Blog

>> Tuning és extraMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-10-13

131.000 km A felnik vagy fel vannak újítva, vagy én nemtudom, de mindenhol gyönyörűen néznek ki, az a fura, hogy még belül is! Lehet a német gazdi ennyire pedáns volt, csomagtartóban jöttek annyit tudunk. Téli gumikkal szerelve vannak, kettőn Pirelli Sottozero III, kettőn Uniroyal MS Plus. Ezek elég jó gumik és a slusszpoén, hogy mindegyik 1 évvel ezelőtti gyártású, tehát 1 telet futhattak, az Uniroyal-ok még szőrösek, a felületük vattaúj, profil 8 mm. A Pirellik voltak elöl, azok picit fogytak, de mennek hátra úgyis, azok szélesebbek picivel a gumi profil miatt. (mindegyik 225/50 R17)

update: Haddel adott +2 Continental gumit, szintén tavalyiak, 5.5 mm profil megvan

 
>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-10-13

Ennek is eljött az ideje, új hűtőket kapott a vas.


Vízhűtő: 14504 Ft (Iharos)
Klímahűtő: 27085 Ft (Hella)
Kiegyenlítő tartály: 7078 Ft (Birth)
Munkadíj: 0 Ft (sk)

A próbakör sikeres volt, nem folyik, nem csepeg :-)

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-10-05

Egr, csövezés, fojtó szelep, map szenzor takarítás karbantartás. Ami már a képek alapján nagyon ráfért. Két doboz féktisztító volt a költség.

232250km

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 159 SportWagon // 2017-10-12

156-ból megmaradt tolató kamera beszerelése.

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2018-10-13

Télen a nagy hidegekben már érezhető volt az aksi gyengesége, idáig vártam vele, de most tél előtt lecseréltem a gyári aksit.
Amióta megtörtént a csere természetesen a Start-stop újra működik, nem győzöm kikapcsolgatni :)

 
>> SzervizRB 83 // Alfa 159 1.8 TBI SW // 2017-10-12

Már rég nem irtam, de nem is volt igazán mit blogolni, meg idöm sem volt Apuka lettem 08.11-én , leszámitva a szervo pumpát, ami 100ekm megadta magát ezt még Juliusban cseréltük gyári Bosch (250 euro) , ezt a mai napig nem értem vagy a xado tette tönkre amit kapott vagy csak hibás volt .... fék problémám is megoldodott az már biztos hogy a kelet europai piac áldozatának estem, soha többet otthon fékcsere vagy alkatrész amig kint élek... elsö ate betét kuka, magnetti marelli került bele amit a brembo gyárt, hátsó rész ujra kitisztitva szétszedve pasztázva és vegre csend van már vagy 4ekm óta... ami a lényeg hogy igenis van szar gyártás amit én sajnos a unixtol bekaptam... vicc amúgy de erröl nem irok többet.
mùlt héten felkerült a téli szett, a Laufenn gumi megkezdi a 2. szezonját, eddig tökéletes mint vizen- hóban - szárazon.. nagyon jól tapad!
Olajcsere kb 2héttel ezelött, itt kint rendeltem meg mindent hozzá az olaj gyári Sport power gyári szürök, árban ugyan annyi mint az Elaforgnál -20%kedvezménnyel , pollen szürö nélkül, Alfistinál rendelve...
sokan irják hogy nem elég az 5liter ezt nem értem mert nekem elég! Nivó maxon, kijelzö maxon... km állás 112.000 km
A motor bivaly erös megy mint az álom, én 93 ekm vettem a Tibit azóta a 3. olajcserét kapja . Nem kell adalék és semmi hülyeség.. csak figyelni kell rá, hidegen - a turbóra meg az olajcserére, megfogadtam hogy nem olvasom sokat a forumot mert néha sok ami itt megy...
Kapott még uj kiegyenlitö tartályt mert a régin volt egy pici repedés, 32euro az új, ezen nem sporulunk... meg megint uj hütövizet Paraflu... bár tavaly cseréltük le, de most már ez is gyári....
hát ennyi...
mindenkinek jó Alfázást!!! :)

