Blog

Itt nem úgy jött az összeszokás, mint anno a 146-nál. Abba, miután kifizettem, Siófokon beültem, 10 perc múlva előzgettem a sort, 170 fölé küldtem egyenesben. Beszippantott, átvette az uralmat és így is maradt 9 évig.

A 159 más. Amikor megláttam képekről, már éreztem, hogy kell. Ha ránézek, ha bele ülök, tudom, hogy nem cserélnék semmire. Ez a külső.. ez a belső... ilyen elegáns 159-et nem is láttam még. Mégis inkább féltem tőle...
Az első utamon egy tisztességes padlógázig sem jutottunk. Csendben, nyugodtan hazahozott. Az első budapesti utamon is addig jutottunk, hogy autópályán egyszer 170-ig felgyorsítottam, aztán visszaálltam az utazótempóra. Valahogy vegyes érzelmek kavarogtak:

Gurulok csendben az M3-mason. Hiszen pont erre vágytam. A pihentető, nyugis autózásra, hogy ne vigyen "bűnbe" az autóm. De hol az élmény? Megyek 150-nel a belsőben, hallgatom a zenét, nem fáradok. Tudom, ha letaposom, akkor elrugaszkodik. De minek? Jó így, csendben 150-nel. Mindenki kisorol, elengednek. Igazából jó. De...

Aztán jött egy utam Törökszentmiklósra, hazafelé hatalmas köd. Akkor először megéreztem a nyugalom mögött azt, hogy mit is nyújt ez az autó. A tejfel ködben pontosan tudtam, hogy még akár előzhetek is. Akkora ereje van, hogy pont ennyi látótávolság elég neki. És nem emelkedett a pulzusom, nem öntött el az adrenalin. Egy adódó vészhelyzetben sem. Az autó nem engem uralt, hanem a helyzetet. Mint egy higgadt profi, csinálta a dolgát én meg nem győztem ámulni. És otthon ismét pihenten, nyugodtan szálltam ki. Ekkor már úgy néztem rá vissza, ahogy egy Alfa megérdemli. Ez szép volt..

A második pesti utat már vártam. Akartam, hogy vigyen egy kicsit. És tudtam, hogy most Csobánka fele kell mennünk. 2009-ben vezettem egy gyönyörű piros Ti-t a Zemplénben és jól emlékszem, hogy akkor ott azt mondtam, hogy egyszer kell egy. 7 évre rá itt ülök a sajátomban és várom a pillanatot ami emlékeztet hogy miért is akartam én Ti-t. Csak a lelkesedés volt akkor túl nagy? Aztán elértünk Csobánkáig, elhagytuk a falut, finoman megnyomtam a "sport" gombot és jött aminek jönni kellett.

Egész elképesztő. Így már rémlik, hogy miért is akartam én Ti-t. Továbbra is minden pillanatban a biztonságérzet a meghatározó, nincs az a brutális adrenalin fröccs. De minden megvan ami egy irreális, fizika határait feszegető autózáshoz kell. És bármeddig. Nincs fáradás, nincs olyan, hogy jó, elég volt ez a pár kanyar nehogy baj legyen. Ezt érezni kell mindenkinek aki kicsit is szeret vezetni. Azt, hogy ez az autó mennyire tudja, mennyire ki vannak tolva a határai. Egy pillanatra sem rémít meg, úgy sodródik, gyorsít, fékez a vizes kanyargós aszfalton, hogy közben nincs dráma.. csak elképesztő tempó.

>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2016-12-28

COFLE Bowden 2db 4 500 ft
SEINSE hidraulika javító 700 ft
NGK 6092 izzítógyertya 1db 4 100ft
Bardi Auto Lévégszűrő 1 600 ft
GOMET féltg. porvédő+szerelék, jobb 1 800 ft
VALEO kettős tömegű lendkerék 96 000 ft
SACHS kuplung szett 54 000 ft
VERNET termosztát +tömítés 11 800 ft

Km: 197 000

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 2.0 twin spark // 2016-12-28

ELF 10W-40 Evolution 700st 4 liter 6 800ft
ELF 10W-40 Evolution 700st 1 liter 2 000ft
LIQUI MOLY MOS2 motorolaj adalék 2 900ft
SKF kerékcsapágy készlet első,jobb 20 000

 
>> EseményTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2016-12-28

Még tavaly eladtam a kocsit, csak ide felejtettem el beírni. :) offosra váltottam egy fél évig, de már azt is eladtam.

 

A mai nap elég kegyes volt az időjárás (+9°C) Megsétáltattam egy kicsit a verdát, mert tavaszig pihi.
Kerekeket túlfújtam, gumikat leápoltam, akkut kivettem.
Tavasszal folyt.köv.

km állás: 103.600km

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-12-27

A hűtő elszállt. Szerencsére le tudtam parkolni. Azt sem láttam, honnan dől a gőz.
Trélerrrel szerelőhöz. A hűtő deformálodott és mostanáig bírta. Valami régi sérülés lehetett.

Új hűtő NISSENS 37390
4L fagyálló (Paraflu) 10720
Tréler 15.000
Szerelő 7.000

>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2016-12-27

Megkötöttem az első kötelezőbiztosítást.

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2016-12-11

Végre sikerült találnom led rendszámtábla világitást ami jó,és nem jelez vissza!Gyárival azonos és egyszerű a beszerelése kb5 perc!De elötte azért lemostam a drágát:)

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2016-07-09

A kozépkonzol ellégé viseltes volt már,igy gondoltam kicserélem!Az alfadepós srácoknál találtam karbon vtn fóliás komplett konzolt!Szép lett!

 
>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2016-06-02

Kiszállásnál éreztem egy kis égett olajszagot!Géptető kinyit,lámpa kézbe és keres!Motorvédő páncélon olajfolt!Németh Mihály ,időpont kérés! Olajhütő tőmitése gyengült el!3db tömités van(6000ft) Tömités csere+új olaj csere(FUCHS TITAN SUPERSYN 5W-40)