Blog
Ideje volt megejteni az éves szervizlátogatást. Ezúttal is Alexhoz, az Alfaguruhoz vittem.
Szerencsére nem találtak semmi hibát. Elvégzett munkák, költségek:
- Olajcsere (Selenia) 18000 Ft
- Olajszűrő 2200 Ft
- Levegőszűrő 8900 Ft
- Pollenszűrő 5500 Ft
- Gyújtógyertyák cseréje (NKG) 32800 Ft
- Fékolajcsere 5700 Ft
- Munkadíj 20000 Ft
Plusz vettem egy ózonbombát (Loctite) és alaposan átjárattam a rendszeren. 3490 Ft


Sajnos 80 km -re otthonról bent maradt a kuplung pedál, mikor raktam volna a 4.-et, a tréler hozott haza...kuplung szett csere történt kinyomóval, az ajtóhatárolók már meg voltak rendelve így ezzel együtt az is cserélve lett.
A tavaly kicserélt 6500 km-t futott bal hátsó kerékcsapágy megadta magát (QWP). Úgyhogy jött az újabb csere.
Breda kerékcsapágy került a helyére.
Kilométeróra állás: 286150 km
Alsó, holtponti, főtengely jeladó csere történt.
Most tökéletes :-)
Egy két kúp osztás után a fékem bele faradt a munkába, szét égett és megrepedt. Kauffertől megrendeltük az új tárcsákat, betéteket, lengőkarokat, stabilizátorokat. És egybe ki is lett cserélve.








Ott kezdődött, hogy a vas elkáromkodta magát: 0238
Ezzel egyidőben vészüzem.
Mivel volt már róla szó, hogy ki kellene pucolni a geometriát, keresve se találhattam volna jobb alkalmat, hogy levegyem a turbót. Ha már lent volt, kapott egy új középrészt is, mert eléggé gatya volt már az is.
Plusz kiderült, hogy a fojtószelepnél kifúj a turbócső. Ezt műanyagos orvosolta, mivel műanyag :-)
Majd egy nagy félnapos legózás következett.
Most olyan, mint amilyennek lennie kell.





Lassan 2 éve volt az utolsó blog. Azóta túl vagyunk egy generálon (tehát még egy motor ki-be), meg elég sok minden cseréjén/felújításán, több mint fél évet állt is az autó, nem sok kedvem volt pötyögni róla. Majd egyszer rászánom az időt, aztán leírom. Lényeg hogy generál óta 15ezer km elment, szóval bejárattuk a gépet, a továbbiakat meglátjuk, egyelőre bizakodom.
Hètvègèn egy kis kètnapos tùràt terveztünk jò idő ès hàzassàgi èvfordulò alkalmàbòl.Ùtvonal:Tinnye az üvegtigris forgatàsi helyszìne, Balatonakarattya, Balatonfüred, Tihany, Badacsonytomaj , tàv hossza 520 km. Alfi hibàtlanul tette a dolgàt.Az utazàs elötti szemrevètelezès soràn èszrevettem, hogy a hàtsò kipufogò tartò gumi fèlig szakadt , ìgy azt cserèlnem kell a teljes elszakadàs elött.




Újra összeállt a motor. Be indítás után járt egy 20 percig és a buborékok nem jelentkeztek. Még pár dolog van amit megcsinálok és újra az utakon ;-)






