Blog
Ma értünk haza a nyaralásból, szépen muzsikált a vas, viszont a hazaérés után pár órával nem akart indulni. Ugyanazt produkálta mint Csörinél, csak nem jött rendbe sehogy se. Viszont láttuk, hogy ismét elszulfátosodott mindkét pólus, így Apósom letisztogatta, közben rátettük töltőre. 2 órával később megnéztük 4A-rel töltött, viszont meleg volt a negatív pólus. ráadásul megmozgatva ugrált a töltő 4 és 8 között. Tehát nagy valószínűséggel az aki belsejében esett szét valami ami részleges kontakthibát eredményez. Így nem is szórakoztunk tovább vele, holnap kap egy új aksit.
A kattogás valószínűleg azért volt, mert az önindító reléjét nem bírta behúzni.
Úgy néz ki, hogy az első tipp volt a helyes és a csomagtérajtó átvezetésénél ment tönkre több kábel szigetelése. Bár nem 100%, mert a motortérben és meg lett birizgálva sok minden. Megvan a műszaki, és a tervezett nagyszerviz.
Volt némi érdekesség is: Csöri hívott, hogy az aksi mennyire régi, mert fura dolgokat produkált. Konkrétan kattogott de nem indult, bebikázták elindult, aztán kivették az aksit és feltöltötték (12.9 volt benne, tehát nem volt lemerülve), utána minden rendben volt. Így nem kapott új aksit.
Ma eljutott végre a gép a doktorbácsihoz :) Délelőtt elevickéltem Alsóörsről Várpalotára Csörgőékhez. Ugyanaz volt a szituáció, egyenesben, lejtőn 100-110, emelkedőn visszakapcsolgatás. Volt hogy egy 7.5-essel versenyeztem az emelkedőn, de szerencsére a nagyobb lendület miatt nem maradtam alul. Viszont a Pipacs utca emelkedője Várpalotán majdnem sok lett. Annak a tetejére már csak 1200 körül volt a fordulat 2-esben. A lényeg hogy leadtam. Remélem hamar kiderül a baja. Ezenkívül kap új műszakit, vezérlés cserét annak minden járulékos dolgával, fékfolyadékot, olajat, szűrőket.
Sajna újra előjött a parajelenség :( Nyaralásra indulva Varsány előtt egy kamion előzése után bedobta ismét a check-engine-t, ugyanazt mint 2 hete. Félreálltam a benzinkúthoz, megnéztem a biztosítékot. Hát persze hogy ugyanaz. Felkészültem, hoztam magammal kábelt. Kicseréltem a biztit, kiütöttem a hibát, de visszajött. Mégpedig azért, mert már gyújtásra kivágja a biztit. Felhívtam Csörit (hálás köszönet, hogy felvette, így este fél 10-kor). Azt mondja valami zárlat van, mondott pár tippet, de látatlanban, nehéz segíteni. Megbirizgáltam mindent amit tudtam, persze hogy nem segített. (Első gondolta a csomagtér ajtó átvezető kábel volt, de azt jónak láttam, szétszedni pedig nem volt ingerenciám ott és akkor.) Na úgy gondoltam, inkább előre mint hátra, valahogy leevickélek, vészprogrammal.Varsány után az emelkedő végén már csak 2-esben ment fel, viszont 2-esben 2100-on, kb. 35-tel stabilan ment mindenhol, annál nem volt lejjebb. Nem sokkal később beért egy fehér 159 (Kozi) látta hogy igencsak lassú vagyok, mellém érve megkérdezte, van-e baj. Félreálltam váltottunk pár szót, aztán megkértem kísérjen fel a szerpentinen, mert ha oda feljutok, akkor nem gond az út, de lehet hogy elkél a vontatókötél. Visszakapcsolgatva lassan de felmentünk, aztán ismét félreálltam, megköszöntem a segítségét, és mondtam neki menjen csak így már célba érek. volt ahol 90-100-at is bírta, sík úton. Igazából a fordulat max. 2100, és egy nagyon szűk gázpedál tartományban van ereje. Ha azt eltalálom, akkor egész jó, de persze emelkedőn lassul. Hamarosan megy Csörihez, az amúgy is betervezett szervizre.
Örülnék, ha az új tulaj tisztába lenne azzal mit vásárol előnyeivel, hátrányaival.
Az autó nálam 15 éve van, szép állapotú, jó motorral, ~151e km-t futott.
