Blog
Borús szombat délutáni nap volt, nagy szívfájdalmak közepette (mert nem tudtam menni az AC-re😔)épp a délutáni szieszta után látom a telón, h Jani neve van a nemfogadott hívások között. Azonnal hìvtam is vissza, de akkor meg ő nem vette fel. Este visszahívott és mondta, h lenne kedve vasárnap délelőtt szerelni😁 Pulzusszám mindjárt meg is emelkedett,mert jó eséllyel már holnap járhat is a Busso😍SIkerült is vasárnap reggel jó korán kelni,de rá értem volna henyélni😁mert 9körülre mondta h jön.Nah de a tudat hogy ma végre be indul a Busso...🤗 Már csak egy nem is tudom mi a neve csavar hiányzott ami a vezérlés burkolatába van. Jani megcsinálta, mert el ment a menete. Ez után még a szervótartályt, abba az olajat és a csöveit raktuk fel meg a hosszbordás szíjat kellet fel rakni és jöhetett az indítás🙏 Elsőre elég hangos volt, az injektorok is elég hangosak voltak de szépen járt. Na jó, de ki kell próbálni! Rendszám fel azt indulás, mert nem bírtam ki h ne menjünk vele🤗 Elindultunk, a benzinkútig volt tervbe az első etap ami kb 800m-re van,kb féltávnál enyhe emelkedőn el kezd rángatni😫jaj ne már🙏biztos kevés a benzin🤔Jani meg Oli szomszédom vissza mentek kannáért utána meg hoztak benzint. Betöltés után ugyan az😡Jani hozta a gépet igy mindjárt rá is csatlakozott p1120 hibakód🤔gázpedál jeladó. Nah akkor vissza a garázshoz. Juliska húzta a NagyVadat😔 újra csatlakozás most a pillangószelepet irta🤔Jani leszedte a gumicsővet és nézi, h az meg van állva, egy pillanattal később a tetejébe valami fekete patentszerű dolgot vett észre, de abba a pillanatban le is esett és nem is találtuk meg....😏cső vissza a helyére és indítás,ohh te szent .. újra szépen jár🤗(hogy hogy került oda az rejtély😤)nah akkor most jöhet a próba kör🕺.Jani inkább jött a Julisal hátha...😁első megálló a benzinkútnál,tankolás utána go😃még nem nagyon nyomtam neki,igaz hogy a vízhőfok már elérte a 90et is,de még vissza fogtam magam aztán az első körforgalomba oda léptem😉jájjj csikorognak a gumik🤗(téli🙄)aztán azta mindenit érzés jött😍Egy nagyobb céges parkolóba mentünk be, ott Jani is kapott egy vagy kettő próbakört😁hát neki se kicsi a lába😄Szuper nap lett ez a vasárnap!Janinak köszönöm a segítséget!Úgy néz ki, hogy a klima is meleget fúj meg a bal hátsó fék is melegedet úgyhogy még lesz pár blog😊😉




2019.07.13. Zánka. Második AC a 159-essel. Sajnos hiába mostam le, egész oda úton esett szinte, így picit "viharverten", de odaértünk. Köszönet jár a szervezőknek és az időjárásnak is végül. Pizzát nem vártuk ki, de a hambi továbbra is finom és a lángos is a strandon. Nekem az eddigi Alfacityk közül talán a legjobb élmény a Vályi Pistás beszélgetése Rákóczi Ferinek. Szuper volt, várjuk vissza őket jövőre is. Andrew Higginst szintén jó volt hallgatni. Külsőleg nem túl olaszos, inkább a szöges ellentéte, de nagyon tudja mit kell mondani, őt is jó volt hallgatni. Rengeteg gyönyörű autó volt, a sok-sok Giulia QV, a gyönyörű 4C-k (különösen a misano kék), de számos egyéb patent állapotú Alfa Romeo jelent meg, amikre öröm volt ránézni. A rekordhoz innen is gratulálunk, reméljük jövőre újra találkozunk! :-)




Az önindító egyre többször csak a nagy számok törvénye alapján megejtett számú próbálkozásra indította el a motort, cserélni kellet, emellett a kipufogó flexicsövét is mert elérett, valamint egy esedékes olajcsere is történt.
78000HUF
Az időjárás nem volt a barátunk, de délutánra elmúlt az eső. Amúgy jó volt. :-)
Negatívum a pizzát illeti. Vásárlás előtt megkérdeztem a méretét, és hogy mennyit kell várni? 32 cm-es, 15 perc. Oké. Én egy nyugodt ember vagyok, de az elkészült pizza jó, ha 25 centis volt, de talán még annyi sem. A cetlire írt nevem valamiért egyre hátrébb vándorolt. Hosszú várakozás után ránéztem a sorra, még 3-an voltak előttem. Kb 10 perc elteltével már csak 5-en. Végül 40 perc után kaptam meg. Legalább finom volt, de azzal a lendülettel lángost is kellett venni...





