Blog
otthoni munka, fél év 1.000 km :(
ennyiért nem rakatom fel a téli gumit
nyári vissza
161.000 km
Korábban ugye már kicseréltem a hátsó futóműben a bizonyos 3 szilentes (pontosabban 1 szilent 2 G szem) lengőkarokat, azonban már akkor láttam, hogy ennél bizony jóval többre lesz szükség hosszabb távon. Most, hogy az autó téli álmot alszik, van idő bőven ilyesmire, így neki álltam szétbombázni a komplett hátsó traktust. Első körben kiszedtem a rugókat, az azokat tartó lengőkarokat, illetve a felütköző gumikat és poharakat. Pontosabban ami maradt belőlük :) A képek beszédesek, egyértelmű, hogy akad tennivaló bőséggel. A jó hír, hogy a lengőkarok és a rugók sincsenek erősen korrodálva, csupán felületi a rozsda rajtuk, így egy jó homokszórás, szinterezés után szinte olyanok lesznek, mint az új. A felütköző poharakból már megvannak a gyári újak, a gumikat kell még beszereznem. Ezen felül cseréltetni fogom a G szemeket és szilenteket a lengőkarokban, továbbá tervben van a komplett hátsó bölcső leszerelése, és minden alkatrészt homokszóratni, szintereztetni, ahol szükséges szilentet cseréltetni fogok. A fékek is teljes felújításon fognak átesni.





Vegyesfogyasztás : 11,34L/100km
Üzemanyag: MOL Diesel evo plus( eddig 99%-ban ezt kapta.)
Rendeltetésszerű használat mellett. (üzem melegen ha a forgalom úgy kívánja, vagy én, akkor intenzív kigyorsításokkal fordulatszám 2000-től felfele) , túlnyomó része pályán.

Manky-nál voltam, h ügyeskedjen bele a kocsiba még némi erőt, mert az előző 147-hez képest lomha a gép. Eléggé. Sikerült is. Alul ugyan nem lett vadállat, de 2500 körül már hátbaver. Alul nem is szoktam tolni neki, szóval pont izlésem szerint lett igy megirva az ECU.
Fogyasztás csökkent, kb fél literrel.
Az örvénylápátokat és a DPF-et is kiirta, EGR ugye maradt a csökkentett átfolyású vakoló lemez miatt. Csúcsteljesitményen egy nagyon minimál füst jön, de Manky szerint sokan örülnének ennyi füstnek már alapkonfiggal is :)
A botrány minőségű környékbeli utaknak köszönhetően a jobb felső lengőkar cseréjét előrébb kell sajna hozzam.
279.776 km.
Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 + 9741 + 7106= 47.753 km.,
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 + 5040 +4623 = 22.023 km (2db új a lényeg) most folytatja. :).
Az M1-es autópályáról sokszor láttuk a Pannonhalmi Főapátságot, így adott volt a feladat, hogy egyszer elmenjünk megnézni.
Kívül-belül nagyon szép és jó hangulatú a Főapátság és az idegenvezetők nagyon kedvesek és segítőkészek voltak.
A látogatás végén javasolták, hogy térjünk be az Apátsági cukrászdába. Megérte, mert nagyon régen ettünk ilyen finom süteményeket.
De előtte még kimentünk a Lombkorona tanösvényhez és felmentünk a Boldog Mór kilátóba is.
Jó kis kirándulás volt.








Kapott még egy újabb fajta menetfényt amibe több led van és nagyobb fénnyel rendelkezik. Ugyan úgy menetfény és irányjelző egyben. Led került még a helyzetjelzőkbe és a hátsó lámpákba az irányjelzőbe.A 3.dik képen a baloldali a régi led a jobb az új.








Ma Kristyon barátommal megcsináltuk az ülésfűtést ami már a megvétel óta nem működött (5 éve lassan) nála is a 147-ben nem működött de aztán szerencsére meg tudta javítani ,ahogy nálam is.A vezetőoldalon volt kábel szakadás és egy kis szigetelés sérülés.Lásd a képeken. Az anyós oldalon pedig csak kontakt hiba volt. így most mindkét oldalon tökéletesen működi a gyári ülésfűtés, amivel jóval konfortosabb érzés utazni ezekbe a hideg időkben.







