Blog

Újra nekiálltam, hogy bővítsem az eddig összegyűjtött hágókat. Elsősorban Németországban keresgéltem, mert Ausztriában, Olaszországban már nem nagyon van olyan, ami nincs a listán.
Első nekifutásra 39-et találtam, de még van, amit fel kell vennem:
0243 Riedbergpass 1 407 m
0299 Hirschbichl (Pass) 1 183 m
0316 Äulemer Kreuz 1 138 m
0321 Rohrmoossattel 1 120 m
0324 Ammersattel 1 118 m
0350 Thurner (St. Märgen) 1 030 m
0351 Spitzingsattel 1 129 m
0353 Sudelfeldpass 113 m
0354 Notschrei 1 120 m
0374 Wilhelmshöhe (Schonach) 975 m
0375 Alexanderschanze 971 m
0382 Seibelseckle 955,6 m
0383 Scharnitzpass 955 m
0389 Schwarzmiss 933 m
0391 Ruhestein 915 m
0393 Markbuchener Sattel 901 m
0394 Lochenpass 888 m
0402 Ruselabsatz 856 m
0405 Ecker Sattel 842 m
0408 Stich (Landesstraße 360) 830 m
0414 Fohrenbühl 786 m
0420 Kalteck (Bayerischer Wald) 750 m
0421 Freiersberg 740 m
0426 Hallthurm 693 m
0427 Rote Lache 690 m
0429 Höllpass 683 m
0432 Löcherbergwasen 656 m
0433 Wurmlohpass 652 m
0434 Büchereck 651 m
0436 Furtlepass 630 m
0437 Steinpass 615 m
0438 Gairenbuckel 595 m
0440 Käppele (Pass) 538 m
0441 Heidburg 520 m
0442 Schellenberger Turm 503 m
0445 Heidenberg (Odenwald) 461 m
0446 Gscheid (Schwarzwald) 454 m
0447 Schirndinger Pass 450 m
0451 Hanweiler Sattel 364 m

Az első szám a magasság szerint elfoglalt hely.
Összesen 452 magassági pont szerepel a listán, ebből eddig 55 volt meg.

 
>> EseményZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2016-09-06

Végül nem 5-én, hanem 6-án tudtam elhozni. Este 7-kor volt a randi, a papírmunka után pedig vettem még egy gyorstalpalót a tető kezeléséből. Feleségem is elkísért, és hála istennek ő is élvezte a hazautat, tehát legalizáltam a pénzkidobást :D A hazaút kb. 15km-volt a XIII. kerületből hazáig, amit a paripa gond nélkül teljesített :) Vezetve azt éreztem, otthon vagyok :) Bár még eléggé lóg a bele, így is érezni a hihetetlen pontos kormányzást, a remek futómű konstrukciót, illetve az életre való motort.

 
>> SzervizBal0229 // Alfa 166 3.0 V6 24 // 2016-09-06

Kiecserélték a két első lengéscsillapíót + axiális rugókat. Már nagyon ráfért.
Futóműállítás szintén volt.

Hibalista: légzsák visszajelző világít. Rá kell dugni a computerre.

Futóműves is megállapította, hogy egyébként kurva jó állapotban van a gép.

 
>> EgyébNGéza // Alfa 159 1.9 jtdm Distinctive // 2016-09-06

A mai tankolás során az alábbi eredmény született:
Tankolt üzemanyag: OMW MaxxMotion Diesel 60,68 liter (első kattanásig)
Megtett km: 826,6
Fogyasztás: 7,34 liter/100 km
Fogyasztás a fedélzeti számítógép szerint: 6,6 liter/100 km
Saccra kb. 80% országút 20% város többnyire klímával.
Kíváncsi vagyok hogyan alakul továbbiakban.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-09-06

Pár hete lehámlottak a hátsó ajtókon lévő kárpitbetétek. Dzsorzsitól a Gyöngyös XI. taliról hazafelé náluk (Horton) megállva kaptam két jól kinézőt a rosszak helyett. Örömmel hoztam haza és ma álltam neki a cserének, de előtte kicsit megtisztogattam őket kárpit tisztítóval, mert kissé koszosak voltak... itt jött a hideg zuhany... az egyik ugyanúgy lehámlott, mint az eredetiek... :( Átmeneti megoldásként azt találtam ki, hogy leszedem őket és lepattintom a betéteket... most ebben az állapotban vannak... legalább nem morzsálódnak, koszolnak és ragadnak...

