Blog
2017.02.25.
151.500km
Veszprém, ALFA szerviz
Meguntam az örökös motorhiba üzenet ismétlődő feltűnését a szennyezett DPF miatt, így eljött a tettek ideje! Igazából a DPF eltávolítás és kiírásos megoldás nekem nem jön be - bár valszeg ez a gazdaságosabb - maradt a tisztítás vagy csere verzió. Mivel korábban a veszprémi Autó-Forrás kft-nél (hivatalos Alfa Romeo szalon és szerviz) beszélgettünk egy helyi ultrahangos tisztítás lehetőségről és annak jó tapasztalatairól, így elvittem a vasat Veszprémbe az egyéb más esedékes javítás miatt is.
A bontást követően jött a rossz hír: ez a DPF úgy szét égett, hogy fel sem merül a tisztítás lehetősége!:(
A gyári cucc horror ár és még az ajánlatban kapott utángyártott alkatrész is 240eHUF körüli. A gondolkodási idő alatt találtam a neten utángyártott akciós részecskeszűrőt itt:
http://www.futomuwebshop.hu/Alfa-Romeo-159-1-9JTD-M-Reszecskeszuro
113eHUF. Megrendeltem és beépítették.
Szintén cserés lett az elfogyott két első féktárcsa és betét.
Az ablaktörlő lapátoknak is letellett az ideje.
Összegezve a javításokat
- Részecskeszűrő csere
- Hibakód kiütés/ DPF Regen.
- Első féktárcsa, fékbetét csere
- Fék részleges javítás
- Ablaktörlő lapát csere
A kiadás jelentős:(, de újra a régi fényében a gép!:))))

2016. november 27-én gyorsított eljárásban eladtam az autót. Nem így terveztem, de így alakult. Sajnálom. Hiányzik.
Itt a tavasz, ideje felkelni a 103 napja tartó álomból.
Akku be, ablakmosót feltölt.
Pöcc-röf, ahogy mindig is. Mintha csak tegnap állítottam volna be a garázsba.
Irány a gumis, mindegyik kerékből 0,2 hiányzott.
Némi csutakolás és pár km után vissza a garázsba.
Minden működik, holnap megkerülhetjük a Balatont.
A napsütés mellett az igazi tavaszt a TS hangja jelenti. Már nagyon hiányzott...




Eltelt egy év és eljött a kötelező szervizek ideje.
Sajnos nem tudtam lecserélni 10ezer kilóméter után az olajat hanem kicsit túlmentem a vallumon így most 187ezernél távozott belőle minden.
Motorolajból a Xado Eco Drive 5W40-re esett a választásom. A váltót éreztem hogy hidegben nehezen veszi az 1-est és a 2-est.Gyorsan ledobtam abból is a olajat, és a gyári Tutelára esett a választás és kapott hozzá egy Xado váltó olaj adalékot biztos ami tuti.Ha már így belejöttem akkor a levegőszűrőnek is távoznia kellet, mivel már a megvételkor megcsináltam a házát így már 10perc alatt megvolt a csere.
Elkezdett fütyülni az egyik feszítőm így a vezérlésnek is távozni kellett közel 188ezer kilóméternél.Le lett cserélve a komplett vezérlés összes feszítő hosszbordás szíj és a generátor is kapott egy komplett felújítást.
A könnyebb kilégzést végett a katalizátornak távoznia kellett :D
És végül de nem utolsó sorban mivel közeledik a jóidő kapott egy szett új 215/45R17es Kumho Ecsta gumit a kis TI felni is.




Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).












Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.


Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.



Nyari gumik felnivel ! 3 hete folyamatosan a netet böngesztük felnit , gumit , vagy egybe a kettőt kerestük! Talatam is egy igen jó 17" TI szettet gumival het elején pentekre volt lebeszelve a tulajjal hogy megnezzük ám ma reggel Peti baratom hivott hogy azonnal kapcsoljak gepet van fent egy nagyon szép 18" szett gumikkal magyon jó áron! Gyorsan fel is vettem a kapcsolatot az eladóval! Sávaron talalkoztunk is már délután ( az kb fél út volt nekem is neki is ) a felni olyanok mint a képeken a gumik jók igy haza is hoztuk őket! A 17" Ti pedig vissza mondtam!



Elvittem az autót az Alfa Szamosiba olajat és vezérlést cseréltetni. Az olajcsere esedékes volt az egy év letelte miatt, bár kilométerben alig került azóta bele. A vezérlést még nem kellett volna, de újra akartam indítani a számlálót, így legalább biztosan tudom, mikor lesz legközelebb esedékes. Megkértem, hogy nézzék meg van-e valami más is, de azt mondták tipp-topp az állapota.