Blog
2016.09.04.-én megrendezésre került a Gyöngyös XI. Alfa Találkozó, mely igazán nagyon jó hangulatban telt, azt hiszem nyugodt szívvel állíthatom, hogy mindenki számára még úgy is, hogy egyik autónk tréleren távozott.
Már az elején látszott, hogy nem piskóta a felhozatal, ill. a létszám. Mi reggel 8-as indulás után Csongiékat felvettük az Örsön és naaagy léptekkel elindultunk Gyöngyös irányába a 3-as úton. Sanyáékkal (Coyote), Kauékkal és még pár cartárssal Hatvan elején találkoztunk és onnan kis convoyban haladtunk tovább, a meghirdetett gyöngyösi Tesco parkolóba. Szépen felsorakoztunk és egyre csak dagadt a létszám, míg már tömeggé érett. ;) Páran még elszaladtak a szomszédos benzinkútra autót mosatni, de volt idejük, mert kis változás esett a programban, így csak délben indultunk a tali valóságos helyszínére, a Kaland Parkba. Az oda út kissé hosszúnak tűnt, hisz egy végeláthatatlan kígyózó sorba tömörült Alfás bandát kellett felvezetni a szervezőknek élen Jorjie cartárssal. Fent már vártak minket, így zavartalanul foglalhattuk el a részünkre megnyitott felső placcot. Csodásan felsorakoztak a macchinák és indult a buli. Megszálltuk a Park eszközeit, épületeit, területét, gyakorlatilag birtokba vettük vasárnap délutánra, természetesen Alfásokhoz méltón, mindezt kulturált keretek közt. Történt egy kis malőr az ebéddel, így az sajnos elmaradt, hogy a fedett részen egy nagy közös asztal körül üljünk tort, de igyekeztük pótolni a büfések örömére, mely a miénk nem igazán volt, de hát ízlések és pofonok... Rengeteg beszélgetés, eszmecsere, egyeztetés, megbeszélés, terv született, majd az idő teltével egy örömteli találkozó élményével köszöntünk el egymástól és indultunk haza. Mi a jövetelünkhöz képest megcsappant konvoyban haladtunk, menet közben megállva Dzsorzsinál az általa ígért '46 hátsóajtó kárpitért és egy kis plusz dumcsipartiért... Végül csak el kellett tőlük is indulnunk. Sanyáékkal a reggeli talink helyszínéig még együtt csapattuk, majd Ők balra el... Csongiék kicsit HÉVezni akartak Gödöllőtől, de azért bevittem Őket a Népstadionig, hogy inkább csak metrózzanak... Végül mi is szerencsésen hazaértünk úgy fél kilenc körül. A család már szinte alvajáróként ért be a házba, de nekem még meg kellett néznem az F1 Monza futam ismétlését, hogy ne idegeskedjek emiatt még álmomban se... ;)
Mindent összefoglalva egy remek nap volt! Jövőre ugyan itt! Köszönjük szépen a szervezőknek a rendezvényt és a cartársaknak a jó társaságot! :)











Ajandekba kaptam Adam baratomtol egy Qv logot amit fel is tettunk az autora igaz mire eszrevettuk a hibat mar keso volt :/ :) a kepen meg az atlatszo vedo folua rajta van,bar igy is mutatos nagyon!!

Mivel szabadsagon voltam es le utaztunk videkre a csaladhoz igy tudtam foglalkozni az autoval :)
Meg tisztitottam az A,B,C-oszlopot a kalaptartot a napellenzoket kapaszkodokat es vegul a szovetszonyegek is kilettek csapatva magasnyomasuval es vanishel.
A kozepkonzol az unalmas szurke helyett fenyes fekete foliat kapott (kep nem adja vissza olyan jol) es a tipus betegseges ragado muanyagokat is megpucoltam. Fekete volt a kezem alig jott le, szoval ajanlok gumikesztyut!!
A szivargyujto koruli vilagitas es a hamotartoe nem vilagitottak igy kicsereltem a rizsszem izzokat. Bar a hamutartot sose hasznalom/hasznalnam,de az is mukodjon,mint minden mas!
Kicsereltem mind a ket db H7-es izzot mert ami benne volt az kb egy mecsesnek felelt meg.. +50%-osat kapott amivel mar eleg sokat javult a latas,de a cel egy GE H7 +120%-os lesz ;) vagy xenon szett elozo alfiba az volt es verhetetlen volt csak hat ugye nem gyari..
Kiporszivozva es portorolve muanyagok tisztak szvl belul full patika :) Motorter is kicsitki lett takaritva. igy a cim lehet megse tukrozi a valosagot :D


