Blog
Elgurultunk Csörihez, aki elvégezte az ilyenkor elvégzendőket:
- motorolaj + szűrő csere
- légszűrő csere
- pollenszűrő csere
- hátsó féktárcsa és betét csere
- egr hűtő fedelének cseréje
159.852 km








Ahogyan azt vártam hiba mentesen ès csont nèlkül vette az akadályt az alfi.Fogást ismèt nem találtak rajta.2 èv újra a zsebbe.

Most már 1 hónapja használom, egy darabig még naponta is járogattam vele.
Egyszerűen döbbenetes, hogy ez ilyen.
Hogy 1985-ben bementél egy alap hátsókerekes családi Alfaért a szalonba, és ezt kaptad.
Nem valami lebutított, orrtolós ikea szekrénysort, hanem egy gyönyörű, tényleg kompromisszummentesen őszinte, döbbenetes hangú, tágas, jól felszerelt szeretetgombócot, amit vezetni kell, amit olyanoknak építettek, akik szeretnek vezetni...
A mai, lebutított ember képtelen felfogni milyen jó dolog egy ilyen autóval járogatni.
De tényleg, ezt senki sem érti. Szaralfa, öreg, minekez...
Én megértem őket, ezt látják mindenhonnan. Tényleg, járj autóval munkába 3 km-re a belvárosban, keress parkolóhelyet ott, aztán otthon, örülj az 5.4-es átlagfogyasztásnak meg a húsz légzsáknak, a távolságtartós tempomatnak és annak, hogy gyakorlatilag semmi közöd a vezetéshez.
Ehhez képest egy ilyen autó hangos, büdös, nem is biztos, hogy gyors, de mivel hátul hajt ezért ésszel kell vele menni...
Nem a mai koordinátarendszerbe való autó ez. Nem is a pesti forgalomba, de nem is az m7esre péntek délután 180nal letolni a bmwket.
Hogy akkor mi a francra?
Egy hosszú nap után beülni, betenni a kedvenc zenédet -de csak ha nem elég a Bialbero hangja-, és amikor már senki nincs az úton, elmenni vele kanyarogni. Amikor nem érdekel a minimum 11 liter fogyasztás, amikor nem jelent semmit, hogy van-e nálad gyorsabb a világon...
Vagy csináld meg szombat hajnalban. Kelj fel csak emiatt 5-kor, igyál meg egy kávét, nyisd fel indulás előtt a motorháztetőt, csekkold vallásosan az olajszintet, simogasd meg a műszerfalat, gurulj ki a Szentendrei úton, fordulj el Pomáz felé, menj fel Dobogókőre, aztán reggelizz meg Esztergomban, még mielőtt a nyári nap felforrósítaná az aszfaltot.
Erre van. Ezt kell élvezni benne. Ilyenkor érzed azt, hogy megéri élni.
Ez akármit megér. Ez a boldogság. Forza Alfa Romeo.
(Átírattam. Továbbra sem értem mi kerül ennyibe ezen.)


Egyik nap, csomagok bepakolása után, hiba kód... hátsó lámpák végig, és a ráfutás érzékelő...
Másnap szervíz hivogatás. Mókás beszélgetések voltak
Szombathely:
"az első adaptív tempomat hibáját is jelzi az autó.Ennek a diagnosztikája is szükséges illetve javítás utáni kalibrációja.Sajnos mi ennek a rendszernek a kalibrációjához szükséges berendezéssel nem rendelkezünk.Ezt legközelebb Győrben,az Autófórum Riegler Kft-nél tudja időpont egyeztetés után megnézetni.A rendszám alapján az autó elmúlt 3 éves,így maximum csak kiterjesztett garancia vonatkozik rá.Viszont ebbe nem tartozik bele a külső lámpák esetleges javítása/cseréje.Erről pont tegnap kaptunk tájékoztatás" - hát akkor győr!
Győr:
"Garanciális-e a maghibásodás vagy sem, továbbá a kelyszínen azonnal javítható vagy sem.( pl. alkatrészt kell rendelni hozzá) A kérdéses lámpatest ledes kivitelű lehet többféle hiba vezeték, elektronika stb...."
Befutó Pécsi NS:
"Természetesen garanciában megjavítjuk, de mindenképp el kell hoznia az autót, hogy megnézzük. Ha kábelköteg hiba van akkor természetesen javítjuk még aznap, viszont ha alkatrészt kell rendelni akkor az 2 nap. A forgalmit és a szervízkönyvet és a garanciapapírt elég ha magával hozza és lefénymásolom és beszkennelem"
2 óra alatt végeztünk mindennel!
Az hogy mit művel a másik két szakszervíznek nevezett valami tervékenység alatt, hát inkább nem kommentálnám.
Annyit jegyeznék, meg ha rajtuk múlik, hiába van neked garanciás új autót...
A csere után egy másik autó lett belőle, nagyon jó gázreakció, nincs rángatás, a néha jelentkező füst is teljesen megszűnt.
Kifújt a flexicsőnél a kipuff, szóval cserélni kellett. cumi volt a csőről a régi flexicsövet leszedni, de sikerült. pár helyen összejelöltem hogy kell a teljes csőnek kanyarognia, igy csak 1szer kellett javitani a 2-2 helyen összepöttyölt darabokat.
Enyhe kopogást hallottam a futómű jobb feléről. először a felső lengőkarra gyanakodtam, de szerencsére az kifogástalan, külsö-belső kormányösszekötő is, és ránézésre az alsó LK is. maradt tehát a stabpálca (stabrúd szilentet már korábban PU-ra cseréltem). TRW-t tettem bele.


Ma a hátsó lökhárítót raktam fel a helyére.Volt mind a két oldalán karcolás ezért le lett fújva😊A Ragazzon végeket pucoltam még meg ill a szívósorcsöveket csiszolgattam,ezzel lesz még munka🙄sajnos lefújták pirosra ami nem tetszhetett valamelyik pancsernek, aki lefújta feketére úgy, hogy le se vette a helyéről😡amennyire tudom felpolírozom és ha letőségem lesz rá,akkor le szeretném chromoztatni.
Jah és majd el felejtettem,hogy tegnap Attila barátoméktól kaptam egy új teló tokot😍7kép😉
Ma végre kész lettem a szívócsővek pucolásával,nem lett hű de szép de azért jobb mint volt😊majd a chromozás segít rajta.Raktam még új V Reinz tömitéseket is a régiek helyére.












Mióta a Giulia qv kijött az "ördögszarvas" spoilerrel, agyaltam hogy lehetne nekem is ilyen giulia qv vásárlása nélkül 😜Felhajtottam egy céget aki a GT re gyárt ilyen optikával típusspecifikusat. Mm-re passzol, és sztem baromi jól áll a GT nek.



Kicseréltem a szívórész 2 szilikonkönyökét pirosra mert az összhatás nekem így jobban ok.
Légszűrőbetét kimosva, olajozva kis takarítás, vissza a helyükre.





Friss műszaki mindenestől 390000ft.