Blog
Észrevettem, hogy mostanság mintha reggelente gyengébben indulna az autó mint korábban. Az akkusarukon csak 11,7-11,9V nyugalmi feszültséget mértem, pedig a töltésem hibátlan. A benne lévő Varta akksi 12 éves!! volt! Ezek után pedig mi más, szintén Varta akksi került bele a Silver Dynamic szériából.
Középdob csere után dobálta a hibakódot. (P0141)
Nem tudni ki/mi okozta a hibát a 3 éves gyári lambda szondában (cserélve volt 2013 májusában), de cserélni kellett, mert a belseje zörgött....
10k-val kevesebb maradt a zsebemben.
Nekem olasz a lökősöm és pici tartó volt rajta amire rátettek egy sima keretet.
Persze nem kicsit elállt...elég zavaró volt...
Rendszámtartó le...
Rendszám ráhajlít a lökősre...
Eredmény a képeken...
Szerintem jobb így...


Sajnos mikor megvettem a kocsit a jobb oldali tükröm repedt volt...
Gondoltam bontó és kicserélem...
Na persze... (lehet csak én szívok vele)
Meg is vettem a bontóban...gyári jobb tükörlap...éljen!!! Próbálom berakni, de nagy...
Beleér a tükröm bal belső oldalába a tükörlap.
Irány a bárdi...
Megrendelem... nagy az öröm mert nem is drága...megjön.. ez is nagyobb..
Vissza... rendeltünk egy másik gyártótól...megjött az is nagy...
Megoldás... régi tükörlap szétszed... hátsó műanyagot megmentve...
Ezt a patentos műanyagot bepattintani a tükröcskémbe és kétoldalas ragasztóval ráragasztani az új már lekopasztott tükröt...
Vki járt már így?
A tükörlapom legnagyobb mérete (gyári) 16,6 cm
Amiket meg kaptam 16,8 cm


Eltelt egy év az autó vásárlása óta.És belegurult 12000 km.Gondoltam itt az ideje egy olajcserének.Mivel az elaforgnál számomra jó áron volt a teljes szervíz szett így megrendeltem.Olaj olajszűrő levegőszűrő gázolajszűrő gyári,pollenszűrő utángyártott.Gondoltam majd egyeztetek a szerelőmmel a csere idejét illetően.Közben lett egy kis kényszerpihenőm.Gondoltam az egyszerűbbeket kicserélem.Kezdtem a pollenszűrővel majd a levegőszűrő jött.Ez annyira jól sikerült,hogy ma lecseréltem a gázolajszűrőt is és az olajat is.Azért ehez kell némi mazoizmus egy ültetett 156 esetén akna nélkül.De kész és happy van.Másik öröm,12000 kilóméter alatt nem kellett olajat utántöltenem.Még a nívón sem látszott fogyás.Alfiban jelenleg 178000 van.
Á, nem értem... Megnézem még nappal is, de pohártartó alapján airbrushhal megszórtam, elvileg színazonos fejegység keretet, jóval sötétebb, mint volt, de így is világosabbnak tűnik villanyfénynél. Sebaj, hamár fújtam bal eső ajtó dekorpaneljét is lefújtam, a sok csukástól kilógott a fehér műanyag a festés alól, most szép fekete. Kicsit rücsi lett, nem az igazi pisztoly már, nagyobbal meg nem akartam ennyit fújni.
Kis update!
Nem katasztrófa, de fax kivan, hogy a művelet alatt eltörték az akkutálca alatti ABS jeladó csatlakozó patentjét, a haspáncélból meg kihagyták a fele kereszthornyú csavart, a kalaposokat meg úgy megtépték mint állat, kettő anyája el is fordult a segédvázkeretben. Akku pozitív ill. a bizti tálca szarul volt visszarakva és meg sem volt húzva. Értem én, hogy húzós meló volt, de ezek egy kis odafigyeléssel abszolválhatók lennének ugyan annyi idő alatt jól is :-(
Ja még egy nagyobbacska alátétet is kipecáztam a haspáncélból...
Plusz a kormány nem egyenes, mehetek futóműveshez is...
Kuplung jól működik...
Kuplung, kéttömegű, kinyomó csapágy és főtengely szimering csere elvégezve Fiat Szabónál. Km. állás: 134330Km
Ha én veszem az alkatrészt és keresek embert aki beteszi, akkor jobban jártam volna, de nem találtam ilyet a környéken. Szabóékat ismerem nagyon régről, inkább bevállaltam több pénzért. Reggel vittem, kaptam csereautót, fél ötre kész volt. Alkatrész gyári, 2 év gar, jelentsen ez bármit is, a munkára meg hat hónap szavatosság van. Ha valami gubanc van, itt biztos el tudom intézni. Jól dolgoznak, ajánlom őket!
Amikor megvettem is már gyanús volt, de jött a "jó lesz ez még egy darabig" szöveg.
Aztán gondoltam egyet és kicseréltem. Miután tudom, hogy így sosem adnám el, még, ha 6 évig is bírta volna a szerkezet, tehát mindenképp le lett volna cserélve az egész, így inkább én élvezzem a jó kuplungot, ne csak az új tulaj :-)
Ideje volt. De tényleg. A kuplung tárcsa nútig kopva. A kéttömegű, bocsi hiányozhattam fizikán az irányok pontos meghatározásánál, minden irányban lógott. A két sonka egymás síkjában lötyögött leginkább, nem úgy ami csattan indításkor meg leállításkor, hanem ami úgy zörög mint az enyém. Nyomott kuplung esetén zörgött morgott, amit nem tudtam hova tenni...
Na mindegy, full szar volt az egész, amit nem gondoltam...
Jelenleg csend honol az autóban, a kuplung puha mint a vaj. Isteni...

