Blog

Tegnap megejtettük az újabb 10.000 km-es szervizt és karbantartást.
Olaj: Selénia Sport Power, gyári olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő.
Km: 40.844
Szerviz: Autóház Budaörs Márkaszerviz
GIU még garanciális, márkaszervizbe jár :)

 

Múlt héten nagyon csúnyán elkezdett kopogni a bal hátulja az autónak, gyorsan meg is kértem a szerelőt a a cégnél a szomszédban, hogy nézzen rá. Kiderült, hogy a bal hátsó lengőkarcsapág behódolt a Hungária körútnak. Balázs159-el gyorsan fel is hívtuk Grósz Ferit, hogy hogyért' van a hal, meg mondjon egy mikort. Mindezt persze Alfa City előtt egy héttel. Ahham, esélyes. Szóval pár napig kénytelen voltam a céges autót használni, aztán úgy is szabin voltam, és pont Tárnokon (mindig mákom van) szóval leadtam a kocsit a Feri Wellness-be. Szegény szanaszét szenvedte magát, ráadásul megkértem, hogy ha már a tankot úgy is le kell szedni, akkor párban cserélje pls. Szerintem a végére inkább lett volna afrikai gyerekkatona. És akkor jött a hidegzuhany. Felhívott, hogy van egy kis gond. A fékcsöveim kezdik megadni magukat. Hámondom' cseréld, ha van rá időd azért nem a világ vége. Cserélné Ő, csak az első fékelosztóig a fém csöveket is ki kellene cserélni. Gondolhatjátok, hogy mennyi esély van arra, hogy bárkinek legyek ilyen csöve. Szóval felhívta nekem DZ-t, azt mondta megoldja, csak jutassuk be a kocsit. Fék nélkül. Leszedett tankkal. Feri másnap ment nyaralni. Végül ledugózta a hátsó féket és 12,1 km/h-val bementem Tárnokról DZ-hez. Mondta, hogy igen, hívta a Feri, tegyem le, csak annyi van, hogy se fékcsőve, se peremezője. Mondom jóvanakkor', majd hívj. Kicsivel több mint egy hét múlva hívott, hogy kész, hiperszuper mehetek érte.

Szóval,
Két hátsó lengőkarcsapágy, plusz összes nem fix fékcső, Ferinél: 50.000 Ft,
Fix, fém fékcsövek az elejéig, kompletten: 20.000 Ft.

Azt azért el kell mondanom, hogy a hátulja most elképesztően jó lett, durva, hogy az a két csapágy mennyi erőt nyel el, komolyan, új autón éreztem ilyet utoljára, hogy ennyire merev legyen a hátulja.

A srácokról annyit, hogy mind a ketten jó munkát végeztek, bár DZ-nek lehet valami telefonfóbiája, de végül is azért, hogy elmondja, hogy még nincs kész kár lett volna meríteni az akksit. :D

 
>> SzervizMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2016-07-22

Kicsit hanyagoltam mostanában a blog írást és az autót is. Mostanában már szerencsére nem kellet munkára használnom így amikor mégis a volán mögé ülhettem igazi élményautózást lehetett volna átélni, de sajnos mégsem sikerült, mert kellet néhány dolgot javítani, cserélni.
-Első tengelyre 2db Fireston gumi került, a régi Michelin már igen csak kopott volt és a "laza" futómű miatt már kezdett foszlani is. Különös dolog ez, mert a úgy tünt a futómű jól be van állítva, egyenes volt a futás;fékezéskor is tartotta az írányt, nem akart semerre kitörni az autó. A régi gimik a belső élei mentén egy hossz irányú "törés" keletkezett. (facebookos csoportban olvastam, hogy ilyen károsodás akkor is érheti gumikat, ha az összetartás nem megfelelő értékre van állítva. Mindezek ellenére a futómü beállítása kónak tünhet, de a gumit rövid időn belűl haza vágja.)

-Mostanában cseréltem először gyertya szettet.(Champion került bele).....most már el is hiszem, hogy nem a champ kellet volna bele. ;-(
-Szintén cserélve lett a szelepfedél tömítés. Sajnos elsőre rosszat rendeltem, az enyémhez a vastag kell!

-Kellet cserélni hosszbordás szíjat a görgőivel együtt. (Valahogy rosszul lett víssza szerelve vez modosító csere után és műanyag burkolat picit beleért a szíjba és kb 1000 Km alatt haza is vágta.)

-Az első futóműben cserélve lettek az alsó lengőkarok;stab pálcák és kormány gömbfejek. Elvileg a futóművet beállították, de egyenlőre nem tetszik! Starline márkajelzésű alkatrészek lettek beépítve.
A stabilizátor rudat vagy csak a szilentjeit majd még cserélni kell.

Ja és a változatosság kedvéért megint tönkrement a főtengely holtponti jeladója. Mivel számomra nem egyértelmű, hogy melyik-melyik ezért a barna csatlakozós lett megint kicserélve és rendeltem a másikból is ez a fekete csatlakozós (talán fordulatszám jeladó ként lehet azonosítani) a fekete még beépítésre vár.

És a gépháztető szépen csillog végre! :-)

Mindezek ellenére messze van még az élmény autózás!
Beépítésre vár a kartárstól vásárolt légszűrőház és ködlámpa.
Cserélni kell levegőszűrőt és légtömegmérőt tisztítani vagy cserélni, mert nagyon erőtlen a gép- talán ez megint megoldás lesz a gyengélkedésre-!

Legvégül pedig ami a legjobban bosszant: a hidrotőke. csörög csattog és már nagyon rühellem a dolgot a szerelők sem nagyon tolonganak a feladatért , de valahogyan most már muszáj lesz ezt megoldani!

Mértem motor kompressziót is mielőtt eldöntöttem,hogy egyenlőre kitartok az 1.6 os motor mellet. Az értékek 14.25 és 14.75 között mozogtak.

 
>> SzervizDeezL // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2016-07-22

szétszakadt a szíjtárcsa ezért kapott egy újat + új hosszbordásszíjat is
-hátsó stabpálcák is cserélve
-légszűrő csere

a vezérlésben van 9 ezer km kb , a féket is cserélték kint elöl-hátul , valamint a gázolajszűrőt is

 
>> SzervizZsolt155 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-07-22

Tegnap meg volt a szokásos éves olajcsere. Sajnos volt egy kis csúszás az időpontban, de a lényeg, hogy meg van.
Zé lecserélte az olajat és az összes szűrőt. Minden más hibátlan, hibakód nincs, így ennyi volt az elvégzendő munka. Szépen gyűlnek a pecsétek a szervizkönyvben.

Km: 57739

 
>> EseményGtv6fan // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 // 2016-07-21

Schon fertig.........a végeredmény meggyőző!

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-07-21

Új 4baros benzinpumpa megvéve be szerelve gázpedál erzékelőnek letelt és cserélve.

 

Szíjak és olaj, szűrők és vízpumpa. Ahogy kell. Első nagyszervize Juliskának nálunk. Még pár apróság megigazítása. És minden működik hibátlanul.

65570 km

 
>> AutóápolásTibi1021 // Alfa 147 1,6 TS // 2016-07-21

A leszakadt tetőkárpit cseréje már régen időszerű volt. A kisteleki kárpitos csinálta egy nap alatt. Váz kivétele, annak letakarítása, új szivacs és kárpit felhelyezése, majd a váz visszarakása. Állítólag a kivétel és a berakás nehézkesen ment. Az eredmény tökéletes.