Blog
Karácsonyi családlátogatás alkalmával az M7-es autópályán kaptam egy kavicsot a szélvédő jobb felső sarkába. Akkor még nem is látszott rajta semmi. Hazafele azonban elkezdett repedni és hirtelen lett rajta egy kb 20-25cm-es repedés. Ezekben a hidegekben ennek nem nagyon örültem mivel a reggeli indulás elött szoktam melegíteni az ablakot és ahogy a reklámban is mondják "pakkk" nosza fel is hívtam a kárglásszos embereket akik azt mondták szívesen meg csinálják potom 110 Mátyásért..... Na pfffff kicsit sokaltam az árat így hát körbe néztem a piacon meg itt az Amoren is kértem tanácsot.
Végül a Pilkington volt a befutó. Nagyon kedvesek voltak és 33 Matyásért el is vállalták.
Volt nekik gyári minőségű saját márkás üvegük illetve lengyel utángyártott. Én a gyári mellett döntöttem....
Külömbség a minőségben rejlik mondát itt a szakik. Az utángyártott más összetételű és lehetséges benne apró kisebb eltérés az ívekben.
Nagyon kedves volt mindenki a srácok tették a dolgukat látszólag nagy hozzá értéssel. Mindent össze vetve csak ajánlani tudom őket mert korrektek voltak.






2016.12.22-én elértük a 47.000 km-t.
Utána számoltam, hogy hol is állok az Alfás km-ekkel
Összesen: 834.564 km és 9.100 Alfás nap
Mióta megvan a Spider, minden nap duplán számít :-))
146 1,6TS - GWJ 593 - 182 500 km - 1.453 nap
147 1,6 TS Distinctive - IUX 710 - 127 000 km - 952 nap
156 1,6 TS Distinctive - JNN 820 - 54 000 km - 308 nap
156 SW 1,9 M-JET Dist. - KMW 012 - 183 805 km - 1.454 nap
Spider 2,0 TS - LA 547H/LHU 600 - 48 782 m - 2.730 nap
159 2.0 mjet - LUX 640 - 190 700 km - 1.807 nap
Giulietta 2,0 JTDm2 TCT - NCZ300 - 47 777 km - 396 nap


Ma megérkezett az Allianz-tól a 2017-es szerződés.
23 868 Ft-lesz adóval. Az összeg át is lett utalva.
Várjuk a zöldkártyát....
Mai nappal nevemre került a Q4! Fülig ér a szám!!! :D
89050 vagyon szerzési illeték
12000 törzskönyv, forgalmi
8500 új rendszám