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 1.8 TS Blackline Sportiva // 2016-09-14

17-es gurulók ma megérkeztek szlovákiából, korrekt áron és állapotban.
4db Falken ZE914 XL MFS 215/45 R17 91W-et kaptak ma.
( 2016-09-10 )
A helyükön
( 2016-09-14 )

 
>> EseményCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-06

Nos, nemrég el veszítettem a szüzességem :-) sok év után végre eljutottam a Gyöngyösi talira.
Végre vasárnap reggel...Indulunk.... Tomi barátommal meg beszéltük, hogy össze futunk Sülysápon a kagylós kúton és onnan indulunk tovább. Előtte egy kávé, gyors autó mutogatósdi aztán irány Hatvan. Szép könnyű volt az út. Hatvanban aztán félre álltunk, hogy bevárjuk Kazes és a Csongi családot. A nagy várakozás közben aztán fel tűnt egy csodás 146. Intettünk neki ahogy el ment mellettünk jó Alfás révén, majd ahogy el haladt mellettünk hirtelen lefékezett majd meg fordult és leparkolt mellettünk Kau kolléga. Egy kis eszme csere után lassan befutott Kazes is az ő 146-val. Irány hát Gyöngyös....
Megérkezve Gyöngyösre még beugrottunk egy gyors autó kozmetikára aztán el foglaltuk a helyünket a parkolóban. Csodás volt ennyi szép autót látni egy helyen. Gyorsan letudtuk a kötelező köszönést az ismerősöknek és az ismeretlen barátoknak. Majd nyál csorgatva meg álltam a csodaszép Oldtimer autók előtt és félig könnyes szemmel csodáltam őket. Gt csodaszép 33-asa mellett is elidőztem egy kicsit mert megérdemelte. Miután Jorjie főszervező dinnye mester közölte, hogy sajna de az ebéd technikai okokból el marad gyors látogatást tettünk a hiper tacskóba, hogy némi enni valót vegyünk magunkhoz.
Aztán irány az adrenalin park.
Ki gördültek szépen sorban az autók a parkolóból és elindultunk. csodás "kis" konvoj alakult ki, szép hosszú kígyó módjára tekergő alakzatban.
A park csodás volt. El foglaltuk a helyünket majd ahogy kell birtokba vettük aztat. Amit lehetett kipróbáltunk, meg néztük. Közben jókat beszélgettünk mindenkivel akivel csak lehetett. Majd egyszer csak oda keveredtem GT mester asztalához és mint egy gyerek a cukorka boltban ott is ragadtam. Végig túrtam a matricás dobozt vagy 10-szer és végül is boldogságban örömmel távoztam miután sikerült beszereznem a kígyót és egy másik matricát a kocsi farára. Bár mindig veszek matricákat azok valahogy sosem kerülnek fel az autóra :-D
A nap végén búcsút vettünk a még ott maradt pár barátunktól és a parktól.
Haza felé még meg álltunk a Horti Rém rendes Jorjie-nál ahol........Na de ezt már tudjátok Kazes barátom blogjából is :-D

Pár kép a taliról

Ma Csörihez került a vas, elkezdődik a turbó felújítása. Km-óra állása: 135 897.

A felújítást a TURBÓSZERVIZ-FELCSIKI Kft. végzi el.

