Blog

>> SzervizCzetka // Alfa 159 1.9.JTDm Ti // 2017-03-03

2017.02.25.
151.500km
Veszprém, ALFA szerviz

Meguntam az örökös motorhiba üzenet ismétlődő feltűnését a szennyezett DPF miatt, így eljött a tettek ideje! Igazából a DPF eltávolítás és kiírásos megoldás nekem nem jön be - bár valszeg ez a gazdaságosabb - maradt a tisztítás vagy csere verzió. Mivel korábban a veszprémi Autó-Forrás kft-nél (hivatalos Alfa Romeo szalon és szerviz) beszélgettünk egy helyi ultrahangos tisztítás lehetőségről és annak jó tapasztalatairól, így elvittem a vasat Veszprémbe az egyéb más esedékes javítás miatt is.
A bontást követően jött a rossz hír: ez a DPF úgy szét égett, hogy fel sem merül a tisztítás lehetősége!:(
A gyári cucc horror ár és még az ajánlatban kapott utángyártott alkatrész is 240eHUF körüli. A gondolkodási idő alatt találtam a neten utángyártott akciós részecskeszűrőt itt:
http://www.futomuwebshop.hu/Alfa-Romeo-159-1-9JTD-M-Reszecskeszuro
113eHUF. Megrendeltem és beépítették.
Szintén cserés lett az elfogyott két első féktárcsa és betét.
Az ablaktörlő lapátoknak is letellett az ideje.

Összegezve a javításokat
- Részecskeszűrő csere
- Hibakód kiütés/ DPF Regen.
- Első féktárcsa, fékbetét csere
- Fék részleges javítás
- Ablaktörlő lapát csere

A kiadás jelentős:(, de újra a régi fényében a gép!:))))

 
>> EseményÁdi_3900 // Alfa 156 SW 1.6 // 2017-03-03

2016. november 27-én gyorsított eljárásban eladtam az autót. Nem így terveztem, de így alakult. Sajnálom. Hiányzik.

Itt a tavasz, ideje felkelni a 103 napja tartó álomból.
Akku be, ablakmosót feltölt.
Pöcc-röf, ahogy mindig is. Mintha csak tegnap állítottam volna be a garázsba.
Irány a gumis, mindegyik kerékből 0,2 hiányzott.
Némi csutakolás és pár km után vissza a garázsba.
Minden működik, holnap megkerülhetjük a Balatont.

A napsütés mellett az igazi tavaszt a TS hangja jelenti. Már nagyon hiányzott...

 
>> SzervizHjuee // Alfa 156 SW // 2017-03-03

Eltelt egy év és eljött a kötelező szervizek ideje.
Sajnos nem tudtam lecserélni 10ezer kilóméter után az olajat hanem kicsit túlmentem a vallumon így most 187ezernél távozott belőle minden.
Motorolajból a Xado Eco Drive 5W40-re esett a választásom. A váltót éreztem hogy hidegben nehezen veszi az 1-est és a 2-est.Gyorsan ledobtam abból is a olajat, és a gyári Tutelára esett a választás és kapott hozzá egy Xado váltó olaj adalékot biztos ami tuti.Ha már így belejöttem akkor a levegőszűrőnek is távoznia kellet, mivel már a megvételkor megcsináltam a házát így már 10perc alatt megvolt a csere.
Elkezdett fütyülni az egyik feszítőm így a vezérlésnek is távozni kellett közel 188ezer kilóméternél.Le lett cserélve a komplett vezérlés összes feszítő hosszbordás szíj és a generátor is kapott egy komplett felújítást.
A könnyebb kilégzést végett a katalizátornak távoznia kellett :D
És végül de nem utolsó sorban mivel közeledik a jóidő kapott egy szett új 215/45R17es Kumho Ecsta gumit a kis TI felni is.

 
>> AutóápolásBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-03

Kihasználva a jó időt, szépen lemostam az Ezüstrókát. Kicsit a motorteret is kitakarítottam.

 
>> Tuning és extraLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-18

Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2017-03-02

Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.

 

Nyari gumik felnivel ! 3 hete folyamatosan a netet böngesztük felnit , gumit , vagy egybe a kettőt kerestük! Talatam is egy igen jó 17" TI szettet gumival het elején pentekre volt lebeszelve a tulajjal hogy megnezzük ám ma reggel Peti baratom hivott hogy azonnal kapcsoljak gepet van fent egy nagyon szép 18" szett gumikkal magyon jó áron! Gyorsan fel is vettem a kapcsolatot az eladóval! Sávaron talalkoztunk is már délután ( az kb fél út volt nekem is neki is ) a felni olyanok mint a képeken a gumik jók igy haza is hoztuk őket! A 17" Ti pedig vissza mondtam!

 

Elvittem az autót az Alfa Szamosiba olajat és vezérlést cseréltetni. Az olajcsere esedékes volt az egy év letelte miatt, bár kilométerben alig került azóta bele. A vezérlést még nem kellett volna, de újra akartam indítani a számlálót, így legalább biztosan tudom, mikor lesz legközelebb esedékes. Megkértem, hogy nézzék meg van-e valami más is, de azt mondták tipp-topp az állapota.