Egy jó ideje nem néztem már fel amoréra!
Most hogy lassan cserélem a 147-est -szigorúan márkahű módon- gondoltam felnézek aktív-e még a fiókom és hogy hozzávetőlegesen feljegyezzem az elmúlt pár hónap költségeit.
Elég sok mindent csináltam azóta.
• 2 olajcserén vagyok túl.
A seléniát sajnos/nem sajnos az első próba után elengedtem és azóta csak 10w40es liqid moly-t használok, nem a legolcsóbb olaj, de cserébe drága és ezt nem annyira eszi a kocsi. A két olajcserém összértéke szűrőkkel mindennel hozzávetőlegesen egy 50es volt
•Gyertyák 😱
Igen, sajnos engem is utolért a gyertya baj, az összes gyertyám, de még a trafó is állt az olajban, cserések lettek, NGK standard és NGK kis gyertyák lettek bele vásárolva. Összeszorult a gyomrom amikor megtudtam mennyibe kerülnek ezek a gyertyák, de nem baj, cserélve, legalább 100.000km-ig -jóesetben- ezzel sem lesz baj. Emellett volt még szelepfedél tömítés csere meg kipufogó heggesztés, ezutóbbiról kiderült hogy nem jól, azóta is füttyög itt-ott. 90e
•Lengéscsillapítók😩
Régóta nézegettem, hogy sportos, vagány, áramvonalas verda, de valami nem kóser nekem. A hasmagasság. Hál'Isten kinőttem már ezeket a recsegőskipufogós, poriglerugott korszakot. Az Alfa nekem úgy szép ahogy az kigurult a gyárból, de ez a homokfutó stílus.... Nem tudtam vele megbarátkozni, így hát vettem alá egy 30mm-es Eibach ültetőrugót 30e ért, de nem szereltem be mert tudtam hogy a gátlók amik benne vannak elég gatyák tehát elkezdtem kicsit gyűjtögetni egy ortopédiai látogatásra. Meg is lett az időpont, elvittem,
4 Monroe gátló az Eibachokkal
Első alső-felső lengőkarok itt-ott egynéhány apróság 200e
•Lakatosék🔨🔓
Ugyebár mint minden 147es az enyém is rohadt hátul a küszöbnél.
Szerencsére én még időben időben voltam, nem terjedt tovább az autolepra.
Ebbe semmi cummendáré nem volt.
Vittem, lakatolták, fényezték, visszajött. 50e
•Műszaki Vizsga✓
Gond nélkül 😘🥰 17e
•Vezérlés csere⛓️🔨
Szintén zökkenőmentes beavatkozás.
Dz Zsolti megcsinálta, rutinműtét.
Mellé még cseréltünk egy hosszbordás szíjat is biztos ami ziher.
Dz szakértelmét szerintem meg nem sokaknak kell bemutatni. 90e
Azt még így a végére megjegyezném hogy azért tavasszal sikerült végig horzsolni a kocsim teljes jobb oldalát az Andrássy Nagykörút kereszteződésében egy motoroskerülésimanőver közben, de azt intézte a biztosító pont egy hét telt el az eset és a pénz kiutalása közt. Elég zökkenőmentesen ment.
🧾🎷 A végére ha jól számolom közel félmisi ennyi idő alatt árérték arányban nem rossz.

Akartam valami kis geget a kocsihoz, aztan egyszer lattam egy hasonlót gondoltam csinálok valami ilyesmit.
Matricáért köszi GT nek.

AlfaCity jól sikerült, idén végre volt mivel behajtanom. :) Végül remek kirándulóidő lett, így a környéken töltöttük a vasárnapot is.

Nagy köszönet a szervezőknek!
Sok régi és új ismerős a világ legnagyobb Alfa Romeo találkozóján. Szerettük, imádtuk, várjuk a következőt!




Cserélni kellett a kettőstömegű lendkereket,mert sajnos a kettő éve beépített"felújított" -nak, nagyon rossz hangja volt már jó ideje! Igazából az elejétől nem tetszett a hangja,majd kb 4000Km től húzódott a csere,idáig kb 20000km lehetett benne,de szörnyű volt az állapota! Mivel le lett szedve a bölcső ,cserélve lett a két alsó lengőkar,és a stabrúd szilent is(BIRTH)




