Blog

Az első értékelhető találat egy hét óta, csudaszép Alfa 147, világosszürke, de 3 ajtós. Nem gondoltam, hogy ez probléma lenne. 250 km-re van. Első néhány autónál Péter segít a leinformálásban, jobban tudja, hogy mire kell rákérdezni és kinél, később kiokosított engem is.
Már terveztük is, hogy indulunk - levinne, szakértene, megnéznénk, amikor is ...

 

Péter - akinek a szavára nagyon sokat adok - útbaigazított a vásárlással kapcsolatban.
- kerüljük a külföldről behozott autókat (ha lehet)
- ellenőrizzünk minden adatot
- a szervizkönyvet elég jól hamisítják, a nyilvántartás sem mindig megbízható (most vett egy Fiatot)
- nem mindegy milyen gumik milyen állapotban vannak
- főbb karbantartásokra mindenképpen kérdezzek rá
- próbakör és szerviz átvizsgálás ne maradjon ki
- KEKKH nyilvántartóban 600 Ft-ért megmondják az elmúlt 5 év km óra állásait
A hétfői 147-estől már el is ment a kedvem...

Megnéztem, csudálatos, 17"-es felnik, kívülről tip-top, meglehetősen magával ragadó.
Kicsit jobban megnézve azért feltűnik ez-az:
- szétpadkázott felnik (mind a 4)
- itt-ott horpadás
- belülről minden kezelőszerv kopottas
- nem faceliftes (ekkor még nem nagyon tudtam, hogy ez mit jelent)
Mivel nem értek az autókhoz, hoznék magammal valakit, aki jobban szemügyre venné, mielőtt mellényúlok.

Szerencsére megvan a módszerem arra, hogy egy HAHU hirdetésről 5 perccel a feladása után értesüljek (az Astrát is így vettem), beizzítottam hát, nem akarok lemaradni semmiről. Hoppá és már jött is egy találat, ráadásul helyben van egy kereskedőnél, 147-es.
Leegyeztettem az időpontot, hétfőn megyek megnézni.

Augusztus 15. van, egy éve azt tervezzük, hogy lecseréljük a 20 éves, viseltes Opel Astra F-et és valami sokkal kényelmesebb autóba ülünk át.
Megszabtuk a paramétereket is:
- max 1M Ft
- min 120 LE
- max 13 év
- 5 ajtó
- benzin
Klikk-klikk, HAHU, 16 találat, ebből 8 Alfa, a többi Chevrolet, Peugeot, Renault, Ford. Egyértelmű a konklúzió: Alfát kell venni.

>> SzervizBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2016-08-10

2 helyen ki volt kopva a ponyva tető, ezért csere lett. Új fekete ponyva, új ablakkal. Gyönyörű lett.

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-10-07

Csörinél jártunk mivel a vezérlésben lévő km-k száma elérte a 100.000-t. Ott egy kis doboz várt minket amiben újabb 2 doboz abban pedig újabb 5 doboz. Igazi Matijoska :-) Az autót leadtam délelőtt es estére mehettem érte. Ráadásul grátiszba kaptam egy fényképes szolgáltatást a szereléshez. :-) Így vannak a cseréről képeim is. Igaz szelfi nem készült igy a mester nincs rajta. A szolgáltatás természetesen a szokott minőségű volt. De akinek Alfaja van annak gondolom nem kell bemutatni.

 
>> EseményHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2016-10-07

A parkolóba egy kocka Lada neki tolatott a bal hatuljanak. Mivel kockából van így sikerult egy kis élt nyomni a sárvédő ívébe. Sikerult teljesen eltüntetni de fényezni kellett a helyét.

