Blog
Jó egy hete fekvőrendőrön áthaladáskor hallottam egy fémes koppanást. Munkából kijövet, messziről kiszúrtam, hogy lóg valami a hátsó kerekek előtt. Mint kiderült a kipufogó középső rögzítése engedett el, nem törött semmi, csak a ponthegesztés elvált. Végig lett varrva, kapott hőálló ezüstöt.

Némely utas hiányolta a bluotooth csatlakozási lehetőséget a kocsiból.Hirtelen felindulásbol rendeltem e-bay-rol egy usb-s adaptert.Nagy csodát nem vártam tölle.Viszont meglepően jól szol.Egy hajszálnyit halkabb mint az sd kártya.A telefon könnyen felismeri.Megérte az árát :)

Kipufogó szétmállott, csere. Olaj szivárog, szelepfedél-tömítés, csere.
Gyertyák és a vezérlés szettben, csere.
184256 km

2016.09.15.-én reggeli után hazafelé indultunk a nyaralásunkból, Tihanyból. Balatonfüred előtt láttam, hogy ég a lámpa, hogy nincs töltés, majd Füred belvárosában már füst jött a gépháztető jobb oldala felől... Félreálltam, rövid helyzetfelismerés, hívtam Csörit Várpalotán, ő kb beazonosította , hogy mi lehet a baj, küldött egy trailert, és mire a szervizbe értünk Várpalotára, már fogadtak is minket az Édesapjával, alkatrész is megérkezett. A felállított diagnózis helyes volt, miszerint a generátor hosszbordás szíj feszítőjének görgője állt be teljesen, ezen kezdett el táncolni a szíj, és égette meg az oldalát. Sajnos a generátor is használhatatlan lett, mert a görgő résznél megtört a ház. Szerencsére volt egy ugyan ilyen cikkszámú generátor is, aminek a házán 1 minimális repedés volt ugyan, de a szükség nagy úr.
Max. 2 óra volt, mire gyorsan szét, és összerakták, ezalatt mi pont megebédeltünk egy gyors pizzarendelés következtében.
Régóta hallottam, hogy Pestről és távolabbi városokból is elviszik az autókat a Csörgő Autószervizbe, most már teljesen megértem miért.
Profi, teljesen felszerelt szerviz, 100% ig hozzáértő tulajdonosokkal!
Köszönöm!!! :-)
Km: 233.000


Ma voltam klímát ellenőrizni Stipsits Dénesnél Győrújbaráton. 310g volt a rendszerben a 460 helyett. Tehát ráfért a csekkolás, ellenben ezt az elmúlt 8 évben hozta össze, így teljesen rendben van ennyi hiány. Az ár erős hátszéllel értendő...
Megjártuk az Adriát Velencétől Brioniig keresztbe-kasul. Hazafelé megszólalt egy kerékcsapágy. Alexék végül mind a két első kerékcsapágyat cserésnek minősítették, plusz a gumik is kezdtek kagylósodni, azaz a két első lengéscsillapító is ment a levesbe. Ez se volt olcsó mulatság, mert a kerékcsapágyak egybe vannak a kerékaggyal...
Közben a kiegyenlítőtartályon is elhalt az egyik csonk, amit először megragasztottak a fiúk, de csak kb. 1000 km-t bírt ki. Új kiegyenlítőtartály lett a vége. A TBi-é természetesen nem egyezik a többi 159-ével, azaz rendelni kellett. Most szép átlátszó, a régi nagyon meg volt sárgulva..
Ma autóstalálkozóra igyekezve a dugóban állások után a megindulásnál gázolajszagra figyeltem fel. Aztán mivel a dugó elmúltával is megmaradt a szag, kezdtem gyanakodni, hogy bizony itt merénylet van készülőben, úgyhogy a találkozóra érkezve felnyitottam a motorháztetőt és ott is megcsapott a gázolaj szag, bár nem nagyon erősen. Az autó alá nézve gyűltek a cseppek, úgyhogy a szerencsés véletlennek köszönhetően a céges szervizbusszal érkező kollégától kértem 10-es dugókulcsot a motorburkolat leszedéséhez, ahol némi szakszerű hümmögés után megfigyeltük, hogy az egyik üzemanyagcső eléggé lecsúszott és bizony ott szökik a drága matéria. A visszacsúsztatás mellett AWAB bilinccsel is rögzítettük a renitens csövet, ezzel a hiba elhárításra került.
Tomchip70 fórumtárs segítségét igénybe véve ki lett írva az EGR és kapott egy optimalizálást az autó (1,2-ről 1,4-re emelt turbónyomás és hozzá állított üzemanyag). Sokkal rugalmasabb lett alacsony fordulaton, nem füstöl (ez fontos szempont volt) és nem fogy ki a szuflából fent sem. Kb 160 ló lett így a karámban és 350 nyúlmókus.
Ezek a pluszok elegek voltak ahhoz, hogy (ismét) elinduljak a lejtőn, úgyhogy folytatása következik, 2-3 éven belül 220 ló a cél, füstmentesen, Q2 diffivel és sportfutóművel, valamint komolyabb fékkel.
Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.