Blog

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-12-03

A Wizard kipufogóval nem menne át műszaki vizsgán, ezért vettem a gyárival megegyező Imasaf középdobot és végdobot. Későbbiekben ha fontos lesz a gyári állapot, akkor még jól is jöhet.

Gyári számuk: 60676396 és 60676397

Kozi’s Garage végezte a beszerelést.

Forgalomból kivonva várja a tavaszt és a műszaki vizsgát.

>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2021-01-03

- tankolások száma: 90 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 50.002 km
- életkor: 509 nap
- össz. menetidő: 735,28 óra (30,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.774,00 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,17 Ft/km
- átlagos napi futás: 98,24 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,02 %

 
>> EseményArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-03

Mai napon van egy éve, hogy megvettem a kis szürkét. 157587 km-en áll most, 24 187 km-t tettünk meg egy év alatt. Nagyon jól tettem, hogy lecseréltem a dízelt és a sok negatív híresztelés ellenére megvettem. Csinálni mindíg van mit, de ez egy 18 éves autónál nem hiszem hogy különlegesség. Tervek vannak, minden szépen-lassan kialakul. Egyetlen dologgal nem tudok kibékülni, az pedig a színe, illetve a színtelensége. Ahogy lányommal hívjuk, unalmas szürke. Folyamatosan fűzi az agyam : apa, legyen bordó. Valóban úgy lenne az igazi.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2021-01-03

Ahogy itthon úgy Alfaowneren is megoszlik a vélemény a szelepfedéltömítés módjáról. Vagy arra esküsznek, hogy 10 nm-el kell lehúzni és rendben lesz, vagy arra hogy pasztázás nélkül nem lesz jó. Mivel volt üres időm, kicseréltem és megpróbáltam csak nyomatékkal. Amit csak tudtam letisztítottam a lehető legjobban. Hamarosan gyertyacsere, akkor ujrabandázsolom a trafók kábeleit, a gyári már foszlik róla. Egy rövid próbaút után a vezérlés felöli sarokban enyhén szivárgott. Letakarítottam és újabb 20 km után száraz volt. Talán csak meg kellett melegednie. Ellenőríztem a vezérműtengelyeket is, kis kopás látszik rajtuk, de minimális, tehát nem ez okozza a magas fordulaton érzett erőtlenséget.

 
>> Szervizkreol32 // Alfa GT Kupé // 2021-01-03

Pár hete figyelmes lettem egy kis teljesítmény vesztésre. Gondoltam a turbó környékén keresendő a hiba. Kicseréltem a vákuumcsöveket illetve a legtömegmérőt. A szenzor eléggé elvolt szennyerzőve, így abszolút visszaköltöztek a lovak a helyükre. Megérte a pénzét. Természetesen gyári MAF került a kocsiba :D

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-01-02

A szép idő és a tiszta aszfalt lehetővé tette, hogy egy rövidke próbaútra elvigyem a GTV-t. Megrángattam a kormányt olyan jó radírozósan 50-60 között. Jó lesz. Feszes, határozott, amennyire egy ilyen lehet. Pár fokot ugyan elmozdult a közép, de nem húzott semerre és a futóműbeállítás még hátra van. Optikailagi is bejön, frissebb a megjelenés, nincs az a fáradt orrlógatás.

Közben jobban belemélyedtem az eredeti gépkönyvbe és észrevettem, hogy a GTA Stradale rugómagasságai nagyobbak, mint a kortárs Sprint GT Veloce értékei. Elöl 20 hátul 25 mm-rel. Arra gondolok, hogy így a pillanatnyi billenési pont feljebb kerül, mert az alsó trapéz enyhén lejt kifelé és ez emeli a forgáspontot, talán jobban mint amennyivel a súlypont emelkedik. A GTA esetében plussz nyereség, hogy a jelentős könnyítések miatt valószínűleg a súlypont is lejjebb megy. Érdekes, hogy a jobb kanyarstabilitás miatt az emelés a kedvezőbb.

Ez is megerősített, hogy nem rontottam semmit ezzel a visszaalakítással, sőt.