 
>> EgyébCatch // Alfa 156 2,0 TwinSpark // 2016-09-06

Batmobilt egy bantu tezsvírtől vásároltam egy napos október eleji napon, ami nem indult valami jól, de akkor még nem sejtettem hogy lelkes autóvásárlási szándékom milyen kalandokat szabadít majd rám.
Van az a nap amikor elalszol de épp csak annyira hogy a reggeli szokásaidra ne jusson idő, kapkodva ugyan de épp csak egy kicsivel később indulsz útnak mint kellett volna és érzed a gyomrod legmélyén hogy ma van az a nap amikor nem szabad elindulni, beteget kell jelenteni és a paplan alatt maradni, máskülönben rossz lesz és fájni fog de nem veszel róla tudomást, sőt le is tagadod (ne mondjátok el senkinek de ez a napom ilyen volt)... Tovább nehezítette a dolgot, hogy bantu tezsvír is elaludt ami elég bosszantó volt, mert szinte percre ki volt számolva az időm hogy meg tudjam venni az autót és beérjek utána a munkahelyemre (nagyon nem sikerült).
Végre megérkezett, gyorsan mentünk vele egy kört, benéztünk a motorháztető alá (nem mintha olyan sokat értenék hozzá), és amúgy is ez már csak okoskodás volt, mert szerelem volt első pillantásra és tudtam megveszem, még ha tolnom is kell hazáig (persze ezt senki nem gondolja komolyan), amikor érzed hogy kell neked, pedig tudod hogy baj lesz...
Sietve papíroztunk, tényleg sietve; mi sem mutatja jobban hogy sietős volt az egész, mint az hogy mikor elindultam a kocsival az órát nézegetve hogy mennyit fogok késni, egy piros lámpánál oldalra pillantva látom, hogy jobboldali ajtóban az ablaknál be van szúrva egy csavarhúzó, amit addig nem vettem észre, kihúztam gondolván mi baj lehet, hát az ablak szépen lecsusszant... Mivel benzin sem volt az autóban elegendő, én meg már alaposan késésben voltam és az ablak is menthetetlenül le volt ereszkedve, félre álltam és korábbi elgondolás szerint rögzítettem az ablakot. Ha tudom hogy pár percen belül egy sokkal nagyobb problémával szembesülök nem bosszantott volna annyira.
Amit bantu tezsvír elfelejtett közölni velem, hogy a két kulcs amit átadott nekem (az egyik félbe volt törve) abból az egyikkel lehet indítani a kocsit, a másikkal lehetne zárni ha nem lenne törött; jó pár percig bénának éreztem magam, hogy nem tudok bezárni egy autót; aztán telefonáltam, kb. 6 -ik hívásra felvette és ekkor értettem meg, hogy nem én vagyok béna, hanem jelenleg nem lehet bezárni az autót...
Szerencsére mindig van egy segítőkész ismerős aki épp ráér, némi telefonálgatás után, elindult velem szembe, valahol találkozunk, átadom neki a kulcsokat, és elmegy az autóért és hazaviszi, hozzájuk mert nyitva ott mégis nagyobb biztonságban van, képzelitek hogy nem az ideg ölt egész nap hogy a frissen vásárolt első Alfa Romeónk valaki szépen el fogja lopni (de)... Szerencsére senkinek sem tetszett meg hogy ellopja, este büszkén mehettem érte. Hát így vásároltam meg az első Alfa Romeónk, de ez még csak kezdete kalandos kapcsolatunknak...

 
>> EgyébPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-09-05

Már úgy vettem az alfámat, hogy a csomagtér ajtómat mikor kinyitom nem pattan ki annyira hogy alá lehessen nyúlni, így mindig az ablaktörlő lapát tövénél fogom meg és nyitom fel - már bele is törődtem.
Viszont most új információt kaptam, hogy ez azért van, mert hiányzik mind a két oldalról egy ilyen gumi pöcök :) a műanyag ajtókipattintóról :P vagy mi az :)
Sikerült bontóból beszerezni és egyből működik. :) Most már csak meg kell szokni... Így másfél év után kicsit nehéz lesz :D