Blog
Na, készen van végre az Arkangyal, pénteken megy is műszakira.
Fent van a lecsatolható vonóhorog (Bosal 034-103), jobb kettes izzítógyertya kicserélve (ezúttal bosch helyett NGK), bal felső lengőkar kicserélve (TRW), tolatólámpa kapcsoló kicserélve, oldal index izzók, rendszámtábla világítás izzók kicserélve (ha már lent volt a hátsó lökös).
Maga a vonóhorog:
A vonóhorog elektronikához volt egy zöld visszajelző led, amit elvileg előre kellett volna vinni a műszerfalra. Nos ehhez sem a kocsi belterét nem voltam hajlandó szétbombázni, sem a műszerfalat elcsúfítani. Szóval ezt kihagytuk. Viszont ahogy három nap múlva kiderült, műszakin senkit sem érdekelt van-e.
Én direkt 159-re való vonóhorgot vettem, de a felszerelés über sz*pás: le kell venni a hátsó lökhárítót, amit csak úgy tudsz megtenni, ha kiveszed a lámpatesteket, mert alatta van 1-1 csavar. (fotó 1)
A lámpatesteket a csomagtér felől 3 csavar fogja, amiből egyet csak úgy érsz ha gumikezed van, vagy leszeded a belső kárpitot. (fotó 2)
A vonóhorog csavarjainak a helye a 159-en NINCS jelölve, a legtöbb autón igen. Ergo úgy kell kiméregetni, feljelölni mindent.
A kipufogó hővédő lemezből ki kell vágni, hogy vissza tudd rakni. (fotó 3)
Az ütközéstompító nikecellből szintén. (fotó 4)
A lökhárító aljából szintén. (fotó 5)
Az elektronika bekötése nem bonyolult, ha nincs tolatóradarod...nekem szerencsére nincs.
Amúgy ez a horog nekem 83 000,- Ft volt elektronikával együtt. A munkadíj nálam egyedi, mert mindent én bontottam, szabtam majd szereltem vissza, a szerelő "csak" a valódi szakmai részt csinálta: vonóhorog felszerelés, elektronika bekötés.
Amúgy ilyen lett: (fotó 6 és 7).
A többi fotó csak úgy.












Megint egy újabb műszaki vizsga letétele, sajna nehézkesen ment találni egy műhelyt ami meg is csinálta. De megvan :)
Remélhetőleg már nem lesz szükség a téli kerekekre és az utakat sem fogják már sózni,így felkerültek a nyári "pacskerek" és egy alapos mosásra és porszívózás is sort kerítettem.Szokás szerint a téli szett is szépen megtisztítva és leápolva.Így várják az őszt.
km.ó. állás:152112




- Hosszbordás szíj (Contitech 6PK1400), feszítő- (Gates T39174) és terelőgörgő (Gates T36736)
- Levegőszűrő (Mann C 15 007)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Tutela CS SPEED 0,5 liter [csak a tartály])
100600km



Kicsit szétkaptam, kicsit letisztítottam fémre mindent majd cink alapozó és fekete fény, csavarok is leápolva, tárcsa felszabályozva, tisztítva fújva, fék szét alapozás, fényezés száradás, új fémcsövek gyártás alatt.. Betétek és fékcsövek folyamatban.









Pénteken elkerült Győrbe műszakira, elő műszakin két hibát találtak, egy jobb hátsó lengés csillapítót és bal első lengőkart. Hétfőn délelőtt csere.
Előműszaki ára 8.410,-
Lengőkar 11.565,-
Jobboldal az első elektromos ablak sokadjára megy csak fel, mikor éppen kedve volt. A bal és jobb oldali kapcsoló ki lett cserélve és megjavult. Az elektromos külső tükör állító feje sem volt meg, cserés lett az is. Vissza kerültek az ülések bele, egy kis takarítás. Az ablakmosó motorra most került sor, ha a hátsó ablakot akartam lemosni akkor is előre jött a víz, kiszereltem-lepróbáltam és tényleg a motor a ludas. Kapott másikat, beszerelés után próba hogy akkor minden rendben, de az ablak száraz. A csomagtartó felé ahol tovább mennek a vezetékek és a víz cső is, ott el volt törve. Oda került egy csatlakozó. A csomagtartó visszajelző is folyamatosan világított miközben csukva volt. Hátsó ablaktörlő gumi is cserés lett. Így mehetett előműszakira .
