Blog
Mivel termosztát csere után is nagyon melegben kicsit melegedett a víz, nekiestünk a gépnek. Vízszivattyú csere fémlapátosra, vízhőmérséklet jeladó csere, mivel nem minden értéknél egyezett a két kör jelzése. Most minden tökéletes, max 90 fok nagyon melegben is. Egy füst alatt a generátor ékszíj és a két görgője is lecserélődött, mert már kissé repedezett és hangos volt. Kicsit beolajoztuk a gömbfejeket, hátha jobb lesz, mert két felhőszakadásnak hála, nagy melegben ropognak, bár semmi lógása nincs. Majd elválik, hogy bevált -e. A kocsi által megtett út eddig mindösszesen 115 292 km.
Mivel egy második helyen is szétrepedt a felső turbócsövem, így bekövetkezett annak cseréje. Helyére gyári turbócső került.




Update: a Vezérléssel együtt a 6 db gyertya is cserélve lett. (Gyári NGK) + egy lambda szondát is cserélni kellett.
Hogy is kezdjem ezt is benéztem. Gumikat nézegettem , mivel 13éves continental sport contactok voltak fent , eszméletlen jó gumi ,de belső felének annyi volt. Amik kinéztem Toyo Proxes T1r 215/45 R17 , meg is rendeltem , megjött , felraktuk .
Mikor ki ki próbáltam nem akartam elhinni , az autó olyan mintha minden kereke másfelé menne, kis kormány mozdulatokra alig reagál, kicsit kanyargok befékez a menetstabilizátor, kikapcsol a tempomat, halál félelmem volt vele. Elmentem futóműveshez is , de semmi értelme nem volt , megmutattam pár embernek mondták küldjem vissza. Felhívtam őket (jött a sok szöveg , be kell kopnia , túl nagy teljesítményű az autóm meg a hülyeségek)aztán addig beszéltem még azt nem mondták ,hogy jó , válasszak másikat , kiválasztottam a Bridgestone Potenza Adrenalin 002 -ket , úgy alakult hogy megyek fel BP-re felvittem a gumikat . Automax-nál vettem a gumikat ,de egy gumis céghez kellett mennem , odaállítok bemutatkozom, mondom mi járatba .... stb , Emberke mondja ,hogy tisztába vagyok vele ,hogy csak 80% os áron fogják visszavenni , nekem ezt senki nem mondta , jó nem várom el ,hogy 100% os áron visszavegyék,de 50km mentem vele és kb 5órát volt a kocsin.(Ők simán elfogját adni mitn "új" gumi) Sajnos így már nagyon drága lett a gumi. Következőnek ezt sokkal jobban átfogom gondolni , Az Bridgestonok felkerültek, érdekes módon ezek jók.
Kormány Alfacytin vettem meg , váltógombot vaterán ütöttem le.
Raktam be egy fedélzeti kamerát is.
km óra:238.000km
ui: Ezeket a Toyo gumikat a barátnőm 1.0 Nissan Micra.jára se tenném fel, élet veszély.







Olajcsere, olajszűrő, gázolajszűrő, valamint pollenszűrő csere is volt. Meisterteile 5W40 olajat kapott.. A kocsi a VDC System Failure hibát hozta. A fékpedál érzékelő cseréjével megoldódott. Az alkatrészeket az Unix-ból rendeltük. 26.000 Ft volt + 5.000 Ft szerelési díj.


Megvolt a műszaki vizsga. A következő 2 év múlva esedékes.
Pár hete szétszedtem a PCV szelepet, hogy megtisztogassam, de sajnos úgy elugrott a rugója valahova, hogy nélküle kellett összeraknom (a PCV szelepet ledugózva). Így sajnos a kartercsö telebüfögte olajpárával a légtömegmérőt és azt a pár napot sem bírta ki, amíg beszereztem a bontott PCV szelepet. A teljesen megdöglött légtömegmérő helyett vettem egy utángyártottat (ami elvileg a Bosch 0 281 002 309-nek felel meg), amivel kb 2000km-t mentem, de nem volt 100%-os. Látszólag rendesen működik, de padlógázas gyorsításnál kb 6000-es fordulatnál felvillan a műszerfalon az injektor jel és egy picit meg is torpan a gyorsulás. Ma vettem egy bontott Bosch-t, amivel a próbaúton már nem volt ilyen probléma...