 
>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-10-01

Nos, indítás után kiderült, hogy alapjáraton igazi diesel spark lett belőle, mint egy jtd, probléma nincs, gatya motoron lévő vezérlésmódosítóban 15ezer km, áttesszük. Elején volt kis fehér füst, amíg kiment a rendszerből a víz, amit belenyomott a régi blokk. De vezmódon kívül más rendellenes hangja nincs. Erő megvan benne érzetre, bár kellő óvatosság mellett használom egyelőre, mivel ki tudja mennyi van a vezérlésben, amint le lesz szervizelve, kiderül ténylegesen hogy muzsikál. Ha csapágyas, vagy egyéb ilyesmi baja lenne, már ki kellett volna jöjjön, tájékoztató műszer szerint olajnyomás rendben, szóval csak jó lesz már.

Ezerpárszáz km megtétele után a következők az észrevételek:
- Termosztát csere. Véletlen összekevertem összeszerelésnél a sajátomat, ami jó, a donor motoréval, az pedig jelenleg menet közben 75 fokra áll be, városban, illetve ácsorgásnál megy csak normál hőfokra.
- Olajfogyasztás megengedhető. Tekintve, hogy a szelepfedélnél, mivel ugye a sarka le van törve, folyik, illetve az olajleeresztő csavarnál is csöpög, mivel annak gatya a menete, továbbá 10w40 van benne a jelenleginél beállhat kisebb értékre. Ennyi km alatt 1-3 deci között volt az elfogyasztott mennyiség, TS-nek jó ez. Amennyiben megszűnik majd az olajfolyás, meglátjuk mi lesz.
- Szervóolaj is csöpög kicsit elöl a szárítószűrőnél. Ez régóta fennálló probléma, a mostani esettől független, csak trehány voltam ezen a téren, szint figyelve, napirenden tartva, csak csöveket kell csináltatni és cserélni.
- Füst se hidegen, se melegen nincs, vízfogyasztás nincs, fűtés pöpec.
- Illetve előző bejegyzésből kimaradt, ki kellett cserélnem a bal első stabilizátort is, mivel eltört, hogy szerelés közben-e azt nem tudom, mindegy azt megcsináltam, Moog került most bele.
- Indításnál kicsit nehezen kap szikrát, bár a gyertyákon látszott, hogy nem mai gyerekek, csere úgyis.

Összegezve úgy néz ki végre nekem is lehet szerencsém, és sikerült egy egész tűrhető állapotú blokkot lőni ajándék árban. A fentieket figyelembe véve, a tesztet sikeresnek veszem (koppkopp), mehet a következő nagyszervizre, ahol ki lesznek cserélve a visszamaradt tételek. Ezt már a vezérlés turkálása miatt nem én fogom csinálni, hanem Erdő Attila cartársra bízom, ha nem jön elő semmi váratlan (remélem), akkor KUL-ra kész is.

Tehát a cserélendő dolgok listája így alakul:
- Olajszűrő – Sofima 1000
- Légszűrő – Sofima 2000
- Pollenszűrő – Kristal 1500
- Olaj 10w60 – Selénia Racing 6l 24000
- Szelepfedéltömítés – Victor Reinz 4000
- Vezérműtengely szimmering – Corteco 500
- Gyertyák – NGK PFR6B és PMR7A 30000
- Vezérműszíj – Dayco 5000
- Balansz szíj – Dayco 7000
- Ékszíj – Dayco 4000
- Ékszíj feszítő görgő – Gates 8000
- Ékszíj vezető görgő – Dayco 13000
- Első kerékcsapágyak – SKF előző bejegyzésben elszámolva
- Karter az olajszint visszajelzővel együtt, mivel utóbbi nem jó a donormotorból, karter ugye meg törött is + a leeresztő csavar menete se jó
- Szelepfedél, ezt se kell már itt részleteznem, miért
- Vezérlésmódosító – bontott a régi motoromból 15ezer km-t ment, bőven hibátlan
- Vezérlés és balansz szíjfeszítő és vezető görgők, illetve vízpumpa – ezekre is igaz, ami a vezmódra fentebb

Október 3-án megy a gép a szervizbe, reméljük a legjobbakat. :)

>> Szervizmate59 // Alfa 159 SW // 2016-10-04

futómű állítás