Blog
Zalaegerszegrol vissza pestre olyan tempoval jottem hogy kiesett a jobboldali indexbura a kasznibol es csak logott a tyukbelen. Megfaradt a muanyag tartopocok es elengedett.
Indexbura csere es ha mar ott voltam akkor kicsereltuk az ablakmoso csovet, mert elmallott es az ablak helyett csak a motorterig jutott a viz.
Indulas elott gyorsan ellenoriztem az olajszintet, es utanatoltottem kb 2 decit. Majd amikor raktam vissza a flakont a csomagtartoba, eszrevettem hogy rozsaszin a kupaknal a doboz. (Kosz Alfa hogy ugyanolyanok a dobozok!)
Ekkor esett le, hogy jaj csak azt ne. Ugye nem. De. Fagyallot ontottem a motorba. Az a szerencsem, hogy idoben eszrevettem es nem inditottam be, ugyhogy az uj hetvegi program az volt hogy leengedem az egeszet es kap friss olajat. Szurot nem csereltem, mert nem tudtam beszerezni es selenia helyett is vmi olcso olajat kapott, de ugyis olajcsere es vezerles modosito csere jon nemsokara, 1-2ezer kmre megteszi barmilyen olaj.
Tegnap rászántam magam, hogy kicserélem a kézifékkart, ami már december óta várja a beszerelést. Kicsit tartottam tőle, hogy nehéz lesz hozzáférni a csavarokhoz. Nem lett igazam. Felülről kicsavartam a bowden állítócsavarját. A kocsi alatt, csak a kipufogó hővédő lemezét kellett leszedni és már hozzá is lehetett férni a 2db tartócsavarhoz. Így már teljes a beltér :-)
A GTV szerelési útmutatóját böngészve megakadt a szemem azon, hogy miként kell kiszedni a gyári lábtérvilágítás foglalatát.
Meg is néztem, hogy nekem miért nem világít az a nyavalyás. Azért nem, mert nincs benne, csak a helye. A csatlakozót megtaláltam, de a lámpatest nem volt benne.
Találtam jó áron ledes világítópanelt, amit összekötöttem a gyári csatival és láss csodát világít. :-)





Olaj 5,7 liter 5w40 es olajszuro levegosz, most uzemanyagszuro is
185000 miles
Ma este fél9kor jöttem haza fele, Győr belvárosában , főútvonalon és egy hülye bmw-s kihajtott elém, de ilyedtében meg állt elöttem keresztbe. Nekem és egy másik autósnak is elsőbbséget kellett volna adnia, de ő neki drága bmw-je van , mindent megtehet. Hát a bal oldalát majdnem be zúztam neki, a kereszteződésben srégen álltunk meg , én meg melléje párhuzamosan hogy ne menjünk össze. Köszönet az abs-ennek hogy nem csúsztam meg és tudtam kormányozni. Szegény alfinak most fent lenne az orra, de hál istennek jól végződött. Nem sokon múlt! Az a baj hogy drága autós ökör barmokból sok van, és még a kreszt sem ismerik meg nem is akarják.
Az autó motorháztetejét felnyitva két dolog nem igazán tetszett, mégpedig az elálló felső vezérműszíj burkolat és a kólás kupakkal ellátott ablakmosó tartály, ami az előzetes infók alapján még szét is volt fagyva. A vezérműszíj felső burkolatot egy későbbi bejegyzésben vesézem majd ki, most az ablakmosó tartályra koncentrálok.
A hűtő kiegyenlítő tartályt kifordítva örömmel konstatáltam, hogy az ablakmosó tartály 3/4-ig van ablakmosó folyadékkal, tehát nincs szétfagyva, ezért "nagy az öröm". Egy gyors próba alkalmával örömmel tapasztaltam, hogy a szivattyú működik és a spricniken keresztül gyönyörűen tudom az ablakot permetezni és ezáltal tisztítani.
Már csak a beöntő nyílás csere van hátra. Szerencsére nagy az egyezés a sedan és a kombi beöntő kupak között, még ha nem is 100% az egyezés. Kis erőltetés után sikerült a helyére pattintani és tekerni (a bontásra szánt ezüst szedánból származó ablakmosó tartály kupakot), így már nem kell magyarázkodni a "kólás kupak" miatt. A művelet után visszacsavaroztam a hűtő kiegyenlítő tartályt a helyére, így ez a történet lezártnak tekinthető.
Egy későbbi bejegyzésben kitérek a vezérmű szíj burkolatra és a felső motorkitámasztó bakra is, mert sajnos mindkettővel foglalkoznom kell(ett) a siker érdekében, ezért most kicsit le kell raknom az autót (ami mivel csak hobbi autó, nem nagy nehézség).






Nem voltam megelégedve a fogyasztásommal és menetteljesítményemmel, sehogyan nem tudtam 8,2- 8,5L/100 km, alá vinni, pedig sokat autópályázom. Eldöntöttem, átnézetem a autót Kusz mesterrel. EGR, pillangószelep tisztítás, amikor kiderült lefittyent a szívósor tetejéről a lamellákat összekötő pálca. Sehogyan sem tudtuk visszarakni. Elkezdtem utánajárni a dolgoknak. Kiderült, hogy ez nem egyedi eset és nagyobb galibát is okozhat ez a probléma, ha letörnek a lamellák, de ezt nem várjuk meg :)
Alfás Marek segített a problémán, vettem tőle egy 166- os nem lamellás, kompatibilis szívósort, amit ma kitakarítottam, makulátlanra. Most várom, hogy ki tudjuk cserélni, mert minden szerelő fullon van, akit ismerek.
Ja az EGR, pillangó után 7,2 lett a fogyasztás, ez már tetszik, kíváncsian várom a szívósor csere után mennyi lesz. A menetteljesítmény is javult, de még nem tökéletes.
Észrevettem hogy nincs a helyén a hátsó kárpit magas hangszorója. Be volt esve, kiugrott a helyéről. Levettem a kárpitot és ott lifegett. Amikor vissza patintottam kicsit zörgött a helyén és mozgott picit. Körbetekertem egy kis szalaggal hogy ne rezegjen. Utána stabilan bepattant a helyére. Másik oldalt is megcsináltam ezt.