A hátsó emelés a nagyobb tengely befordulást segíti billenés esetén, ez előnyosebb, és valószínűleg a súlypont a könnyítések miatt lejjebb került, bár a hátsó tengely közepéhez rögzített billenési pont maradt. Így tudnám magyarázni ezt a megoldást.
A 1750GTV hátsó magassága megegyezik a GTA beállításával, de elöl lejjebb van vagy 30mm-rel.

Az én esetemben is azt gondolom ez igaz. A korábbi kifelé enyhén emelkedő első alsó trapéz enyhén lejtőre váltott, ami mindenképpen emeli az első futómű pillanatnyi billenési pontját. Ez talán jobban emeli ezt a billenési pontot, mint amennyivel a súlypont emelkedik, így összességében csökken a kettő közötti erőkar és egy picit javul a kanyarstabilitás. Tovább emelve már romlik a nyomtávtartás és a kerékdőlés. Tehát így erősebb rugóra nincs szükség ezért nem lesz 'pattogósabb' az autó, illetve nem kell erősebb stabilizátor, ami pedig jobban elveszi a kapcsolatot az aszfalt és a belső kerék között erős kanyarban..

Kezdem kapiskálni mit terveztek ezek az Alfa kontruktőrök 60 éve...Talán. Tényleg azt kell mondjam ez a konstrukció így van optimumon, kár ezt bolygatni.
És azt is érteni vélem, miért kell a komolyabb ültetéshez állítható felső trapéz, és emelt felső trapéz bekötési pont a csonkállványon, ahogy az a GTA Corsában is működött.

Baloldali kép mutatja a visszaalakítás előtti állapotot.

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2021-01-14

Ajtóhatárolók cseréjéhez végre sikerült elérkezni, még anno így vettem az autót, hogy kattog mindkét oldal. Plusz ha már szerelőnél járunk, akkor megcsináltatom a légzsák csatlakozót is, mert valahol nem érintkezik jól.

Szerelő: Olman Zsolt ismét :)

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-01-02

Ma még kicseréltem a pollenszűrőt, mert korábban már nem volt energiám hozzá, Bár sokkal könyebb cserélni, mint az 56-ba volt.
Kiderítettem, hogy miért nem megy a hátsó ablakhoz a folyadék. A tömlő amit betoldottam, hogy véletlenül se csússzon ki belőle a gyári gumi cső, raktam rá egy bilincset. Túl szorosra sikerült húznom, és itt nem jutott át a folyadék. Még a szárnyat is lebontottam, hogy nem-e ott van eldugulva...
Meg kapott egy kis plusz szigetelést a motorháztető a gyárin fellül...
Még egy kép a végére, első alkalom, hogy lemostam.

>> EseményRovar // Alfa Brera/Spider Brera 2,4 JTDm // 2021-01-02

2020.12.30. a vásárlás napja.

 
>> SzervizKuccer24 // Alfa 159 1.9 JTS Ti Sportwagon // 2020-12-30

Már egy ideje nyikorgott a lengőkarom, peidg csak 5000 km körül van benne. Amikor kiszedtem a Lemförder márkájút, agyon dicsért felső lengőkart, egyből látni lehetett, hogy kotyog a szilent. A gömbfej teljesen hibátlan, így hát majd kap új TRW szilentblokkokat, utána mehet tartalékba.

Most SKF lengőkart vásároltam. Összehasonlítottam az előzővel, amit egyből észre lehetett venni, hogy sokkal pontosabbak az illesztések és több zsír is van benne. Beszerelésnél kapott még extra szilikonzsírt, hogy tuti mindehova jusson és víz se jusson be olyan gyorsan a piszokkal együtt.

Sok emberrel beszéltem akik a meghúzási nyomatékot mondták a legfőbb hibaforrásnak. Megnéztem az eLearn-t illetve Tamástól kaptam segítséget az AUTODATA-ból, hogy 54-66 Nm kell meghúzni mind a két szilentet.

Fontos, mivel ha túlságosan meg van húzva kihordósodik és hamarabb elkezd nyikorogni!

Ha már itt jártam, akkor leszedtem a dobbetétet és kitakarítottam a kerékjáratokat illetve az vízelvezetőket. Szerencsére nem volt benne semmi szemét, mivel félévente takarítom őket.