Blog
Nem akartam az utolsó pillanatra hagyni így már decemberbe új színükbe pompáznak a nyári felnik. Egy cartársra bíztam a fényezést amit egyáltalán nem bántam meg, patika lett a fényezés, nagyon korrekt volt, minden úgy volt ahogy megbeszéltük. Én úgy állítottam oda, hogy a gyári szürke színt szeretném viszont látni, de szerencsére hallgattam cartársra, valóban sokkal jobban néz ki ez a szín, valahol a fekete és a szürke között,mikor a nap rásüt csillog ezerrel. Ezúton is köszönet érte!:)

Mivel a rajta lévő K16 turbo igencsak huhogott már (szelepvezető darabok nem tettek neki jót), szereztem egy másik gyárit, ami rövidesen rákerül.
Update: 2018 áprilisban sikerült rászerelni. Fogy a szabadidőm...
Olajcsere, szűrőcserék: Total 10W40
A hibaüzenet szerint probléma volt az izzítással, megnéztük és valóban a 3. gyertya kukás volt, de úgy gondoltam induljunk tiszta lappal és legyen cserés mind a 4 db.
Bosch került bele, darabja 4500 ft.
Km. 225.000
Még a nyáron történt, hogy olajcsere alkalmával nézegettem az autó alját az aknából, és a bölcső állapota nem igazán vidított fel. Mivel egyenlőre még marad nálam a járgány, ezért megoldáskeresésbe fogtam. Mifi kiderítette, hogy egyfajta bölcső van a 146-hoz, nincs külön "dízeles" és "benzines". Az nem rossz, viszont akkor kellene egyet szerezni. Hogy, hogy nem, Mifinél éppen van egy :-) Nem is hagytam ott nála, hazahoztam, kicsit rendbeszedtem. Drótkorong, csiszolás, festés. Ez még valamikor nyáron történt.
Már csak ki kellene cserélni. És megintcsak Mifi, aki felajánlotta, hogy segít átcserélni a bölcsőt. De ha már lúd, akkor legyen magastestzsírszázalékos, újítsuk fel a futóművet.
Mivel Mifi mostanában a Láng-nál (reklám helye) tengeti napjait, segített a beszerzésben is, hogyaszongya: két lengőkar, két stabpálca, két stabrúd' szilent, kettő kormányösszekötő. A stabilizátorrúd csiszolás, festés után, mint az új.
És eljövé ama nap, amikor eme alkatrészek elfoglalják dicső helyüket.
Akkor hajrá! A segítség Nagymifi képében érkezett, így már hárman is jelen voltunk a műtétnél. Felbakolás, keréklevétel, majd pár dolog, ami útban volt, lekerült. Főleg a kipufogó.
Régi futómű le, új futómű fel.
Minden csavar a helyére került, visszament a kipufogó, majd zárásként kormányösszekötő gömbfej csere.
Már csak egy futóműállítás kell.
Desszertnek egy kis bogarászás a bontott cuccok között. Hoztam is pár apróságot :-)
1. Megújul a bölcső, még valamikor a nyáron
2. Műtőasztalon
3.4.5. Bölcső lebontva
6. Ez fog majd felmenni...
7.8. ...némi tuning után :-)
9. A végeredmény
10. Ez jött le
11.12. EZÉRT jött le
Nagy köszönet a segítségért Mifinek és Nagymifinek!
Ui: alakul a következő projekt is :-)












- készre szereltem a fékeket,
- felraktam a fékvédő lemezeket,
- felszereltem a tárcsákat,
- helyükre kerültek a féknyergek, betétek,
- felkerültek az új fékcsövek,
- visszakerült a súly.
Kézifékbowden viszont kell, azt nem raktam vissza.
Továbbra is meglepődöm, hogy mennyire rozsdamentes :-)












-Előtúrtam a Monzákat, most ők lesznek a Téli felnik.
-Gumi leszedés 4E
- Nyári Gumik megrendelve, majd vissza mondva.
-Téli gumik megrelve