Igyekeztem mindig a legjobbat adni neki, csak az elmúlt egy éven belül 240e Ft értékű új alkatrész lett beépítve.
Nyilván egy 18 éves autón az idő nyomot hagyott, nincs értelme mellébeszélni, ezért először Alfás körben hirdetném, remélve, hogy Alfákhoz értő, szerető új gazdája lehet. Minden kérdésre szívesen válaszolok.
Cserélve lett az összes szilent poliuretánra,4db Bilstein B4 lengéscsillapitó és egy szett Eibach Pro Kit rugó került beépitésre.
Elég jó lett az összhang. :)





UPDATE1:
NE HASZNÁLJATOK SZŰKÍTŐT, MERT HALMOZOTT HIBA LÉP FEL. A DPF NAGYON HAMAR ELTÖMŐDIK ÉS P0401 HIBÁT DOB, MERT A KIKÉRT TURBÓNYOMÁST NEM TELJESÜL, LÁSD UTOLSÓ ÁBRA ZÖLD ÉS SÁRGA CSÍKOK :-(
Néha késlekedve reagált az autó alacsony fordulatról. Néha meg nem.
Gondoltam megnézem az EGR-t.
Nehezebb hozzáférni mint az előző verzióknál, de nem annyira gáz:
- motorburkolat leszedése, 1db csavar, 10-es kulcs
- vákuumcső lekötése és generátor pozitív vezeték kiszabadítása a patentekből...
- ...patent tartó konzol leszerelése, felül 13-as (vagy 14-es), alul 10-es kulcs
- nyomócső lekötése a pillangószelepről, 2db csavar, 5-ös imbusz
- stekker bontása, pillangószelep leszerelése, 3db csavar, 10-es kulcs
- kiegyenlítő leszedése, arrébb helyezése, 2db csavar, 10-es kulcs
- stekker bontása, EGR leszerelése 2db csavar, T30-as torx + hosszabbító szár
Utolsó képen a visszavezető cső, amibe a szűkítést lehet elhelyezni. 2db csavar, 5-ös imbusz.
EGR tisztítása a már jól bevált hideg zsíroldóval.
Próbakörön kb. semmit sem éreztem, majd normál üzemben figyelem.
UPDATE2:
Kivettem a szűkítőt, megjött a tb nyomás.
Alacsony fordulaton a bizonytalanság megszűnt, tisztítás előtt a szelepszár akadozott,
most, második kiszerelésnél is ellenőrizve, nem akad.
Próbakörön belimpelt látszólag indokolatlanul:
2: P0238 - Turbo pressure
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 102,1 °C
Engine speed: 3151 rpm
Fuel quantity: 76,5 mm³/i
Gas pedal position: 100,00 %
Fuel pressure: 1715 bar
Boost pressure: 2388 mBar
Boost pressure sensor A circuit high. Check the following:
- Intake duct
- Vacuum tubes and accumulator
- Turbine actuator or turbine faulty
- Supercharging pressure sensor out of calibration
- Atmospheric pressure sensor (inside control unit) faulty
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault. Dashboard warning light was activated for this fault.








Nem aktuális az időpont amikor írom ezeket a sorokat, a szervíz kb. 2 hónapja történt.
Cseréltünk kuplungot, LUK került az autóba, ezzel újabb lépést tett afelé, hogy tökéletes legyen. Kapott egy olajcserét, olajszűrő, levegőszűrő cserét, illetve át lett nézve, hogy minden rendben van-e a motortérben tekintve, hogy nyáron többet használom. Mondhatni mindennapi használatban van. Üzembiztossságra, teljesítményre panasz nincs, a klíma jéghideg. Görgők, vezérlés, motortartóbakok jók, jelenleg műszakilag talán csak az egyre fogyó féktárcsák okoznak lassan fejfájást. Illetve nem, mert kicserélem őket.:D
A kaszni és a fényezés következik lassan, hogy mostmár nézzen is ki olyan jól az autó, amilyen jó.
Gondolkodom, hogy eladom. Nem azért mert rossz, de sok autó van még a bakancslistán amit birtokolni akarok, szerintem ez érthető.
A kilométerszámláló a szervíz után 295000-en állt.
- motorolaj + szűrők cseréje
- jobboldali kézifékkötél csere
- külső féltengelycsukló csere (baloldalon)
- fűtőmotor előtét ellenállás felújítása