Blog
Sziasztok!
Jó rég nem jelentkeztem, most igyekszem pótolni. Sajnos az autó már nincs meg, viszont jó helyre került: visszavásárolta az első tulajdonos, akitől én is vettem. Azóta is nagyon jó dolga van a kis TS-nek, szeretve van nagyon. Mindez még 2015 elején történt, azóta sajnos Alfa nélkül vagyok, de most tervezem a visszatérést egy 156 V6 képében.
Mivel esőt is mond holnapra, kelleni is fog az autó (ha már van, inkább ezzel rohangálok a városban holnap), úgy döntöttem nem húzom halasztom, összerakom.
Lent volt a lökös, láttam mi van alatta. A két oldalsó "létra" szokásos módon rozsdásodik, de nincs atomjaira rohadva.
Kapott a legyezőkoronggal ahol elértem és egyelőre levédtem rozsdagátló festékel a lecsiszolt helyeken.
Gondolkoztam, hogy mi legyen a sárvédőkkel, de egyelőre nem álltam neki. Annyira nem vészes még egyik sem, ezt inkább majd kasznisra bízom.
A lökhárítót feltettem, ami csavart kellett cseréltem.
Az eredmény? Gyönyörűen fut az autó vonala, minden mindennel passzol. A lökhárító is, sárvédők eleje, motorháztető, ajtók-sárvédők találkozása.
146-nál ezt az állapotot nem könnyű elérni az a tapasztalatom, de ez most tökéletes. Az eddigi legszebb vonalú 146-om ez most így.
Pont ez az egyik ami miatt megálltam, és nem rántottam le a sárvédőt. Az a gondolatom, hogy a két rozsdamentesnek le kéne vágni csak az alját, és rátoldani a gyári sárvédőkre. Így tuti megmarad az eredeti szép vonala az autónak, és megszabadulok a rozsdától is. Mellesleg csak alul kell belefújni. Nem új autó már, nem szabad a makulátlanságra törekedni.
Erre jutottam. Legyen az autó vonala tökéletes, nézzen ki igényesen, normálisan, rozsda ne legyen rajta, de belefújás lehet, kicsi karc, épp észrevehető színeltérés lehet. Lassan 22 éves autó, gyári fényezéssel, nekem ez így "romantikusabb", mint egy csitt-fittire restaurált autó. Lehet hogy nincs igazam persze.
De most örülök, mert jól néz ki :-)
Örömömben a váltógombot és bőr szoknyákat is feltettem, hiszen nem azért vettem, hogy majd eladjam. Fogni akarom, kapcsolni vele a sebességet. Egy élmény :-)
Az autó most vállalható, ha így marad is jó. Nyilván nem tökéletes, pár dolgot, apró rozsdát majd kasznisnál orvosolunk. Csak módjával, ésszel, amennyi kell ahhoz, hogy szép is legyen és el se porladjon.












DZ-nél jártunk ma, pár apróságot cserélt a Mester.
Diffi külső szimering / eresztett /, olajgomba / elfáradt / és vez.tengelyfedél tömítés / gyöngyözött /.
A Mester hozta a szokásos színvonalat igazi profi, köszönet a munkáért, korrekt ár , abszolút ajánlott:-)
Ja és a paradicsomjai már az olaszokat is lekörözi lassan:-)




Kezdésnek cseréltük fiammal a nevezett folyadékot, mert rendesen égett szaga volt már és a színe sem volt az igazi. Tartály is ki lett tisztítva. Szűrő is, ami a helyén van.
Ettől függetlenül valami lé megjelent a kocsi alján a kormánygép környékén...
A tartály megegyezik a 159-esével...
Hiba detektálva, az egyik cső lyukas. 60655534





Eljött a futómű felújításának az ideje is.
Éreztem, hogy nem lesz olcsó ez sem, de muszáj..
Hátul:
4 keresztlengőkar (Flennor)
2 hosszlengőkarban a szilentek (Monroe)
2 stabilizátor szilent (Monroe)
2 stabilizátor pálca (TRW)
2 lengéscsillapító (Bilstein B4)
2 toronyszilent (KYB)
Gyári új lengőkar tartó csavarok, 5 ezer darabja..
Új féknyereg tartó csavarok, olyan laza volt már az elöző, hogy kopogott mint a szomszéd hangos zenénél.
Elől:
2 felső lengőkar (Ruville)
2 alsó lengőkar (Meyle HD)
2 kormány gömbfej (Ruville)
2 kormány összekötő rúd/axiál csukló (Flennor)
2 kormánymű gumiharang
És most még rakok bele új stabilizátor pálcákat előre, mert az 1 éves TRW hamar gatyák lettek.
Az elejéről már nem csináltam képeket, mert az ideg megevett közben..







Rég írtam már..
Legyen nyoma, leírom ide mik is történtek.
Elkezdett csúszni a kuplungom, jöhet a csere.
Felvittem Pestre szerelőhöz, aki ezután még rossz híreket közölt, nem lesz elegendő csak a kuplungot cserélni.
Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
Komplett kuplung szett (Valeo)
Első féktárcsák (Rotinger) fékbetétek (Ferodo)
Első lengéscsillapítók (Bilstein B4)
Generátor szabadonfutó (INA)
Fájdalmas volt, de legalább egy darabig ezekkel nem lesz gond.
A nagy szervíz után kb 1 héttel, hazafelé menet bedobta a "check engine" jelet, és ezzel párhuzamosan a teljesítményt is korlátozta. Szerelő kiolvasta és "gázpedál vezeték" nevű hibát dobott. "Sajnos" a vezetékek mind jók voltak így maradt a pedál csere.
Ezzel együtt sor került a kuplung főhenger cseréjére is. Az sajnos nem ment olyan flottul, mert csere után levegős maradt a rendszer, így miután elhoztam szervízből, hazamentem (már akkor is át kellett nyomni a tűzfalon a pedált, hogy váltani tudjak) másnap bementem munkába, onnan már nem ment sehová, mert nem tudtam sebességben tenni. Elvontattuk a szerelőhöz, légtelenítette és így már tökéletes(remélem nem az alkatrész volt rossz hanem tényleg csak levegős maradt).
Két új embléma, előre és hátra. A küszöbökre vissza kerültek a régiek. Az első és hátsó emblémák kaptak +lakkréteget.




A hátsó ív megsérült egy rosszul sikerült tolatás végett. Következett a javítás, nagyon nehezen, de ki jöttek a csavarok a lökhárítóból. Régen volt már szerelve. Kalapálás, vágás, hegesztés, vékonyan gittelés. Ha már szét lett kapva akkor meg lett takarítva a hátulja + a vonóhorog kapott egy festést. A lökhárítóba került tolató radar, ez már régebbi terv volt.










