Blog
Az ismert típushiba megelőzéseként az EGR hűtő fedél (+vákuumtartály) és tömítések cseréje (71772987).
http://www.alfaworkshop.co.uk/Giulietta_1.6_2.0_EGR_valve_coolant_housing_replacement.shtml
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/421625-can-any-one-tell-me-what-this-is-2.html#post6789562
http://www.insigniaclub.hu/smf/index.php?topic=82.0
80900 km
(Nem szivárgott, a tömítések rendben voltak.)
A mai napra meghívást nyertünk egy kis birtokháborításra Coyote75 cartárshoz sok mással egyetemben, de mi Csongival el is mentünk és ajándékba vittünk magunkkal egy kis finom napsütést, ami eső után igencsak jól esett mindenkinek! :)
Jó időben, jól kezdődött a munka ...1-3.
Csongi még az utolsó finomításokat intézi a hivatalosság jegyében...4.
Közben beindult az élelmezési csoport is, szolidan, finoman, nőiesen... 5.
De vissza a csipet-csapathoz... lázas munka folyik... 6-7.
Sanyika ráfekvéssel teszteli precíz munkánk tartósságát...8.
...és a munka folyik tovább...9-10.
De csak addig a pontig, míg az égiek egy kis eső keretében cigiszünetet nem rendelnek... a sör csak megtévesztés... 11-12.












Egyszer már nekiálltam, ma sikerült is.
A dugattyút egy sima "csőrös" műszerész fogóval vissza tudtam tekerni.
Mint kiderült, se a tárcsa, se a fékbetétek sem voltak még cserére érettek.
Viszont az újakkal a következő 15-20 év letudva...
Próbakör egy kicsit furcsa volt a hosszú pedálút miatt. Útközben szorgalmasan húzkodtam a kéziféket, majd hazaérvén légtelenítettem a rendszert és már jónak is tűnik.
Ami még vissza van az az ABS kocka légtelenítése és a fékolaj csere, mert elég fekete a tartályban az olaj.
MES-sel kipróbáltam, lehet kapcsolgatni a szelepeket. Furcsa ettől is keményebb lett a pedál.












Nem sok választék van a Gtv-re,ebay-en találtam amit Lengyelbe gyártanak méretpontosra és rugalmas nem törik el állítólag.
Talán az előző tulaj volt olyan ügyes,hogy ráfújta a fekete festéket a felnik belsejére.Nekiálltam lepucolni,3,5 órám ráment.Sajna van rajta csiszolás nyoma is.
Az Italy Motors-tól rendeltem eredeti emblémát.A keret még jó állapotba volt, de a rácsos részt megkezdte a rozsda.Lepucoltam bekentem rozsdaátalakítóval utána meg feketére lett festve.
Első embléma kissé megkopott-kifakult-megüvegesedett. Már régebben a szerviz alkatrészekkel megvettem az emblémát, most volt alkalmam lecserélni.
RomeoOne blog bejegyzése alapján csináltam. Minden simán ment. Köszi a leírást RomeoOne.




Történt az, hogy vásárláskor említette az előző tulaj, hogy ki kellene cserélni a belső csuklót. Persze én szerencsétlen GM hajtáslánchoz, diesel alfához mit sem értő naivan elkezdtem kutakodni, hogy mi is lenne a legjobb ebben az ügyben. Meggyőztek, hogy a legegyszerűbb, ha az egész féltengelyt kicserélem javítottra, így ez meg is történt. A saját féltengelyét becsomagoltam és elküldtem, cserébe az utángyártottért. Itt kezdődött a kálvária. Az utángyártott féltengely egy évet bírt ki úgy, hogy teljesen gyári teljesítménnyel hajtottam, gyakorlatilag kímélve. 2015 decemberében Komáromból hazafelé egyszer csak elkezdett nagyon-nagyon vergődni az autó, akkor egy bő hónapra le is állítottam, majd jött a tákolás. Mivel a féltengely nem gyári, így a gyári csillag sem felelt meg. Se a kehelybe nem fért el, se a rövid tengely végére nem ült fel rendesen. Sikerült kis karikákat esztergálni a széthullott csillagba, hogy valameddig kihúzzam az autóval, de tudtam, hogy az nem lesz tartós megoldás. Kerestem egy céget szlovákiában, ahol rendelésre gyártanak féltengelyeket. 2 havi e-mailezés után olyan összeggel sokkoltak, amit sosem fogok kiheverni. Maradt így a tákolás, bár 5000 km után ismt csak nagyon vergődött a féltengely. Végül Manky cartárs sikerén felbuzdulva felvettem a kapcsolatot Lukács Mikivel. Elmondtam neki mi a gond és jött is a megoldással. A féltengelyemről levágják az utángyártott kelyhet, ráhegesztik a gyári kelyhet és akkor mehet a gyári csillag a helyére. Mikor mentünk érte, akkor szólt, hogy viszont a gyári csillag nem lesz jó a rövid tengelyre, mert elforog rajta. Gondoltam ez sem gond, úgyis van itthon 66-ból féltengely, majd azzal összerakom. Naná, hogy ez nem jött be, az én vérnyomásom meg az egekben volt. Jött az ötlet, leszarom stílusban fogom és ráhegesztem a csillagot a tengelyre, ha már úgyis vennem kell tengelyt. Alfa nélkül nem bírom tovább. Így is lett, ráhegesztettem a csillagot a tengelyre, összeraktam és végre nincs lógása. A külső csukló levételkor eléggé megmakacsolta magát, illetve a menet egy részen meg volt sérülve, mintha megengedett volna és csúszkált volna az anya a meneten. Mivel tökéletes állapotban volt a külső csukló nem vettem újat, hanem odaadtam esztergás kollégámnak és ő kijavította a menetet. Összeszereléskor az eredeti anyát már nem tudtam felhasználni, mert a menet teljesen megroncsolódott, így a hátsó kerékagy anyáját kapta meg, aminek az alátétes része nagyobb volt, mint az első. Ezt a flex oldotta meg. Érdekes, 2,5 év alatt még nem közlekedtem az Alfámmal úgy, hogy valami ne vergődött volna. Élvezem. Még mindig féltengelyt keresek. :)




1
679