Pár apróságot leszámítva töretlen lendülettel teszi a dolgát az Alfa. Pikk pakk eltelt 10 000 km az utolsó olajcserétől számítva, s ha emiatt úgyis műhelyben az autó, itt a lehetőség, hogy foglalkozzunk vele egy kicsit - de nézzük időrendben, mi történt október óta. Elsőként felkerültek az új első féktárcsák (Delphi), és fékbetétek (Ferodo). Ég és föld a különbség, pedig ezt megelőzően sem panaszkodtam a fékhatásra. Eddigi autóim közül, talán ennek a legjobbak a fékei. Mivel az Alfa Romeo futómű, és a magyar úthálózat még hellyel-közzel sem nevezhető egymással kompatibilisnek, rövid csendet követően mindig előjön valami újabb zirgés-zörgés, kopogás, mikor mi... Első körben kicseréltem a stabpálcákat, gondolván azok még a régiek, de maradt a kopogás, így azon kívül, hogy most már ezek is újak, nem hozták a várt eredményt. Úgy voltam vele, majd kiforrja magát, ha erősödik, talán könnyebben behatárolható lesz, hisz lógást ekkor még nem éreztünk sehol. Telt múlt az idő, november közepén sikerült szert tennem egy garnitúra új 15-ös Pirelli nyári gumira az idősödő Michelin-ek helyett, s valamikor ez idő tájt visszakerültek a Nokian téli kerekek, amikkel anno az autót vettem. Átlépve a 310 ezredik kilométert is, be kellett tervezni az esedékes olajcserét, melyhez tudtam be kell szerezzek egy pár futómű alkatrészt is, hisz ekkorra már egészen durva fémes csattanások is jöttek az autó bal elejéből (mondtam, hogy kiforrja magát). Most már érezhető volt a lógás is, s legnagyobb meglepetésemre ismét a vásárláskor már cserélt felső lengőkarok szilentjei adták meg magukat. Ennyit bírt a Meisterteile, most itt is Delphikkel próbálkozunk. Ezen felül ki lettek mosva az első biztonságiövek, kapott új Bosch olaj, és gázolajszűrőt a már bevált 5W40-es Mobil Super 3000 társaságában, valamint új váltóolajat (Tutela ZC75 Synt), egy bal alsó lengőkart (ha már a jobb úgyis új), jobb külső, és bal belső féltengely gumiharangot, valamint egy új Meat&Doria EGR szelepet. Ez eddig le volt húzva és dugózva, s bár nem vagyok a kipufogógáz visszavezetés nagy barátja, gondoltam ezekben a hideg időkben talán pozitívan fogja befolyásolni a motor hőháztartását, ha a bemelegedési fázisban az EGR hűtőn átáramló kipufogógázok is melegítik a vizet. ECU resetet nem csináltunk, így még tanulja a használatát, de így durván 100 km elteltével már sokkal ritkábban ránt be kettesben 2000-es fordulaton óvatos gyorsításnál. És akkor jött a feketeleves. Az volt a terv, hogy a fenéklemezen, és a rugótornyokon látható rozsdafoltokat megcsiszolom, Brunox-szal passziválom, majd saját kezűleg lefújom alvázvédővel. A csiszolás folyamán aztán a fenti kép tárult szemem elé (ezt leszámítva meglepően ép a kaszni). Egy körömnyi, s két kisebb tenyérnyi helyen viszont már átlyukadt a fenéklemez a hátsó részén. Mivel per pillanat millió egyéb hely van, ami pénzügyi fekete lyukként nyeli a családi kassza tartalmát, így olyan megoldást kellett találnom, amivel kibírja jövő nyárig, mikor remélhetőleg rendesen meg lesz csinálva. Szóval a megcsiszolt részeket lefújtam rozsdaátalakítóval, majd a lukakat - a címben is említett módon - karosszériatömítő, és egy nylon zsák darabjának segítségével eltüntettem, amit aztán jó vastagon betakartam még egy adag masszával és alvázvédővel . Ha megköt, jövő nyárig alkalmas lehet arra, hogy ne ázzon alulról az utastér, s talán nem is rohad már tovább. Erre az idő majd megadja a választ... Végezetül kifújtam a tornyokat is rücsivel, valamint a küszöbök belsejét üregvédővel. Nem vagyok rá büszke, de átmenetileg talán jó lesz...








Generátorcserekor még nem tűnt fel semmi rendellenes. Pár hete viszont el kezdett hidegen nyikorogni a szíj. A minap ránézettem a kollégával, ő vette észre, hogy amikor indítom meg leállítom a motort, fura oldalirányú mozdulatokat végez a feszítő. Sajnos a legutóbbi cserét nem jegyeztem fel, de biztos már több, mint 50000km volt benne. Ami a csapágy állapotán meg sem látszott.

Összeraktam a bal hátulját is, majd lefestettem mindkét oldalon a kerékagyat és a fékvédő lemezeket.
Kicseréltem az első tömítést a fékekben. A dugattyú csavarásához előkerestem a már jól bevált laposfogómat. Most is működött.
Végezetül lefestettem a fékeket pirosra. A szárításhoz újra beizzítottam a szárítót :-)
Közben megpróbáltam a CTEK töltőt, nem akarom már visszatenni az akut, de kipróbálom.