A régi kiült ülések helyére sikerült igen jó áron egy Sportpackos garnitúrát hozni, ajtókárpitokkal együtt. Már jó ideje ki is cseréltem. Egy probléma volt, hogy a régi ülések oldallégzsákosak voltak, az új pedig szép, deréktámaszos, combtámaszos, stb. de légzsák nélkül. Így persze a műszerfalon egyből jelezte a lufit. Kis utánajárás, kérdezgetés után jött a válasz, 2 ohmos ellenállás a helyére és jó is. A régi ülésnek levágtam a csatiját, azokból úgyis szék és kanapé lesz a garázsba, és arra ráforrasztottam az ellenállást. Egy önálló fekete kábel van, az a test, a csati másik felében levő két kábelre kell az ellenállás, rádugtam, TZoli törölte a hibát, felkötöttem az ülések aljára a vezetékeket és kész is. Már nem emlékszem a pontos összegre, de fillérekből meg van. További jó hír, hogy semmi más hibaüzenet nem volt :)
Itt nem úgy jött az összeszokás, mint anno a 146-nál. Abba, miután kifizettem, Siófokon beültem, 10 perc múlva előzgettem a sort, 170 fölé küldtem egyenesben. Beszippantott, átvette az uralmat és így is maradt 9 évig.
A 159 más. Amikor megláttam képekről, már éreztem, hogy kell. Ha ránézek, ha bele ülök, tudom, hogy nem cserélnék semmire. Ez a külső.. ez a belső... ilyen elegáns 159-et nem is láttam még. Mégis inkább féltem tőle...
Az első utamon egy tisztességes padlógázig sem jutottunk. Csendben, nyugodtan hazahozott. Az első budapesti utamon is addig jutottunk, hogy autópályán egyszer 170-ig felgyorsítottam, aztán visszaálltam az utazótempóra. Valahogy vegyes érzelmek kavarogtak:
Gurulok csendben az M3-mason. Hiszen pont erre vágytam. A pihentető, nyugis autózásra, hogy ne vigyen "bűnbe" az autóm. De hol az élmény? Megyek 150-nel a belsőben, hallgatom a zenét, nem fáradok. Tudom, ha letaposom, akkor elrugaszkodik. De minek? Jó így, csendben 150-nel. Mindenki kisorol, elengednek. Igazából jó. De...
Aztán jött egy utam Törökszentmiklósra, hazafelé hatalmas köd. Akkor először megéreztem a nyugalom mögött azt, hogy mit is nyújt ez az autó. A tejfel ködben pontosan tudtam, hogy még akár előzhetek is. Akkora ereje van, hogy pont ennyi látótávolság elég neki. És nem emelkedett a pulzusom, nem öntött el az adrenalin. Egy adódó vészhelyzetben sem. Az autó nem engem uralt, hanem a helyzetet. Mint egy higgadt profi, csinálta a dolgát én meg nem győztem ámulni. És otthon ismét pihenten, nyugodtan szálltam ki. Ekkor már úgy néztem rá vissza, ahogy egy Alfa megérdemli. Ez szép volt..
A második pesti utat már vártam. Akartam, hogy vigyen egy kicsit. És tudtam, hogy most Csobánka fele kell mennünk. 2009-ben vezettem egy gyönyörű piros Ti-t a Zemplénben és jól emlékszem, hogy akkor ott azt mondtam, hogy egyszer kell egy. 7 évre rá itt ülök a sajátomban és várom a pillanatot ami emlékeztet hogy miért is akartam én Ti-t. Csak a lelkesedés volt akkor túl nagy? Aztán elértünk Csobánkáig, elhagytuk a falut, finoman megnyomtam a "sport" gombot és jött aminek jönni kellett.
Egész elképesztő. Így már rémlik, hogy miért is akartam én Ti-t. Továbbra is minden pillanatban a biztonságérzet a meghatározó, nincs az a brutális adrenalin fröccs. De minden megvan ami egy irreális, fizika határait feszegető autózáshoz kell. És bármeddig. Nincs fáradás, nincs olyan, hogy jó, elég volt ez a pár kanyar nehogy baj legyen. Ezt érezni kell mindenkinek aki kicsit is szeret vezetni. Azt, hogy ez az autó mennyire tudja, mennyire ki vannak tolva a határai. Egy pillanatra sem rémít meg, úgy sodródik, gyorsít, fékez a vizes kanyargós aszfalton, hogy közben nincs dráma.. csak elképesztő tempó.


COFLE Bowden 2db 4 500 ft
SEINSE hidraulika javító 700 ft
NGK 6092 izzítógyertya 1db 4 100ft
Bardi Auto Lévégszűrő 1 600 ft
GOMET féltg. porvédő+szerelék, jobb 1 800 ft
VALEO kettős tömegű lendkerék 96 000 ft
SACHS kuplung szett 54 000 ft
VERNET termosztát +tömítés 11 800 ft
Km: 197 000
ELF 10W-40 Evolution 700st 4 liter 6 800ft
ELF 10W-40 Evolution 700st 1 liter 2 000ft
LIQUI MOLY MOS2 motorolaj adalék 2 900ft
SKF kerékcsapágy készlet első,jobb 20 000
Még tavaly eladtam a kocsit, csak ide felejtettem el beírni. :) offosra váltottam egy fél évig, de már azt is eladtam.