Blog
Mióta a 146 le volt fóliázva, nagyon hozzászoktam, h nem látnak be avatatlan szemek az autó hátuljába. Eljött az idő, hogy a 156is megkapja a magáét :)
Nagykállóban csináltattam, nagyon korrektek és profik voltak a srácok.
A 3 hátsó üveg lett volna 18.000Ft
De közben úgy gondoltam, h 70%os mehet az első 2re :) összesen 25.000Ftba került a művelet.
A régi gumikat már nem rakta fel a gumis, újak után kellett nézni. A Falkenre esett a választás, abból is az erősített verzióra. Megvolt az ilyenkor szokásos felni görgőzés és futómű állítás is. 288000 van a gépben.
Az egész történet az autó vásárlásánál kezdődött.
Volt kollégám Vale7 (szintén 145 tulaj) elkísért Bp-re, mielőtt megvettem volna a "kicsit" átnézte nekem.Már ott mondta, h váltó szimering, csöpörészik az olaj.
Aztán telt-múlt az idő, cserélődtek az alkatrészek (vezérlés, fékek, olajok,szűrők stb) de a váltóolaj valahogy mostohagyerek volt...
kb 3 hete rászántam magam:
- motorolaj+szűrő (8e)
- váltóolaj (3e) thx B16A2!
- légszűrő (3e)
Elvittem cserére. (4e)
A váltóból kb 2-3 dl !!! olaj jött ki leeresztéskor...
Mondom "ez aztán tényleg nem sok", 2 liter friss olaj ment a helyére.
Másnap reggel melóba menet alánéztem, h mennyire csöpög
Ennyire O_o :
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750474-5134-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1304750504-5134-blog.jpg
Ennek a fele sem tréfa!!
Vale7 segítségével elvittem a kocsit 1 miskolci alfaszakihoz Czap Petihez.
B16A2 (biga) hozott ismét olajat nekem (3e)
3 nap a "kicsi" nélkül, pont aznap mentem dolgozni, buszozás..... :(
Eredmény:
Féltengely gumiharang volt kiszakadva, cserélve mind2oldalon (4e*2)+ munkaköltség, összesen (15e) aminek nagyon örültem (reménykedtem, h a váltót nem kell szétkapni mert az zsebbenyúlós lett volna)
Ennek a kis malőrnek köszönhetően a váltó átmosva :)


A motortéri 30A biztosíték elszáll IGN jelű, ettől pedig az én agyam:-(
Van valakinek ötlete, hogy mitől? AC pumpa, gyújtáskapcsoló?


2011. május 4. 162.600 km
Műszaki vizsgán volt az autó. Stabilizátor kitámasztót, első fékbetéteket és első féktárcsákat kellett cserélni. Ezek munkadíjjal és vizsgadíjakkal együtt 94.000-be kerültek.
Itt vették észre, hogy a motor 4-es kategóriájú környezetvédelmi szempontból, de a forgalmiban 2-esbe lett sorolva. Megoldás: új forgalmi.
2011. május 6.
Megvan az új forgalmi.
Ma útrakeltem, hogy elvigyem a gépet Csörihez, mert nem éreztem kellően megbízhatónak. Jóbarátom elkísért, hogy segítsen ha kell, ill. hazahozzon. Egészen Nyúlig minden rendben volt (ez. kb. 10km), ott megállt és se kép se hang. AC nem műxik....
Barátom céges C Corsája megkapta rendesen a kiképzést, Nyúltól Várpalotáig vontatta a 156-ot. Szépnen bírta a gyűrődést a szintén olasz 1.3MultiJet. Nekem kicsit bedurrant a 2 karom meg a jobb lábam, a birkózástól, de szerencsésen odaértünk. Kicsit késtünk mert azért reméltem hogy nem fog megállni...
Majd kiderül mi a probléma.
188000km-nél ismét olajat cseréltünk, természetesen szelenia 20K-át, meg be lett szerelve az uj hűtő +hűtő viz ,szerencsésen kiderült h a kipuf a lambda előtt el van repedve 3-om helyen, biztosan galibát okozott mert amiota be van hegesztve sokkal nyomatékosabb az auto :-)

Nyár végén szóltak klíma diagnosztikán hogy csökkent a gáz mennyisége a rendszerben és a klíma hűtőjénél valami nincs rendben. Ezt a javítást idén tavaszra ütemeztem. Nem akartam és nem is tudtam volna ezt a beavatkozást tovább halogatni. A kánikula hamarosan beköszön, a klíma pedig képtelen volt már a külső hőmérsékletnél hidegebbet fújni.
A hűtést megoldottam a ventilátor huzal ellenállásának javításával, amiről korábban írtam a blogomban. Így egy gond kipipálva.
A másik gond az volt hogy a rendszerből hiányzott a gáz 70%-a. Ezt ma sikerült pótolni. Előtte volt még egy nyomás próba, de nem találtak hibát, így egyéb javítás nélkül mehetett bele a gáz. Most 4,5 fokot tud tolni az utastérbe a szellőzőkön keresztül. Az autó életében most kellett először feltölteni a klímát.