Blog
Sajnos gyári hangszórók habpereme igencsak mállott amikor hozzám került, ennek megfelelően zörgött ahogy kell. Mivel ilyet nem csináltam még, inkább a felújítás mellett döntöttem, max veszek bele valamit ha nem sikerült.
Rendeltem Ebayről, kínából hozzá nagyjából stimmelő hangszóró peremet. Kibontottam a régieket, ledörgöltem a régi habperemet, lemostam amennyire tudtam hígítóval.
Hangszóró peremezéskor célszerű lenne a középső porvédőt is eltávolítani és pozicionálni vékony műanyag lapokkal a membránt, de az is egy külön macera, és inkább óvatoskodtam helyette.
A peremeket palmatex ragasztóval ragasztottam fel, vigyázni kell hogy csak az épp szükséges mennyiség legyen rajta, mert utána le nem lehet törölni a papír membránról. Óvatosan központosan fel kell ragasztani az új peremet, majd száradás után a kosárra is ugyanezt eljátszani, és ráragasztani a műanyag keretet. Közben ellenőrizni kell, hogy nem súrlódik-e a tekercselés a mágnesben.
Ha valami nem oké, akkor óvatosan le lehet fejteni a kosárról a peremet és újra próbálkozni.
Ha egy kicsit látszódik a ragasztó az szerencsére nem baj, mert rajta van a rács és eltakarja,
Végül teljesen sikeresnek mondanám a műtétet, normálisan lehet hallgatni zenét. Minőségen nem érzek romlást, kicsit kevesebb a mély, de az meg attól volt olyan jó mert le voltak szakadva a régi peremek.
Szereznem kell még hangszóró rácsokat, mert szörnyű állapotban vannak, alig van olyan ami nem akar leesni, mert a pöckök nagy része sajnos le van töve
Közben az antennát is lecseréltem, mert mint kiderült, ez nem francia autó és nem lehet erővel az antenna pozícióját állítani és eltört :D hoppá
Következő csapás az, hogy elkezdett vedleni az autó, válnak le a plüss borítások az ajtókról, azzal is kell kezdeni valamit.







Egy ideje el kezdett kopogni az autó bal eleje rossz úton.Sejtettem,hogy a felső lengőkar a ludas.Így is volt.A szilentje lógott már.Viszont amit érdemes megjegyezni.Starline volt benne.Sokan szidják.Én olyan 70k kilómétert mentem el vele.Beszereléskor nem tetszett,hogy hézagolni kellett a szilentnél.Viszont új korában jó alaposan megtömtem a gömbfejet zsírral.És még most is patent állapotban van.Mév azt se mondhatnám hogy mennyire könnyen jár már a kopástol.Igazábol elég lett volna megszilentezni.Csak sose érek rá arra hogy több napot álljon az autó.Így most a szokott beszállítótol jött két lemförder.Míváncsi leszek ez mennyit bir majd.Meft az árán két starlinet vehettem volna.
270000 km
Bányai'Garage munkája látható a képeken. Sajnos az előző gazdája és a leszarom parkolók miatt, már nem sok értelme lett volna elemenként javítgatni a fényezést, így mikor a nagynyomású mosó egy sérülésénél tenyér nagyságú foltban leszedte a lakkot, Sanyi javasolta a teljes fényezést. Nagyon imádom a kicsit több gyöngyöt tartalmazó színt. Köszönöm, még jobban imádom mint eddig






Volt egy kis időm, hogy rendbe szedjem Hófehérkét.
Lemosva, kitakarítva, Sonax Wax-al felfényezve. Ráfért :-)



Csütörtökön (06.27) sikerült kicserélnem a jobb oldali csonkállványt is. Mivel mostanában elég sűrűn voltak szétszedve a csavarok, minden könnyen jött szét. Annyira jól ment, hogy 2 óra alatt végeztem a szét- és összeszereléssel. A jobb oldalon a felső lengőkar és kormányösszekötő gömbfej cseréje mellett szükség volt egy külső féltengely csukló porvédő gumiharang cserére is. Az is ment már rutinból, küzdöttem vele eleget az évek során :) Most már az első tengely tutira le van tudva.
A hátsó tengelynél nem tudta állítani a szaki legutóbb az összetartást, mivel az excentrikus alátét lapolt része teljesen ki volt kopva és a csavar elfordult benne. Ezt a két kis alátétet is sikerült beszereznem, ezzel is elszórakoztam pár percet, de sikerült kicserélni őket.
A középdob is kapott 2 darab rögzítő gumibakot, most annyira feszesen áll a kipufogó, hogy rezeg rajta a kézifékkötél :). Majd foglalkozom ezzel is, ha lesz hozzá kedvem.
A sebességmutató órában pár hete kicseréltem egy darab kiégett izzót, most egy másik gondolta úgy, hogy nyugdíjba vonul. Mivel nem akartam még egyszer kiszedni az órát, így cseréltem az összes maradék izzót.







Sajnos nekem is eltört a bal hátsó rugóm. Egyelőre csak a balos lett kicserélve, következik a jobbos.
Kilométer állás: 235308 km
243 ezer km. Olajcsere, lemgőkarból ami gatya, az csere.
Régóta előjön döcögős rossz úton, hogy reccsen egyet a hangszóró a bal hátsó ajtóban. Mostanában már gyakrabban csinálta, úgyhogy egyszerűen kihúztam az ajtó csatlakozóját. A recsegést megszünteti ugyan, viszont a központi zár sem zárja le azt az ajtót. Mindegy, apróságokon nem akadunk fenn, így közlekedek egy ideje. Itt "falun" nem nyitogatnak autókat :-) Ha Budapesten jártam, olyankor a parkolóban bedugtam a csatlakozót és kész. Más morál van itt és ott...
Végre ma rászántam egy órát, hogy leveszem a kárpitot és megnézem, hogy hol a gond. Lelkileg forrasztásra készültem megint.
Nos semmit nem találtam, csak egy a helyéről kipottyant magas sugárzót. Ott lógott a vezetékén. Bármit bárhova mozgattam, onnantól hogy levettem a kárpitot, nem recsegett többé. A csatlakozókat azért megigazítottam, a mélyközép késes csatija olyan formán volt laza, ahogy az injektor csatlakozóknál már megismerhettem. Szorítottam rajtuk. És ennyi. Összeraktam, a csipogót beraktam a helyére és kész, jó, nem recseg.
Az egy órába így belefért az is, hogy a felső fekete bőröket leápoltam. Azt szívja legjobban a nap, azt fogdossuk legtöbbet. És olyan szép, érdemes vigyázni rá.
Még a mai napra egy mosás is jutott, egyúttal megvan a módszer a fekete fényezés foltmentes tisztítására:
1- kézi mosóban mosás, öblítés
2- menetszéllel szárítás
3- ablaktisztítóval folyamatosan fújkálva egy mikroszálas törlővel való áttörlés
Így kevesebb és könnyebb a munka mint vödörből kézzel mosni, és sokkal szebb is
az eredmény.











Sziasztok Alfások!
Alfa 156 2.4JTD 100KW 1999 tudnátok egy cikkszámot szervó csőhöz?
Bárdi, Unix nem hozza.
Köszönöm!