Blog

>> Tuning és extraAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-11-19

Az Aliexpressról rendeltem T10 W5W led izzókat helyzetjelzőnek: APMATAUTO T10 LED W5W 194 198, Canbus Error free, white SAMSUNG 5630 LED.

A fénye szép hidegfehér színű, a fényereje a lecserélt, hagyományos helyzetjelzőéhez képest sokkal jobb (a 10.09-én feltöltött hasonló képekkel összehasonlítható).

Jó hír, hogy az izzók tényleg canbusosak, a fedélzeti computer nem dob hibajelzést.

A téli kerekek csavarjai kaptak egy kis galván bevonatot.

 
>> Szervizimi156 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2018-11-19

Igaz pár napja még inkább tavaszias volt az időjárás,mostanra megjött a tél.Úgyhogy nem halogattam tovább és felraktam a téli kerekeket.A guminyomásokat beállítottam mert pár tizedet veszítettek a nyári pihenő alatt.Szokás szerint szépen megtisztítva csomagoltam el a nyári szettet.Sajnos tavasszal ismét kell vennem két nyári gumit,mert a két hátsó belső fele eléggé le van fogyva:-(!
km.ó. állás:168412

 
>> EgyébCsongi // Alfa 156 1.6 ts berlina // 2018-11-19

Elöl új, hátul régi fajta embléma csere és a téli gumik is felmentek.

>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2018-11-19

253.266 km

Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 = 30.906 km :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg) most folytatja.

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-11-19

A napokban kaptam egy check enginet, kiolvasva levegőmennyiség probléma volt. Törlés után visszajött, leszedtem az egr-t, nem volt túl koszos, a szívócsonk viszont teljesen el volt tömődve, kipucoltam amennyire hozzáfértem, nem ártana egy teljes takarítás. A hibajelzés kb 80-100 km alatt megszűnt.

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2018-11-19

Csak a szokásos mizéria. Pénteki nap, előrejelzések szerint jön a rossz idő, így amíg még 10+ fok van és süt a nap, addig kell ponyva alá kerülnie a vasnak. Röviden: kézi mosás, takart felületek levegővel kifújatása, szárazra törlés és napon szárítás, majd garázsba állás. Igaz már hideg, de napos és száraz időre tekintettel, szombaton nyitott garázs mellett levegőztettem az autót és az aksi is eltávolításra került. Így vasárnap rákerülhetett a ponyva az autóra. Tervezett forgalomból való kivonása pedig december 1.-től, április 1.

Km: 38506

 
>> SzervizSomciGt // Alfa GT 1.9 mjet // 2018-11-18

Eljött az olajcsere ideje. Motul 5w40et választottam, mert a Selena termékektől már egy ideje óva int a szerelőm. Otthon végeztem el, akna nélkül azért érdekesebb a dolog de gyorsan abszolváltam édesapám segítségével egy rámpát úgyhogy megoldottuk. Továbbá kapott új váltógombot is a verda, mert a régi már elég viseltes volt sajnos. Az index is megérkezett előre, de arra már nem maradt időm, sötét lett odakint. Szépen lassan haladunk előre. 😊

 
>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-11-18

...mármint abba a bizonyos ürülékbe, azt a bizonyos rögzítőelemet. És az igazat megvallva ez is csak féligazság. Mert mi a helyzet a "szarolasszal"? Tulajdonképp semmi - augusztus eleje óta poszt sem született, s akkor sem azért ragadtam billentyűzetet, mert baja volt - hisz sokak számára biztos meglepő, de amolyan "tanken fahren" jelleggel, szinte hiba nélkül üzemel az Alfa.
Azért csak szinte, mert vásárlás óta másodízben produkált egy "valódi elromlást" (számomra a TMK, a kopó fogyó alkatrészek, valamint a már vásárláskor is ismert hibák nem tartoznak ide). Ahogy egyre korábban sötétedett, feltűnt, hogy baromira nem akarnak figyelni rám, amikor tolatok ki valahonnan, ami működő tolatólámpák nélkül, nem is volt elvárható. Mivel az izzók, és a biztosíték jó volt, nem maradt más hátra, mint ezerpárszáz forintért venni egy új tolatólámpa kapcsolót, amit relatíve könnyedén ki is cseréltem. A kábelcsatlakozó sem volt a helyzet magaslatán, azt kollégám javította meg.
Fény gyúlt az éjszakában, azóta újra tökéletesen működik minden. Lassan már egy éve, hogy szereztem két új első lengéscsillapítót (tudom nem egy top márka, de amennyit fizettem érte annyit bőven megért), hozzájuk tartozó toronyszilenteket, valamint két első TRW stabpálcát, mert pár csendesebb hónapot követően valami mindig megszólal az első futóműben.
Lassan már kezdem megszokni - így tulajdonképp türelemre is tanít az Alfa, hisz a régi énem már rég agyfaszt kapott volna ettől - hogy többet használom finoman kopogó futóművel, mint néma csendben. Mivel már szinte minden volt legalább egyszer cserélve az első futóműben, s csak a lengéscsillapítókhoz nem nyúltunk eddig, azt gondoltam, hogy ezek kopoghatnak hőmérséklet függvényében hol jobban, hol kevésbé.
A héten le tudtam tenni az autót egy napra, így ki is lettek cserélve - s bár csökkentek a zajok - de nem hozta a várt eredményt. Csütörtökön a kerékcsere alkalmával (ismét az autóval kapott négy komplett kerék került fel a 2015-ös Nokianokkal) egy kis segítséggel kicseréltem a stabpálcákat is, de nem volt semmi baja a régieknek sem. Sebaj, ismét újak ezek is.
Szerelgettük kicsit itt, kicsit ott, de a probléma gyökere valahol máshol lehet - arra gondolok, hogy a belső stabszilentek kezdik újfent megadni magukat (vagy maga a rúd kopott már meg annyira a több, mint 300 ezer kilométer alatt, hogy hamar kinyúlósodik rajta az új szilent) de azok egyelőre még biztosan maradnak. Ha nem muszáj, akkor a tavasszal esedékes műszaki vizsgáig már nem áll szándékomban hozzányúlni. Elzörög ez még így a télen, aztán majd úgyis meglátjuk...

felkerültek pénteken a téli gumik, semmi rendellenes kopás nem volt tapasztalható a nyáriakon.
nem sokkal ezután pedig a km-számláló átfordult a 25 000-es számon is.

egyetlen problémát találtam ennyi idő alatt: a bal hátsó ülést lebillentő kallantyú, amit a csomagtartóban kell meghúzni, belül eltört, és így nem rántja meg a bovdent. cserélni kell, ragasztani nem lehet, mert olyan vékony az anyag.