Blog
Pár napja tolatásközben lekoccoltam egy fát... Az első lökhárító bal oldala ettől kicsit lefittyedt. Egy gyors szervízelést követően már nem fittyed, erősen áll is, de valahogy semmi nincsen a helyén. Ahogy néztem alulról a dolgokat, jó so éve már, hogy végzetesen elmozdult pár kritikus alkatrész és csavar a helyéről... Priuszos ez a verda is...
Elvittük a paripát egy rövid kirándulásra, ettünk egy jó lángost Agrádon. Mindenféle előzetes karbantartás nélkül (olaj és vízszintet néztem előtte) gond nélkül teljesítette az utat. Nagyon nem pörgetem még, mivel kedden viszem Zé-hez vezérlés cserére és általános állapot felmérésre, de egy-két előzésnél azért megmutatta, hogy van azért bőven abból a 150 lóból... :). A fogyasztás a tankolásom és a mutató alapján - tehát egy teljesen pontatlan becslésre alapozva - 9 liter körüli volt, amit kicsit sokalltam a 80-120km/h-s tempó mellett. Nem is az anyagiak miatt, mert egy hobbiautó felőlem ehet 15-öt is, csak azt sejtem, valahol még csiszolható lesz ez.
Meglátogattam Mankyt. Már régóta beszéltük ,hogy felrakja nekem a Shadin-féle progit ,mert nagyon állat😃 Most végre oda értem hozzá.Imádom ezt a srácot ,hihetetlen ,hogy fiatal kora ellenére mennyire érti a dolgát, a szoftverek Paganinije ,).
Mentünk tesztkört ,jol ment a Boci ,de nem volt az a voov effektus ,mint amikor a gyári programot alakitottuk át. Manky diagnosztikált ,meg is jegyezte ,szépen alakul minden, a turbó is szépen teszi a dolgát ,geo nincs letapadva,de hát ismer ,nem hagyom ellustulni az autót😃 Kicsit beszélgettünk még,megnéztem az Ő verdáját is,kedvet is kaptam egy állitható futóműhöz..😃 Haza úton kicsit élvezkedtem ,tényleg nagyon jól megy az autó ,de akkor nem nagyon figyeltem a visszapillantó tükröt. Bezzeg másnap ,mikor jöttem kifele Osztrákiába ,akkor feltünt ,hogy padlógáznál rejtözködő üzemmódba vált Boci,fekete füst van utána. Ugyhogy utána nem is nyomtam már neki,mert tök ciki volt,égett a pofám ,hogy tök szép autó ,és füstöl ,mint egy ócska traktor. Ha legközelebb haza megyek ,átvariáljuk ,füstölés alá kell írni.
Az egész Alfacity hétvégéjén kezdödött. Haza jöttem a rendezvény miatt ,de már haza úton nagyon rázott valamelyik kerék,szombaton Várpalotán elmentem gumishoz ,hogy kicentiroztassam őket,de a gumis már nem vállalta ,mert eléggé el voltak kopva a gyári gumik. Okés ,gondoltam akkor felrakom a Hatitól vásárolt téli kerekeket ,azokkal a gumikkal már ugysem akarok neki menni a télnek ,inkább elkoptatom őket addig. A kerékcserekor vettem észre ,hogy a bal első kerekem lötyög. A féknyereg stabilan állt ,a féktárcsa meg lötyögött. A nagy brembora váltáskor ezen az oldalon féltengely csuklót cseréltek Zéék ,mert tönkre ment a menet rajta. A régi féltengelyen levö anya ugy van lebiztositva ,hogy a tengelyen van egy kikönnyités ,ott rá lehet ütni az anya koronáját és kész.Az új féltengelyhez viszont önzáró anya jár,ami az én esetemben nem zárt tul jól,lelazult tizenpárezer km alatt. Jeleztem a hibát a szerelönek,vissza is rendelték az autót ,lebiztositották az anyát ,a féktárcsákat elküldték felszabályoztatni. A betétek maradtak,gondolom hullámosra koptak ,mert azóta is citerázik a kormány fékezéskor. Valószinüleg nem sokáig fogok vele kinlódni,jönni fog az Ebc fék .
Eltelt több mint egy év és 80.000-nél jobbnak láttam lecserélni az olajat.
Ha bár nem csipegette és az állapota sem indokolta.
És ha már ott volt kicseréltettem a termosztátot is mert valahol csak tünedezett el belőle a fagyálló.Remélem most már ez is végleg orvosolva lett.
Csináltattam egy komplett alvázvédelmet. Csak egy pici helyen volt valami a bal első ülés alatt.Le lett kezelve ahol kellett rozsdaátalakítóval ,hála ebből szinte semmi nem volt, és volt minden, csiszolás, kapargatás, takarítás.dobbetétek kiszerelése, kipufogó, maszkolás, mosás száradás alvázvédelem száradás kész.





Sziasztok!
Utol ért engem is, mint ahogy mást is...
Előterjeszteném, hogy áprilisban volt műszakin és július közepén került hozzám.
Egy szép nyári napon...ami nyárinak igen, de szépnek már nem mondható.
Olyan 4 km-re lévő bolthoz indultunk, a szokásos Alfához illő lendületes tempóban.
Kicsit még emlékeimben felderengve a, közel 2 hete, közelben történt drift eb. futam látványa, hangja és gumifüst illata.
Hoppá! A gumifüst illat annyira valósághű emlékéket idézett, hogy teljesen igaz is volt! :-(
Visszafordulás a cél előtt és garázsba.....
A bal hátsó rugótányér a 18 év alatt lekorrodált és rányomta a rugó az abroncsra.
Párban cserélendő persze, mert annak sem sok "vidám vasárnapja" volt már és úgy illik.
A stabilrudak (kutyacsont) is kikoptak. Ráadásul az stabil szilent tartó kengyel egyik, rég beleszakadt csavarmaradéka is "kimütésre" és pótlásra várt.
Szétszerelés...rendelés...tisztítás...csavar pótlás...összeszerelés: 2 nap effektív 10 munkaóra.
Hátsó lengéscsillapító: Starline 11k/db
Stabil rudak: Starline 2k/db
A képen látszik, hogy a régi és az új teló rugótányér anyagvastagsága a réginél azért gyárilag kevesebb.
Km állás: 259000km
Köszönöm a figyelmet








Esedékes volt a muszaki vizsga, es ha mar szerelohoz mentunk akkor lecsereltettem a hatso dobot mert koranak megfeleloen szetrohadt a gyári. Nem volt meg lukas, de szep sem.
Ennek kapcsán megneztuk miert kotyog 1-2mm-t a bal elso kerek es a kormanymu lett az ok, ugyhogy ha mar ott van, csere.
Szoval
Muszaki 30
Új Hatso dob 25
Új Kormanymű 120
Futomu allitas 10
Munkadij + aprosagok
A munkát az italy car vegezte. Most voltam eloszor naluk, de elegedetten tavoztam.
Km 95200