Blog

Ma megkerüljük a tavat. 90km várt ránk, a terv szerint 2:19 menetidővel.
Az út során alig találkoztunk nem olasz rendszámú autóval, külföldi turista nem nagyon jár erre.
Csodálatos táj és nagy meleg jutott a mai napra. A tetőt nem is nyitottuk ki, sőt délután már klímázni is kellett. Jó lenne egyszer 30 fok alatti hőmérsékletben is körbejárni a tavat.
Valahol megebédeltünk, majd a kör vége felé tankoltunk annyit hogy holnap kitartson Ausztriáig.
A vacsorát ma is a szálloda éttermében ejtettük meg, ami a szokásosnál kicsit bőségesebb lett. Ma ünnepeltük a 36. házassági évfordulónkat...

 

A következő állomás a Lago D' Iseo. Túl egyszerű lett volna felmenni az autópályára és rátenni a tempomatot. (Igen, PHuBi-ban van tempomat!) Inkább hágókat vadásztunk. Az eredetileg tervezetthez végül több hágót kihagytunk, mert nagyon elhagyatott helyeken mentünk és már untuk egy kicsit, mégis sok autópálya lett.

Indulás előtt elkészítettük a szokásos PHuBi&szálloda képet.
Először kicsit autópályáztunk és a szokásos kapus szakasz mellett találtunk "virtuális" fizetőset is. Fórumbejegyzés. (3.kép)
- Első nevezetesség a Comoi tó partján a Baia di Pare - itt laktunk 2014-ben és itt álltunk meg egy ebédre 2021-ben. (4.kép) Most jön a hegyi szakasz.
- 728m Colle Balisio
- 1.258m Passo Culmine San Pietro - Itt szembesültünk hogy a semmi közepén vagyunk. Ugyan két vendéglő is volt, de nem a "szokott" szint. Az út is erősen emlékeztet a magyar mellékutakra.
- 800m Cold' Olda

Rövidítettünk, egy tervezett hágó kimaradt. (884m Forcella di Bura)
- Orrido di Bracca - A kanyon amit nem lehet kihagyni! (45.808997452232965, 9.690934863334359) Sikerült a tervezett helyen megállni és kicsit körülnézni.
- Ebédre a "Ristorante K2"-t terveztem be, de zárva volt. A faluban volt még egy nyitva, de senkit sem találtunk bent hiába köszöngettünk. (8.kép) Elmaradt az ebéd.
Itt az út rövidítése miatt újabb 3 betervezett hágó maradt ki.
A kanyon után hosszú szerpentin vitt le a hegyről.
Azaz mégse maradt el az ebéd. Bergamo bevásárló központjában megejtettük.
Innen már egyenes út vitt a szállásra. (Locanda La Pernice - Sulzano)
A szálláshoz tartozott a városi strand is, úgyhogy kipróbáltuk. Szürreális a medence partáról a kilátás. (9.kép)
A büfében sikerült egy számomra új olasz sörrel is megismerkedni. (10.kép)
A vacsora pizza volt a szálloda teraszán (kilátás a 11.képen)

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2023-10-02

Abs jeladó csere
Klíma töltés, ventilátor javítás
Kipufogó csere

 
>> SzervizJorjie // Alfa GT 1.9 JTD 16V // 2023-10-01

228.444 km

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2023-10-01

Olaj csere 10w40
Miles 210000

 
>> AutóápolásGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-10-01

Az évek során sok kerékcserét megélt és mára azért már elég viseltes kis kerékközép műanyagoknak letelt az ideje, megérkezett a gyári új. A régiekről kidobás előtt leszerelem az Alfa emblémákat. :)

 
>> AutóápolásGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-09-10

Hétvégére megjött postán a megrendelt új gumiszőnyeg csomag.
Innen vettem: https://www.bilmattor.com/bilmattor/alfa-romeo/mito/
Sokféle szőnyeget készitenek az Alfákhoz, igy MiTohoz is, én a gumiszőnyeget rendeltem. Korrekt szállitás, jó minőségű, szép, mérethelyes termék, a kocsi pontjaihoz rendeltem illeszkednek a patentok a szőnyegen.
.
Hétvégi akcióként neki álltam a kocsi aljának a rozsdátlanitásához. Felemelve és aláfeküdve úgy fest, van, de csak felületi rozsda alul a futóműalkatrészeken és a segédkereten, igy jött egy drótkefézés, majd rozsdapassziválóval átkenés, 24 óra száradás, majd ma délután átkentem rozsdagátló primerrel. Még szárad, de alánézve biztatóan alakul. Nyilván nem is 100% a kitűzött cél, mert ahhoz szét kéne a kocsit szedni, és az alkatrészeket egyenként leápolni, de igyekeztem a helyzetből kihozni, amit igy lehet. Holnap este még alánézek, ha kell még primer, azután majd valamikor a héten kap egy fekete matt fedőréteget, vettem sprayt és sima festéket is azonos szinnel ehhez. Egyelőre a MiTo a garázs egyik felében pihenget. :)

