Blog

>> SzervizKORYY // Alfa 159 3.2 jts q4 // 2016-09-21

elég sok hiányossága van a motornak, mondhatnám kuka. de innen szép a győzelem

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2016-09-21

Jorjie pajti géptető kitámasztóját hosszan ókumláltam a TC2.-ön, mire Ő ... "tud szerválni nekem is, ha kell" ... kellett, lett. Ma hozta a postás, bár azt hittem, majd egyszer csak, a legközelebbi tali alkalmával lesz, így viszont nagyobb volt a meglepi és az öröm! Köszi Jorjie még egyszer! :)

>> Tuning és extraSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2016-09-21

Múlt héten megvettem végre a hőn áhított fa kormányt, fa sebváltógombot, faszínű középkonzolt. Ha már szerelek, kicseréltem a klímavezérlő panelt is, mert sajna nem világított. Először a ledekre gondoltam, de szétszedés után realizált ám, hogy bizony zárlatos volt, és leégett a nyomtatott áramkör. Mindent beszereltem, és mostmár még erősebb az érzés. Még egy légzsákot vennem kell, mert a régi bőrkormányé sajnos nem tökéletes bele, de ezt is megejtem októberben.

 
>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2016-09-20

A kis autóm egy hónapja megviccelt, menet közben random leállt. Mivel bevált szervízesem nem volt, így elkezdtem járni a környéket, hátha találok egy csiszolatlan gyémántot. Eljutottam a 87. autószerelőhöz, Gyálra a Moltim szerelőműhelybe, ahol rádugták a gépet a szépségemre és kiderült, hogy a fordulatszám jeladóm megadta magát. A szerelő srác berendelte az alkatrészt, és délután 2-kor már vígan mehettem is tovább. Most jön a többi apróság :)

 
>> SzervizCoyote // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2016-09-20

A turbó tisztítás közben a szét szedés folyamatában sajnálatos módon tönkre ment ez az alkatrész. Gondolom az idő vasfoga meg rágcsálta. Hiába Kazes barátom gyors elsősegély nyújtásának az alkatrész 2016.09.17-én el távozott az autó alkatrészek örök mezejére :-(

A mai napon eme alkatrész kicserélődött egy vadi újra.
Pierburg nevezetű szelep került bele me ez jófajta :-)
De, legalább féláron juthattam hozzá :-)

A beszeréls után a check lámpa is kialudt és hazafele itt ott egy kis tesztre is sor került. Persze a rend éber őreit azért el kerültem. Most hogy tiszta a turbó és új a szelep érezhető lett a változás a dinamikában. Bár a megtorpanás még mindíg elő jön. Szóval ez a hiba még nyomozásra vár......

Pierburg szelep: 16.000 ft
Km: 280.587

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-07-24

Üdv!

Generátor leszerelés sok időmbe telt, mivel a jobb első futóművet bontani kellett és a motortartó bakokat is. Tisztítások után.Generátort szétforrasztani...csapágyakat ki és beszerelni...visszaforrasztani...összeszerelni. Vissza a motorra. Motorbakok, futómű össze...
Ez az én kényelmes tempómban is kb. 8 órámba telt. Sokat pepecseltem a tisztítgatásokkal.
A levegő hőmérséklet mérő csere egyszerű volt. kb. 3 perc.

csapágyak: SKF 6k
hőmérő+futár: FACET +GLS 4,2k
tisztító és rezsianyagok 1-2k
Munkadíj a legkevesebb, mert megcsinálgatom. :-)

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-09-20

Szerintem kissé vérszegény volt a gyári BOSE rendszer.
Nem tudom mennyi vagyont gomboltak le ezért a szalonban, esetleg aki újan vett ilyen, járművet, sokkolhatna egy árral csak úgy érdekesség képpen.

A csipogón, azaz a magassugárzón, ott virít a BOSE felirat.
A szépséghibája a dolognak,hogy a "prémium hangrendszerrel" szerelt modellek, mint pl. az enyém is, gyárilag nem rendelkeznek magassugárzóval. Ott virít a nagy semmi.
Az ajtóban elhelyezett koaxális hangszórókkal próbálják kompenzálni ,hogy a kilincs mögött nincs magas. Maradjunk annyiba,hogy szánalmasan szar.

