Blog
Nos mivel én is tag lettem,így elkezdem a saját blogom.
Egy gyönyörű szép fekete 2,4 jtdm motoros 159 es alfa tulajdonosa lettem.
A történet elég érdekes mert a vágyam egy ilyen volt, bőr ülésekkel és minnél több extrákkal. Ebből engedni nem akartam.
Szinte mindenkinél ismert autós oldalon keresgéltem amit most a jogok miatt nem írok le rengeteg autó után nézegettem/telefonálgattam.
Már a harmadik alfa nézése után voltunk párommal ,de sajnos olyan hibák voltak rajtuk ami miatt teljesen el álltam a vásárlástól.
Ettől egy kicsit már a kedvem is kezdett el menni, és épp kezdtem volna fel adni,hogy nem találok egy számomra tökéletes autót, mikor a párom mondja nekem ,hogy van a közelünkben egy fekete,de nem bőr ülésekkel.
Húztam érte a szám,de végül rá beszélt,hogy "nézzük meg nem vesztünk vele semmit."
(Hát utólag bele gondolva,hogy jó nagy hülye lettem volna ha ezt ki hagyom.)
Na folytatva az előzőt párom felhívta a tulajdonost majd egy időpont egyeztetés után el is mentünk megnézni.
Már az első találkozás után nagyon szimpatikus volt a srác,szépen be mutatta az autót ,hibákat,javításokat,cseréket. Látszott rajta,hogy mindent meg adott neki amit kívánt. Rengeteget költött rá,így nekem már csak élveznem kell a vezetést egyenlőre :)
Aztán beültünk egy próba körre.
Na innentől jött az érzés,hogy ezt most nem veszem meg életem végéig bánni fogom :)
Az autó gyönyörű kívül/belül kárpitok sérülés/szakadás/hiba mentesek,váltó sincs meg kopva.Belül szinte semmi hiba,mintha egy új autóba ültem volna bele.
Kívülről van némi hiba ,de azok elhanyagolhatók.(Lökhárítón elől némi festék pattogás,motorháztetőn pár kisebb karc,valamint a hátsó küszöbnél a kavics nyomok)
A váltó tökéletesen veszi a sebességeket bármilyen fokozatban,nem ránt szinte észrevétlenül teszi a dolgát.
A hangszórók gyönyörűen szólnak,nem recsegnek,szép tiszta a mély és a magas is egyaránt.
Egyszóval nagyon egybe van az autó és minden téren tökéletes nekem. Talán igaz a szó ,hogy az autó választja a gazdáját.
Kezdő adatok amit az előző tulaj csinált :
- Vezérlés csere 195000 (gyári), következő csere: 275000Km(80e.km)
- Motor olaj csere:213000 (Xado) , következő csere: 228000Km(15ekm)
- Váltó olaj csere 206000 (Aisin), következő csere: 266000Km(60ekm)
Jelenleg 216606 km van benne.
Az autót 1,800,000 Ft ért hoztam el.
Az előző tulajdonos és blogja az autórol: https://alfaamore.hu/tagok/TS/autok/13922




Mosás, viaszolás volt a mai menü.
Hogy is ment voltan egyszerűen a történet... :D
Rengeteg keresgélés után, egy barátom szólt,hogy austriába talált ültetőrugókat kell-e. Persze, megvettem. Dobozában, szép állapotban, 2.0TS-be való stb stb.
Várt egy pár hónapot a dobozban téli álom miatt, aztán tavasszal Totokid barátommal kicseréltük. (Le is fújtam őket feketére, hogy gyárias legyen..)Leengedtük az autót, borzasztó. Hátul brutálisan beült, elöl max 1 centit. Nagyon szarul nézett ki. Visszaraktuk a gyári rugókat, és végül a megoldást 3 opció jelenthette:
-Airride (400.000ft)
-Novitec gewinde (200.000ft)
-Futóművessél gátló rövidítés, keményítés, és rugó kovácsolás (35.000ft)
A gewinden sokat fikóztam egyébként, de aztán felutaztam Pestre és megcsináltattam. Mondtam,hogy mi a kérésem,és el lett végezve a munka 8óra alatt. Hátul 2cm ültetés , elöl 4.5 . Szerintem nagyon rengeteget dobott rajta, böszme ronda volt magasan.







Sajnos a jobb oldali tükörváz törött volt, de ezt már tudtam, hisz így vettük anno. De mostanra már eléggé szétrezgett és a baloldali is kissé bemondta az unalmast, mert elállítódott előre - hátra könnyedén... egy erősebb széllökéstől is. Sikerült jó állapotú bontottat szereznem (5000/pár) kis problémával, ugyanis egy - egy csavart beletörtek a leszereléskor. Ezeket orvosoltam és már fent is vannak a helyükön... szuper! :)


A garázs falán egy táblára írom a teendőket.
Ma hármat kihúzhattam:
- Jobb első ajtóról lejött a szigetelő gumi. Visszaragasztottam.
- Mozgott a váltógomb. A betét műanyagját levágva immáron jó helyre fognak a csavarok.
- A vezetőülés övét sehogy se tudtam rendesen elvezetni. Mint kiderült meg volt csavarodva a tető rekeszében. Az alsó csaton kellet egy kört tekerni.










Szèp idő garázs fel motor be ès irány az első túra.Mátraháza-Parádsasvár-Galyatető-Pásztó.A 24 út minősége kiváló tavaly ősszel aszfaltozták újra, de a Galyatető felè vezető egyre rosszabb ezért egy ideig kikerül a kocsikázós útvonalak közül.A Parádsasvári patkó kanyarban ha minden igaz mèg egy kèt jó kèpet a kanyarfotó is kèszìtett arról ahogy Alfi beleszèdül a kanyarba.Megtett táv 220 km.
Eddig tartott a teszt időszak, megszületett a konklúzió.
1. A fedélzeti kamera feleslegesen rögzít éjjel nappal, a garázskapu éjszakai képével csak az SD kártya fog pikk-pakk kinyíródni.
2. A Xiaomi Roidmi Bluetooth transzmitter feleslegesen eszi az akksit állandóan , plusz szeret melegedni is ha fixen napokig áram alatt van.
3. A töltő is csak szívja az akksit, de minek. A fedélzeti teló kb 5 napot elketyeg töltés nélkül, hétvégére meg beviszem feltölteni. Úgyis kell, hamar ráköltözött az udvari világítás és az öntöző rendszer időzítés is.
Szóval kapott egy szilárdtest relét a teljes okos arzenál. A szivargyújtó tápját, ahonnan minden le van osztva, lereléztem a hátsó ablakemelő gyújtásra bekapcsoló tápjáról.
Azóta pedig már lóg a C-Tek töltőn az akksi, kap egy teljes töltést. Így leállított motornál újra nulla fogyasztó van, talán így újra 7 évet kihúzunk egy akkumulátorral. Fő az optimizmus :-)
Az SD kártya is tovább él majd és főleg vicces, ahogy indítás után megszólal az öreg autó: 'start recording' :-)






Menet közbe kinyílt a motorháztető, szetzúzta a tetőt is.
Bontott motorháztető + fényezés és ki lett kalapálva a tető amire fólia került.
