Blog
Az alsó lengőkarok és a stabilizátor rúd csere után a SPUR Kft.-nél beállították újra a futóművet. Jöhet a nyár... :)

Várpalotai, délutáni látogatásom során "aranykezű" Ati barátom rendbe rakta az első futóművemet, az alsó lengőkarok és a stabilizátor rúd csere érettek lettek.
TRW alsó lengőkarok és eredeti, gyári stabilizátor rúd került a régiek helyére.
Eszméletlen jó lett a futóművem...
Egyébként a csere nem egy szokványos művelet volt, a bölcső rögzítőelemei hamarabb engedtek, így a szerelés a "földön" történt :)
Köszönet innen is az újabb kiváló munkáért a Csörgő Autószervíznek!







Felkerültek a nyári pacskerok (16" Teledial + 205/55 R16 91V Hankook K425).
A téli kerekeket (15" gyári 155-156-os felni + 185/55 R15 Michelin Alpin 4) elvittem Érdre Petiékhez a bontóba és hoztam egy újabb szett 16"-os Teledial felnit télre, amelyeket fel fogok majd újítani.
Így egyforma alufelnin lesz mind a téli és mind a nyári szett. Ősszel téli gumit kell rájuk vásárolnom, de addig is lesz bőven dolog a felnikkel, hiszen nincsenek valami jó állapotban. A felújításról majd külön blogban...
A kerékcsere egyébként az eddig jól bevált SPUR Kft.-nél történt Székesfehérváron.
Km.: 217500




2017.04.02.
Az Ebayről vásároltam egy 2 din-es méretű multimédiás fejegységet amin Android 6.0 fut így a Google Play alkalmazással minden-minden applikáció letölthető - úgy működik mint egy tablet. Rengeteg csatlakozóval ellátott, tolatókamera bemenettel és egyéb extrákkal. Sajnos nem vagyok nagy Ebay vásárló így meglepően 3 nap alatt megjött a csomag Hong Kongból amire a DHL csomagküldő szolgálat rárakott egy "kis" vámot. Legközelebb okosabb leszek ;)
Képek a beszerelésről! ;)




Április elsején belekerült az autóba a 295 ezredik kilométer (a pillanatot megint nem sikerült pontosan elkapnom), s lekopogom abszolút túl is teljesíti minden elvárásom. Jön megy - meglepően dinamikusan - közben alig fogyaszt gázolajat, olajat pedig egyáltalán nem.Megszűnt a klíma és hűtőventillátor hektikus működése (fogalmam sincs mitől - talán így próbálja meghálálni a törődést, mint egy menhelyről befogadott kutya), valamint a vezetőülés alatti csatlakozó fixre forrasztásával már a légzsáklámpa sem világít a műszerfalon, így ebben a hónapban le is műszakiztatjuk a gépet. Ha időnk engedi kicsit foglalkozunk is vele, de ezek mind csak apró, a működést nem befolyásoló, leginkább csak zavaró dolgok elhárítása lesz.

Átálltam az évenkénti olajcserére mivel keveset megyek mostanság de azért a vérfrissítés nem árt. A 6000 km-t futott olaj, cserélve friss Selénia Star P.E. 5W-40-re Sofima olajszűrővel és Orione pollennel. Km:74000.






Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.
És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.
Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.
PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.



Voltam múlt héten szervízben, cseréltettem hűtővizet, sebváltó olajat, gyertyát. A régi sebváltó olaj tiszta volt, 2 gyertyám viszont olajban áll. :( Kérdeztem Elaforgot, ott mondták, hogy üljek le mielőtt elmondják a szelepház szigetelés árát. Két ragasztó kell hozzá és 90eFt. Na ne... Akkor álljon olajban, lesza...m ! Azóta találtam Loctite ragasztót motorhoz 4eFt-ért.
Hátsó kerék elég nehezen forgott, András bezsírozta a beragadt fék valamit (nem jut eszembe a neve), mert berozsdásodott. A kocsi felfüggesztése egyébként full rozsda, egy-két rögzítő csat mintha régészeti ásatásból került volna elő. Sajnos van egy kis olaj szivárgás olajtálcán, azt is javíttatom hamarosan.
Bekerült a Novitec doboz is. Most már "normálisan" megy az autó. :) (240 Le).
Volt a műhelyben két beteg 159-es Jts is. Az egyik vszínüleg sosem látott még olajcserét, talán 100e volt benne (kép csatolva), a másik állítólag elkokszolódott a rövid távok miatt (napi 5-6km), így elvesztette a kompressziót. Motor generál.