 
>> Tuning és extraSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2017-10-11

Alfistiről rendeltem. A beépítés nem vészes, de ne a kapott instrukciókból indulj ki, mert csak bele bonyolódsz és már szét is szedted a fél motorház teret :D
Az eredmény tényleg sportos, sokkal keményebb és rövidebb a váltóút, de közel sem olyan kényelmes, mint a gyári. Talán a BMW-k kézi váltóihoz tudnám hasonlítani.
Mindegy, nekem tetszik :))

 

Hétfőn felkerült a váltó ! A csörgés nagy része eltűnt. Differenciálmű kopás volt a jelek szerint a csörgés oka.
Béla éles tekintete kiszúrta hogy a márciusban cserélt stabilizátor szilentek megadták magukat. Ma cseréve lettek és a zörej, kopogás teljesen megszűnt.
Az érzés megfizethetetlen.

 
>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-11

1. kép
Régi ill. módosított M32 sebváltó közötti különbség.

2. kép
Belülről. A módosítottban nagyobb átmérőjű erősített csapágy van, jelentsen bármit is.

Az én autómban a régi van, ami a tönkremenős 2012.06. után jöttek a javítottak.
Azaz itt majdnem minden nem 2.4-es tulajnak régi M32-es váltó van a kocsijában.

A Fiat a 75w85 Selénia olajat ajánlja bele, a feltöltési érték meg totál kaotikus, még a kézikönyv évjáratok is eltérő megtévesztő adatokat tartalmaznak. Enyém TBi a legfrissebb leírás és az Autodata szerint is 2 litert igényel, az 1.9 ami ue. váltóval már 2.3-at, majd ott a 2.0 JTDm amibe hol 2 litert, hol pedig 2,8-at írnak, de valójában a C635-ös váltóba amit a végén tettek bele, mindössze 1,65 liter kell.

Feltöltési értékek a gépkönyv szerint (3. kép):
2,8L az F40-be, 2,3L az M32-be kell. 1,65L pedig a C635-be, amit nem is tartanak

Az Opel és a tulajdonosaik szerint az M32-be, 75w90 kell és 2,8 liter
Nem örök élet meg egy nap csere periódussal.

Ajánlott olajak:
Castrol Syntrans Transaxle 75W90
Fuchs Titan Sintopoid 75W90
Valvoline Heavy Duty Pro TDL 75W90

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-10-13

2017.10.23.
Most már biztos, hogy a jobb oldali rugó nem Ti-hez való. A bal oldali S/S/K/Z színkódú. Jobb oldal jelölés nélküli. Csere...


1. kép
Hátsó tengely geometria, dőlést nem lehetett jobban összehozni, mindkét oldal végálláson van, az egyik bentről a másik kintről. Az egyforma volt a cél.

2. kép
Ez az első tengely az állítás előtt már az új felső lengőkarral és az alsó hátsó szilenttel. A furcsa a pozitív összetartás, ezen meglepődtem.

3. kép
Ez lett a beállítás után. A dőlés jelentősen meghaladja a gyári értéket az új futómű alkatrészekkel. Ezek szerint az alsó lengőkarokban keresendő a többi...

4. kép
Szemre is egyformább lett a dőlés...

5. kép
Jobb oldalon is

6. kép
Jobb kerék "magasság"

7. kép
Bal kerék "magasság"

8. kép
Eredmény. A futómű magasság eltéréseket a gép is hozza.

Egyenesen fut, nem darál teljes kormányfordulatnál.

A bal eleje van lejjebb és a bal féknyereg az "öreg" színű.
Szerintem egy korábbi évjáratú könnyebb autóból való a bal eleje,
ezért van lejjebb :-(
Vagy pedig a bal eleje a gyári és a jobb oldal van mondjuk egy 2.4 Ti-ből,
ami nehezebb ezért erősebb (magasabb) a rugó.

9. kép
Van rugó alternatíva, sajna miután gőzöm sincs melyik eredeti, mindkettőt kell cserélnem. Meg akkor is, ha mindkettő gyári csak meg van ülve a bal oldal.

10-11. kép
1.8TBi Ti rugú adatok