom, hogy ha a másik még jó, akkor nem fogom kicseréltetni csak azért, mert van némi valószínűsége, hogy az is tönkre fog menni. Egy enyhe árnyalatbeli különbség azonban tényleg látható a lámpák színében. Szerk: hozzáértők szerint a xenon égőket tényleg ajánlott párban cserélni. Legközelebb majd úgy fogom.

A másik dolog: mikor produkálta a kocsi a furcsa tüneteket, körbekérdeztem itt a fórumon és azt a tippet kaptam ImO és tirex fórumtárstól, hogy nem izzó-, hanem reléprobléma lesz, mert nála is csinált ilyet. Logikusnak is tűnt, mert furcsa volt, hogy egyszer ez, másszor az nem világít. Úgy tűnik azonban mégiscsak az izzó volt a ludas. Ha esetleg valakinek mégis hasonló baja lenne és nála nem az izzó a hibás, akkor mellékelem a képet, amit ImO küldött, hogy melyik relét kell bolygatni.

>> AutóápolásBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-05-31

Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2016-05-29

Egy kalandos hétvégét tudhatunk a hátunk mögött. A fő cél Arese volt, hogy az Alfa Romeo múzeumot megnézzük. 14-en mentünk, 4 Alfával, hazavittük a kicsikéket. :-)
A múzeum nagy élmény volt, a korábban csak képeken látott műalkotások végre ott álltak előttünk. Láthattuk az új Giuliát is testközelből. Azt kell, hogy mondjam, a QV valami fantasztikus. Nyilván az vonzotta a legjobban a szemet, sok apró részlet van, amit a képek nem adtak vissza. Tömör gyönyör! Voltunk Milanoban, ahol sikeresen a BL döntő előkészületeibe csöppentünk. Hazafelé pedig beugrottunk Bibionéba is. Belefutottunk egy elképesztő autós felvonulásba, ahol csupa Ferrari autózott, de volt köztük Bugatti és Lamborghini is. Teljesen véletlenül pont oda mentek, ahova mi is, így a parkolóban közelebbről is meg tudtuk tekinteni a gyönyörűségeket. Aztán hazafelé még Olaszországban egy 1 órás, majd Szlovéniában egy 2 és fél órás dugót fogtunk ki az autópályán. Így kicsit hosszúra nyúlt a hazaút, de szerencsésen megérkezett mindenki. :-)