Blog

>> Szervizdjcrash30 // Alfa 156 1.6 16V TwinSpark // 2018-09-05

2018.07.20 olajcsere
Xado 5w50
Xado One Stage Revitalizálo
Mannfilter olajszűrő
Mannfilter levegőszűrő
Bosch pollenszürö
2019.04.20 olajcsere 191.560km
2019.05.16 teljes ülés csere Momo gyári Alfa Romeo kék bőrülésekre
Xado 5w50 olaj Mannfilter olajszűrő
2019.05.20 hátsófék csere
Juratek fékbetétek
Teljes fékmunkahenger felújitás.porvédő gumik karmantyúk cseréje
Fékolaj csere

Nrf vizhütő csere
Jobb hátsó stabrud csere
Bal első also-felső lengőkar csere Birth
Jobb első alsó-felső lengőkar csere Birth
2021.03 Motorcsere(Sajnos szerelő hiba miatt,aki sikeresen elbaszta a vezérlést).
2021 04 Olajcsere olajszűrö csere (Motul 10w40 6100 Syneregie+ Mannfilter olajszűrö)
2021.12 Bal első felső lengőkar csere+stabpálca csere
2022.02 Kormánymű csere+motorolaj csere (Motul 10w40 6100Syneregie+ Mannfilter olajszűrö)
2022.10.20 Alsó kuplung munkahenger csere (Valeo)
2022.10.20 Felső kuplung munkahenger csere (Trw)
2022.10.20 Motorolaj csere +szűrő (Motul 10w40 6100) (Mannfilter)
2022.10.20 Kiegyenlítő tartály csere
2023.03 13 Vezérlés csere Gyári Dayco vezérlés szett Magnetti Marelli vizpumpa. Magnetti Marelli feszítő és vezető görgők
Dayco hosszbordás szij
2023.06.12 Első féktárcsa csere és fékbetét csere

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-09-05

Másik hiba amit javítani kellett vásárláskor az a kormány légzsák és a kürt. Kormány átvezető megérkezett, cseréje nem bonyolult.

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2018-09-03

Amikor vettem az autót már törött volt a bal első ködlámpa. Még az esős idők előtt vettem egy újat. Unix-ból.

 

205 208 KM Selenia 20 K + olajszűrő

 

Minden nap élmény! Talán ennyivel ki is lehet fejezni mit érzek minden nap. Mivel az idén szinte napi használatban van a kocsi egy kicsivel több km megy bele mint az előző években.
Pozitívan jelentem, hogy hibamentesen teszi a dolgát. Mint mondtam: Minden nap élmény :-)

km állás: 111.131km

 
>> Tuning és extrasparco // Alfa 145 1.6 TS // 2018-09-04

Felkerültek a 16” Speedline felnik. 205/45 R16 gumikkal. Alakul az összkép...

 
>> Szervizsparco // Alfa 145 1.6 TS // 2018-09-04

Lecseréltem az olajat (10w40) + kapott egy uj lambdaszondát.
Valamint 1 pár csomagtér ajtó teleszkópot, mert mindkettő elfáradt.

137.000 Km-nél

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2018-09-04

Hát a szervó olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy átmosást.
A szivattyúnál tölcsérbe töltöttem az olajat, a másik fele meg egy flakonban végződött, és így átmostam a szervó rendszerét. Volt segítségem aki tekergette a kormányt ide-oda :)

A hűtővíznél már mondhatni sima desztillált víz van csak többszöri átmosással és ugyan olyan módszerrel mint a szervó esetében, csak itt nem járt a motor. A beltérbe vezető vízcső lett megszakítva és innen onnan kapta a vízet, közben a hűtő alsó részénél le volt oldva az alsó vízcső ami egy gyűjtő edénybe végződött.

Közben már most az elmúlt időszak óta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegény, mivel elkezdett enyhe kis pezsgőfürdő lenni a kiegyenlítő tartályban.
Úgy hogy még nincs vége a mókának :)

A váltó olaj szint ellenőrzés és a kipufogó csatlakozás össze hegesztése még így tolódik.

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2018-09-03

Nyaralásra készülve gondos autós átvizsgálja az autóját, hogy rendben legyen a hosszú úton...így is történt 8.16.án, aztán másnap még volt egy út Érdre majd haza a kutyával, már aznap reggel furán puha volt a kuplungpedál, délután hazafelé már egyre gyanúsabb lett. Gondoltam így nem állhatunk neki az odavissza 1800km-es útnak, mert bizonyos, hogy baj lesz vele. Benéztem alulról a főhengerhez, alaphelyzetben furán szabadon volt a nyomó rúdja, mintha szorulna a munkahenger a helyén, és nem térne vissza alaphelyzetbe. Gyorsan pánikba esés, de sebaj megyünk a Pug Partnerrel, neki is álltam bepakolni, de kiderült nem zár a csomagtartója valamiért, kitudja mióta, de legalább már tudjuk. Nah akkor reggel gyorsan kell egy főhenger, csere aztán nyomás az Alfával....persze égen földön nem volt, sem a bontós havernál lévő Kappában nem ilyen volt sem bárdi unix stb. Maradt a Partner belülről spaniferrel behúzott ajtóval-hogy nehogy illetéktelen válogassanak a csomagtartóból útközben. Mire hazaértünk, már megérkezett az új TRW főhenger, csere már a "szokott" módon. Szétszedtem a kiszerelt LPR-t, az alaphelyzetbe munkahengert visszanyomó rugó tört el, így nem állt vissza a helyére, ennek köszönhetően egyre inkább kezdett bent fogni a pedál. 20.000.km-t nem bírt ki a remek utángyártott alkatrész, pedig a tervek szerint ezzel már nem kívántam foglalkozni....

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-09-03

Csörivel nézegettük az első féket is a legutóbbi szerviznél, és mondta hogy legkésőbb tavasszal valószínűleg cserések lesznek.
Na sajnos előbb jött a dolog. A szerviz után kb. másnap elkezdett súrlódó hangot adni a jobb első fék, pont olyat mint amikor kavics megy alá. Mivel nem marad abba, leszereltem a kereket és benéztem a belső betéthez. Nem egyenletesen kopott el, a külsőn még volt kb. 3-4mm, a belsőn jóval kevesebb, és a betét "vasa" elérte a tárcsa minimális vállát. Innen jött a súrlódó hang. Gyorsan bejelentettem a KwikFit-hez, kapott ATE betéteket.