Megtudakoltam ,hogy a nem BOSE-os GT-k azok a kilincs mellett csipogóval szereltek. Gyorsan szereztem is két gyárit.
Hogy miért gyáirt? Mert teljesen ok a csatlakozó, és gondoltam hamar gyorsan bepattintom a helyére. (Hát igen, csak gondoltam...)

Ugyanis rohadtul le is van falazva a helye.
Szóval itt elfarigcsáltam egy órát ,hogy szépen illeszkedjen ,és ne kelljen ragasztóval kókányolni, és ment is a helyére.
Csatlakozó fel van vezetve a BOSE-os kocsiknál is!!!

Sokkal dinamikusabb a magas így, mérföldekkel jobb az egész rendszer.
De a véleményem,miszerint ez az egész egy vicc, fenntartom :D

Örülök,hogy nem nekem kellett az extra listán kipipálni,mert akkor igen morcos lennék....

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2016-09-20

Ah, haladok, de nagyon lassan, mert meg kell elég sokszor állnom megvakarni a fejem...nem értek néha dolgokat. Nem akarok szidni senkit, mert nem tudhattam mi volt az elképzelése és lehet, hogy az én anyám csuklott abban a félévben, amikor a kocsi nem nálam volt. De! Basszus! Nézzük csak a mélyládához vezető kábeleket. Nekem volt egy táp a bal oldalon és az RCA a jobb oldalon. RCA nincs meg, mert a srác azt mondta anno, hogy nem volt benne. :D Komoly. Nem tudom mit dugtam, akkor az erősítőbe. Hehhee. Na de, hogy a tápkábelből kb 20 centi volt a hátsó ülés alatt és egy másik kisebb volt behúzva, ami csak oda volt szarva? Az mi? Meg hogy vagy mi van? Ja az új fos RCA az a bal egy ülés előtt alatt ment el, hogy a táp mellett hátra érjen. Nem tudom...de nem is akarom....szóval belső kiszedve, kivéve az én ülésem. :) Jobb egy, első kárpitok, hátsó ülés és fejtámlái áttakarítva és leápolva várják a dolgukat. Lassan haladok ezzel a pár órás melóval, mert akkora multitasking van, hogy én sem hiszem el. :D Főleg, hogy a másikat is legóznám, ha lenne mit rakni abba is. Nem garázs előtti képek, de a háttérben a kicsi család ott van....pfff édesek, nem?! :):):):)
Hátulja kitakarítva. Kívül is kész lesz, miután belül rendbe lesz. Azután gyertya, (szelepfedél lefújva...) és rezócső csere jön. Ja meg mehet műszakira. Pár apróságot kell bele venni, mert az idő megeszi...

>> SzervizPisti155 // Alfa 155 1.8 ts // 2016-09-20

Kicsit elhanyagoltam a blogot. Most igyekszem pótolni. Mióta nálam van azóta nagyon sok mindent javítottam újítottam rajta. Próbálom megőrizni az utókornak. Kapott új fékeket előre és hátra is. Új fűtés csapot. Új lengőkarokat , kormányösszekötőket, kutyacsontokat, váltó felöli tartóbakot. Mind a 4 kerékcsapágyat cserétem, kézifék kötelek is újak lettek. Kompletten fel lett újítva az önindító Váltóban lett egy olajcsere, szervóban is lecseréltem az olajat. Fék olaj is cserélve lett. Kapott egy nagyon szép Zender 16 -os alufelni garnitúrát, 205/45 -ös új gumikkal kerékcsavarokkal. Vettem még hozzá egy pár új hátsó lengéscsillapítót, vizpumpát ezek még nincsenek beépítve.Ezeket a dolgokat az elmúlt 1 évben cseréltem szinte egyszerre, Mióta nálam van több mint 100 ezer kilométert beletettem . Nagyon megszerettem. Megbízható kocsi mindennapos használatban van. Röviden tömören ennyi :-)

 
>> Tuning és extraatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2016-09-20

Amikor aztmondja valaki hogy kész az autoja, azt soha nem kell elhinni. :D
Májusban ugy gondoltam hogy ettől több nem kell nekem... hát pedig de... :D
építettem az autoba egy xenon lámpát boxenon projektorokkal, kapott egy koptatót a lökhárító aljára, és kapott egy uj felnit amit majd jövőre fog hordani. egyelőre csak felrpóbáltam, de szerintem nagyon komoly :D