 
>> Tuning és extraGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-08-30

Pörögnek az események, ma fejegység csere és vele tolatókamera került a gépbe. Vagy 20 év ugrás az időben, szerintem a MiTo eredeti fejlegysége már a 2010-es évek elején, újonnan is vagy 5-10 év elmaradásban volt az élvonaltól, a Microsoftos kalandjukat meg inkább hagyjuk.
.
De most ugrottunk előre nagyot, a carplayes Kenwood 7722DABS bekerült a kocsiba, kamera is hátra hozzá, kormányről vezérlés is meg lett oldva az eredeti kapcsolókkal. Le a kalappal a debreceni hifis szerelőcég előtt, este nyolc elmúlt, amikor szólt, hogy kész, és elhozhatom a kocsit. Teljesen gyárin néz ki a Mito beépitőkerettel (ami állitólag küzdős volt), jó helyre került az USB is, működnek a kormány kapcsolói is. A 7722 nagyon erős fejegység, nagyon szép képet ad, gyors és logikus a működése, Bluetooth azonnal kapcsolódott, Carplay simán megy, nagyon tetszik. A nejemnek év elején vett ID3-ban az infotainment messze mögötte van.

 
>> SzervizGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-08-29

Ma a kocsi szervizben, hosszú a lista.

Motorolaj és szűrő
Levegőszűrő
Gyújtógyertyák
Váltóolaj és szűrő
Fékfolyadék
Vezérlés és vizpumpa
új kipuffogódob (a mostani közelebbről megnézve inkább legyen csere most)
klima tisztitás és szűrő
nyikorgó ablak javitás, mostantól nem nyikorog :)
kiderült hogy az első rendszám mögötti magyar köztidarab törött, az csere
a fényszórók üvegének felújitása

 
>> EseményGerion // Alfa MiTo 1.4 // 2023-08-28

2023-08-28 17:14:43
"Nagy nap", a kocsi elhozva kereskedőtől, mostantól nem csak "pártoló tag" vagyok a klubban. :) Az autó osztrák előéletű, egy Eger melletti kereskedésben vettem, miután állapotfelmérő szakemberrel is átnézettem. Nagyon jók az első személyes benyomások, a kocsi műszakilag, motorikusan nagyon rendben van, kivülről mintha új lenne, belül is csak akkor találok kopást ha nagyon keresem, minden működik, klima is primán hűt, a hangszórók rendben szólnak. Mindenhol gyárinak megfelelő rétegvastagságok a karosszérián, hibakódmentes számitógép.
A 150 km hazahozás mint próbaút nagyon jó élmény volt, a kocsi kb mint a bőven negyvenes nő, aki igen sokat simán letagadhat a korából. :) Azt hiszem, le is fogok tagadni, ha bárki kérdezi, 2017-es :)
Van saját OBD2 olvasóm, igy megnéztem otthon, még mindig hibakódmentes.
.
De azért a kor az kor, szóval a nagyon jó első benyomások mellett látszanak teendők is. Az első még ma kész is lett egyből a kereskedőtől elhozás után, a kocsira felkerült a korábban megrendelt 4 új Vredestein gumi, a rajta lévők nagyon kopottak voltak. Múlt héten megérkezett a 2DIN beépitőkeret, szóval lesz új fejegység is, a mostani alap rádió AUX csatlakozóval és szivargyújtóval biztosan újul.
Holnap reggel viszem induló szervizre, olaj, szűrők, stb. Fényszórók polirozása is egy teendő valamikor, de nem akut.
Szeretném rendesen megcsináltatni most az elején amit kell, azután jó lenne ha vagy 4 évet le tudna szolgálni, lányom eljutna a jogsiig, azután első autójaként város-előváros.
.
A kocsival egy konkrétabb hiba, vagy inkább bosszúság azért van, a bal első ablak amikor a keret nélküli ajtó nyitáskor-záráskor fel-le kicsit mozdul, akkor ehhez nyöszörög egyet, nem durva, de hallható, remélem, nem összetett proléma, és a szerviz tudja megoldani. A másik még nem probléma, de az lehet hamarosan, a kipuffogódobot jó eséllyel 1 éven belül cserélni kell.