Blog

>> SzervizTakker // Alfa 159 3.2 V6 Q4 // 2019-06-14

Szombaton fel kerülnek az új papucsok hátra mert már slicknek mondható állapotban vannak! Kb 5 gumisnál voltam mire elvállalták!

 

Vredestein Ultrac Satin

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-06-13

3 bak cseréltetve.

 
>> EseményBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-06-13

Nagyjából összeállt műszakilag.
Megvolt az első tankolás.
Hétfőn megy vizsgára szóval csak egy rövid próbakör volt.
Alig 10 km de így is fülig ért a szám amikor kiszálltam.
Imádom!
KM 124884

 
>> EgyébParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-08

Amióta megvettem a kocsit nem világított az irányjelző a műszerfalon és a kar sem ugrott vissza a kormány eltekerése után sem. Nem igazán zavart, meg volt más is mit javítani rajta ami az adott pillanatban fontosabb volt, viszont mivel Bella épp pihenőre volt kényszerítve a nyöszörgése miatt, ezért gondoltam nekiugrom és letudom ezt is.

Bontás során még egy féléves yoga-tanfolyamot is letudtam a csavarok helyének keresése közben. Az index csatlakozójában kerestem először a hibát, de mérés után ezt ki is zárhattam. Nem maradt más minthogy kivegyem a műszerfalat és gondosabban megvizsgáljam az égőket.

Nem vagyok már szűz a műszerfal bontásban, de az biztos hogy ennyit még egy szűz sem nyög aktus közben, mint én az egység kiszerelésekor :D Csaknem akart kijönni, már húztam, ráncigáltam minden irányban közben persze testsúlyom felét le is izzadtam, de végül csak megadta magát. Felszabadultan dőltem hátra az ülésbe (ekkor még nem tudtam, hogy ez a könnyebbik része volt) Ezt követően szembesültem azzal, hogy valószínűleg nem először volt ez megbontva. Mind a 3 csati egy csavarhúzó által érte erőszakolás nyomát véltem felfedezni (kép mellékelve) Utólag is hálás köszönetem aki ezt ilyen szépen szétbarmolta... Grazie ! Erre már két kéz kevés volt és a harmadik erre alkalmatlan, úgyhogy bátyámat segítségül hívva sikerült lecsatlakoztatni őket.

Azt, amit láttam csak egy 5 perces anyázás és nevetés követte. Az index égők nemhogy rossz állapotban voltak, hanem inkább olyan "semilyen"-ben, mivelhogy nem is voltak :D Remek. akkor rossz égőket kicserél (némely esetben foglalatot is), hiányzókat pótol és mehet is vissza. Összeszerelés következett, majd index próba. Hááááát... ez nem megy. Pedig az égők tuti jók, ellenőriztem is őket. A nagyobb gond az, hogy az új égők közül is van amelyik nem világít.

Újra neki fog kelleni futnom....


//UPDATE: Összes égő újra kiszedve, lepróbálva egyesével. Egy régi és egy új égő volt a ludas. Csere után szebb mint az új :))
Talán még eljátszogatok egy ledezéssel is...

>> EseményZsolt155 // Alfa 155 2.5 V6 12V // 2019-06-07

Az autó átmozgatva, majd újabb 6 hónapra kivonatva a forgalomból.

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2019-06-07

Sikeresen levizsgázott. A következő műszaki vizsga 2 év és 21 nap múlva lesz esedékes.
Km.: 154866.

 
>> Tuning és extraRicoe156 // Alfa 159 1.9 JTDm 8V SW Eco Progression // 2019-06-08

2018-ban kapott egy Pioneer MVH-A200VBT (150€) fejegységet és már akkor fogta a fejét a hifis szaki mennyire szarok a gyári hangszórók. Most hétvégén kicseréltem. Csak azt nem tudom mire vártam eddig :D

Focal RCX-165 4db. ~23ezer

Hátsó fékek cserélve, Brembo tárcsa + Textar betét.

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-06-12

Már egy ideje arra lettem figyelmes, hogy indításkor - főként hidegen - kopogás hallatszik a motortérből, de nagyjából 10-20 mp után el is hallgat. Nem szenteltem túl nagy figyelmet neki, mivel egy költözés mellett nem túl sok ideje marad az embernek a hibakeresésre, ezért addig hanyagoltam amíg letudtam az egész költözéses dolgot.

Sajnos addig fajult a dolog, hogy már hidegen-melegen kopogott és csikorgott is, ezért úgy döntöttem pihenésre késztetem a bálnát és kérek egy időpontot a szervizben. Telefon felkap, szerviz felhív, időpont lekér... na bammeg csak két és fél hét múlva vihetem.... Ez így nem lesz jó...hajtépős töprengés mi legyen. Á Bogyó! (a régi jó bevált haver aki szerelő, csak kicsit túl zsúfolt a dínós naptára :D, de egy próbát megér)
Csapó kettő: telefon felkap, Bogyót tárcsáz, hibát elpanaszol (talán alter görgője lesz a ludas), időpont 4 nap múlva. Király !

Tegnap el is vittem Bellát Bogyóhoz felmérni, hogy akkor kikapjuk az altert és ő majd felújítja. Hát.... nem lett kikapva :D amint lekaptuk a sárvédő belső burkolatát, majd a szíjat megláttuk, hogy a szíjfeszítő életre kelt :D Na ez full cserés lesz. Megvizsgáltuk a szíjat is és azon is találtunk repedést, szóval ment a levesbe, majd az egyik vezetőgörgő is követte.

Ma rendeli a fent említett dolgokat és ezek beszerelésre is kerülnek. Remélem ezek után már kussban marad !

Ui.: olajfolyásra (valószínüleg csak gyöngyözik) lettünk figyelmesek, egyelőre még nem tudni honnan.


//UPDATE: Tegnap hazahoztam a kocsit, újra csendes... meg az öröm, csak kissé mellbe vágott a szíjfeszítő összege.