Olajcsere - Selenia WR 5W40
Szűrőcserék- Olaj, levegő, pollen
Megvolt az első hosszabb út is hibátlanul.
Km:259000
Már az előző 156 eladásakor felmerült a gondolat, hogy kellene egy Spider. Nyáron nem szerettem volna venni, mert úgy voltam vele, talán könnyebben vagy jobb feltételekkel találok autót ősz elején. Volt egy autó, amit már több hónapja hirdettek, végül lejjebb is vitték az árát. Nehezen találtunk a tulajdonossal mindkettőnknek megfelelő időpontot, de végül szeptember elsején sikerült egy esti órában megnézni. A tulajdonos és az autó is őszinte volt. Sok hibája van, de alapvetően könnyen indul és működik. A próbakörön egyből elkapott a kabriózás érzése, innen már csak a matematika volt kérdéses. Sok gondolkodás és egyezkedés után 09.03-án megállapodtunk, 5-én pedig át is vehetem.



Az első futóművek teljes felújításban részesültek.
Természetesen zsír új alkatrészek kerültek beépítésre:
TRW alsó, felső lengőkarok
Monroe lengéscsillapítók
Sachs toronycsapágy
Sachs porvédő
Kormányösszekötő gömbfejek
Stabilizátorok
192.065 km
Mesterem tovább haladt. A régi üléskonzol cserélődött újabbra és a bal első keréknél is eltűnt a lyuk. :)





A tegnap délutáni szórakozásról gondoskodott a kis autóm. Történt, hogy hazafelé jövet, 2-esben gyorsításkor apró rándulás és a szokásosnál kisebb lelkesedés jelezte, hogy valami nincs rendben. Mire átfutott az agyamon, hogy ez fura volt, nincs rendben, ki is villant az injektor ikonocska.
Itthon gyorsan laptop elő, a kábelt csatlakoztattam.... és nem sikerült kiolvasni. Egy fél órát küzdöttem, csatlakozókat kontakt spray-ztem, kimértem, portokat állítgattam, semmi.
Na szép, gondoltam akkor pont itt az ideje elszaladni Sanyihoz a szerelőhöz, hogy rádugjuk az ő egy körrel profibb kábelét.
Indítanék, mutatók kalimpálnak, karácsonyfa effekt, egy kattanás, majd csendesen elhallgat. Akksi kifeküdt.
Két hónapja rádió szerelés után feküdt így ki 20 perc alatt. A C-Tek töltőzés gyárira hozta az indító áramát, de ezek szerint a kapacitása már gyenge, fél óra gyújtáson (okosan felkapcsolt lámpákkal) megölte.
Na jó. Beugrottam a TD-be, vettem egy akksit.
Itthon nagy lendülettel kicseréltem. Pontosabban addig szidtam míg végül sikerült, de hadd ne mondjam mennyire utálok dízelt szerelni. Egy akksi cserétől hót retek az ember.
Csere meg volt, irány Sanyi. Kiolvastuk (igen, a kiolvasó kábelem is pont most halt meg). Semmi nagy gáz. Vagyis pont a gázpedál potméter B pálya hülyéskedik. Yess, ezt már ismerem, kell egy csipet kontakt spray a toldó csatlakozóhoz.
Oké, majd otthon, indulnék haza. Beülök, raknám be a kulcsot. Ám az olajnyomás és töltés lámpa világít. Kulcs nélkül. Ó hogy az a....
Sanyival 15 percig jógáztuk, hogy most meg mi lett.
Meg lett. Akksi cserekor meglazulhatott az egyik testkábel :-S 10-es kulccsal fixre húztuk. Az autó helyre jött.
Itthon megkapta a kontakt spray-t, a gázpedál megjavult. Nem kicsi szívás kör 3 független minimális hiba miatt.
Akksi,+kontakt hiba+lelazult test kábel= biztos szórakozás egész délutánra :-)

Ma kiiktatásra (lefalazásra) került az EGR.
3
594