Blog
Exide Premium EA 770, 77AH - 760A lett a kiválasztott, egyrészt az adatai miatt, másrészt mert ez volt raktáron itt Győrben a Béli és Béli Kft-nél.
Az előd ZAP Silver 4 évet élt.
Elvitték! :(
Sajnálom azért! Nagyon jó autó volt. Jött, ment, tette a dolgát. Sose hagyott cserben senkit.
18 éves, 410.000 Km-l... Remélem még azért sokáig róhatja az utakat.

A sors furcsa fintora...
2013.07.20.
30.születésnapi ajándékom a magam részéről a 159.
2016.07.25.
Mintha a fél karomat vágnák le, de muszáj volt megtennem.
A vas eladva.

Meguntam a semmire nem valo es nem rendesen erintkezo szivargyujtos toltoket, ezert uj megoldasra adtam a fejem.
Rendeltem egy dupla USB aljzatot. A legobb idot a szerelesbol a szivargyujto kiszerelese okozta, ezt roncsolas nelkul nem is sikerult eszkozolnom. Nem faj miatta a fejem, semmire nem valo...
A hatso csatlakozo teljesen megfelel ehhez az aljzathoz , annyi a kulonbseg, hogy nem jo helyen vannak a csatlakozoba a saruk, de szerencsemre szerelhetoek.
Atraktam masik helyre, es tokeletesen mukodik. Semmi kabelt nem kellett elvagni!
Ugy nez ki, mintha gyari lenne, semmi faragast nem igenyelt, es ami a legfontosabb, remekul mukodik.
Folyamatos GPS hasznalat mellett ratolt a telefonra. Ezt mas szivargyujtos eszkozzel soha nem tapasztaltam, merult kozbe a telefon allandoan, eppen , hogy csak lassitottak a folyamatot.
De ez perfect!
A hamuzot ki is vettem, soha nem lesz ragyujtva az autoba. A helyere egy voltmerot szeretnek.



Átalakíttattam egy mester emberrel a kormányom,és ha már azt csinálták, elküldtem a váltógombom is.
159 Ti design mintájára készült, nem kértem olyan markánsra az átalakítást. Piros cérna, és perforált bőr volt a kérésem az oldalára. A váltógomb is perforált bőr lett.
Profi munka, gyönyörű mindkettő.
A régi kormányomnak se volt baja, nem feslett, nem szakadt, nem azért lett átbőrözve.
Hanem ,mert nekem így tetszik!



Munkából hazafelé észleltem hogy a vízhőfok picit túlment a 90 fokon . és csak ment ment felfelé gyorsan félreálltam megnéztem mi a helyzet. A kiegyenlítő tartály tetején a visszafolyó ágnál el van törve a cső, maga a műanyag, és már csak a tarály alján volt egy picike víz . még jó hogy melege volt a motornak.
Volt nálam egy fél liter desztilált víz beleöntöttem és haza cammogtam vele.
Gyorsan elkezdtem bújni a netet tartály után keresgélve de sajnos sehol nem találtam új tartályt. Így kénytelen voltam a bontott felé kukucskálni . Sikerült is találni egyet és meg is rendeltem Marektól . Köszi innen is .
Amíg megjött ideiglenesen megpróbáltam megragasztani és kitámasztani . sikerrel is jártam de hát olyan lett amiylen :D Pár napig jó lesz :)
Miután megjött alaposan kimostam és be is szereltem . Most minden OK :)
Km: 254.241







A lámpa csere után jöhet a másik szintén gyári kiegészítő ami a xenonlámpa velejárója a lámpa kapcsoló. A halogénnel szerelt kocsiknál van egy lámpa magasság állító ami a xenonlámpánál nincs. mivel magától szintez. ( ez lesz a következő projekt )
Alfacityn volt megbeszélve a találkozó és sikeresen át is vettem a lámpa kapcsolót amit még ott be is szereltem :)
minden jól működik . Még egy lépés a legalizálás felé .
Km: 254.100


Olaj(szűrő)csere
Pollenszűrő csere
Fojtószelep tisztítás (ingadozott az alapjárat, 2 napig jó volt, aztán visszatért a hiba. LMM jó, alapjárati motorjeladó jó, lambdaszonda jó. Ingadozik továbbra is, meg néha rángat. Így marad egy darabig.)
A hűtő légtelenítő szelepe eresztett, ott folyt el állandóan a hűtővíz, ki lett cserélve. Az olajleeresztő csavar meg lett fúrva, kicserélve egy nagyobb csavarra, ott is folyt az olaj, ahogy a szelepfedél tömítésnél is. Az is cserélve lett. Most szépen tartja a vizet és az olajat is.
Feltöltettem a klímát AC16 előtt, egy gramm gáz nem volt benne, mondjuk nem is nagyon használtam. Az utolsó töltéskor 3 napig tartotta a gázt, ellentétben a mostani töltéssel.
km: 252.000