Blog
25 évvel ezelőtt ezen a napon gördült le a gyártósorról. Boldog szülinapot :)
Az autó összes lámpája pislogott. Generátor feszszabályzó volt a ludas.
Az autó kiírta, hogy friss olajat szeretne. :-)) Az előző szervíz óta eltelt 18 hónap, de csak 9400km-t ment a 159. Ezért ma D.Z. lecserélte a motorolajat és szűrőket. Hibátlanul, időben és korrekten ment minden. Mint ahogy mindig.
Az autó továbbra is hibátlanul teszi a dolgát. :-))




Gyári beltér a sima fekete betétekkel kezdett picit nyomasztani.
Picit feldobtam :)
- kesztyütartó feletti dekor
- váltó konzol
- kormány
- ajtó betét
- kilincs





A lightos használat idejét kihasználandó bejelentkeztem Sanyihoz, hogy cseréljen termosztátot, vízpumpát. Nehéz hozzá bejutni már, állandóan motorszétszedős munkái vannak, kb csak ő vállal ilyet már Debrecenben. Viszont neki ez az autószerelés, nem az aprómunkák, ezt már megfigyeltem. A motorokat, azt szereti szétszedni, és precízen összerakni, így egyre nehezebb rávenni, hogy cseréljen nekem ezt azt az öreg Alfán.
Tegnap végre el tudtam vinni, reggel bepattantam, indultam. Két km sincs tőlünk. Épp kanyarodtam volna le jobbra Sanyi utcája felé, index már kint, fék... uhh mondom fék... és nem, nem jött össze, tovább mentünk egyenesen. Betonkemény lett a pedál, és teljes erőből taposva is csak éppen valami fékhatás összejött. Megérezte az autó, hogy hova viszem, gyorsan szólt, hogy van itt még egy apróság..
Típus hiba, Kazes barátom blogjából már ismerős volt a sztori, elnyalódik a vákuum pumpa meghajtó tengelye. Plusz a vezérműtengely vége is, így egyszer csak szétakad a hajtás, nincs vákuum a fékszervóhoz. Alattomos és veszélyes hiba.
Az autóim hálás szerkezetek, általában pont jókor szoktak elromlani, ez most is így volt. Egyedül ültem bent, üres volt az út, 2km-re otthontól épp a szerelőhöz menet. Brilliáns időzítés :-)
Ma reggelre meg is rendeltem egy Pierburg vákuum szivattyút. Ránézésre szörnyű gagyi egy öntvény, feketére festve, ronda na... viszont fel van készítve erre a típushibára, szélesítve van rajta a lapolt rész, ami a vezérműtengely nútjába illeszkedik. Ez viszont nagyon jól jött most, nem volna kedvem vezérműtengelyt is cserélni. Pláne, hogy végül Sanyi még a vízpumpa cserét is inkább halogatja. És ez sajnos az öreg zöld autó legnagyobb baja. Nem sok hibát produkál,sőt, szerintem meglepően agyonüthetetlen egy szerkezet, de egyre nehezebb azt a pár javítást is kikönyörögnöm. És ezen ma fel is húztam magam picit, úgyhogy nem is baj, hogy mára Zen őfelsége jut közlekedési eszköznek. Az jobb mint egy doboz nyugtató XD



Csak HI üzemmódban volt hajlandó fűteni és LO üzemmódban hűteni. Diagnosztika után kiderült, hogy szálszakadás van a hőszenzorban. Be is szereztem egy bontott panelt, amit be is operáltam a rossz helyére. Működik, minden módban teszi a dolgát. Viszont nem vagyok elégedett a hűtési teljesítménnyel. Ez végülis összefügghet a hűtőventillátor vezérlőjének hibájával... Remélem csak ennyi a probléma. Gázzal feltöltve.
Vezérlő lerendelve.
Megvolt az első garanciális javítás. Sistergett a klíma és nem is fújt szibériai hideget. A nyomáspróba nem hozott eredményt, tartja a nyomást, úgyhogy fel lett töltve és van benne kontraszt-anyag. Most rendesen hűt és nem sziszeg. Meglátjuk...
Ma bátyó kibújt és hugi megláthatta.Nagyot nézett és csodálkozva látta , hogy idősebb testvére milyen jól tartja magát."21 évvel fiatalabb vagyok de irigyelve nézlek tesó ,kiállásod és tekintélyed még mindig tiszteletet parancsol
!Egy közös szerpentinezésben még mindig tartanék tőled.Köszi hogy helyedet átadtad a mindennapok terhét leveszem nyakadról és neked már csak a örömteli kocsikázásokra kell koncentrálnod".

Eddig még nem látták egymást mert a bátyó bent pihent a garázsban.Ma kibújt és rácsodálkoztak egymásra.Bátyócska átadta a garázsát és visszavonult a téli lakhelyére ejtőzni , de csak a következő túráig.

