Blog
2011.06.06
Megjött a gyári új középső-első dob, be is szerelték az egész nem tartott tovább fél óránál.
Az újról lehet később teszek fel képeket.
A régi állapotot mutatják a képek (cirka 2-3 cm tartotta, körbe repedt volt), a hegesztést még szombaton toldották a mesterek hogy hétfőig elguruljak vele valahogy.
Új dob+munkadíj: 24.000
/Remélem hamarosan sikerül felvenni a kapcsolatot a szőregi specialistával - csak jókat hallottam róla - és lassan elkezdődik a gép szakszerű átvizsgálása, szervize./


2011.06.03-án sikerült megvenni álmaim /egyben első/ autóját. :)
Satti közreműködésével José kolléga volt szíves megválni régi társától.
Azt persze említenem sem kell, hogy minden élő ember le akart beszélni bármilyen Alfáról /Sattit kivéve :)/ de én már csak ilyen makacs vagyok, tuti megbánom, de én döntöttem így. :D
164.000 Km-el vettem át, az adásvétel simábban nem is mehetett volna.
Vételárának irányára 400.000 volt ebbe sikerült belekalkulálni az állapotfelmérést és az eredetvizsgát.
Az autóval minden rendben volt.
Hazafelé a pályán is nagyon jól viselkedett, sőt. Engedelmes és simulékony társnak bizonyult. Ha bármikor előzésre került sor ő vitézül megmutatta mit is tud ha akar.
Nem csalódtam, bejön ez a kis dög. :)
Itthon Szegeden a városban egy gyors kör után /régi híd, tisza lajos, rakpart, felső tiszapart, etelka, kereszttöltés/ már jöttem is haza.
Hazafelé a sötétben persze sikeresen lekoccolt az alja az egyik rejtélyes aknatetőn.
A hangjának annyi és mint kiderült a középső-első dob is elég erősen cserére érett.
Így a hatalmas öröm mellé egy kis üröm is vegyült, de lassan fokozatosan haladunk előre, biztos nem fogok unatkozni mellette.
Avagy hifi tuning gyári alkatrésszel. Ma Ferko a kezembe nyomta a 156-osa gyári Bose hangszóróit, az övében valami komolyabb szett figyel már Kru jóvoltából. Nagyon megörültem két okból is. Az egyik mint köztudott, a 146 gyári hangszórói Sokol rádiót megszégyenítően gyengék. A fejegység csere sokat javított a hangzáson, de hát...az átlagostól is messze van.
A másik, régóta küzdök a hangszórórácsokkal, lényegében egy ép és egy viszonylag helyrepofozott darabom volt, ami 4 hangszóróhoz kevésnek tűnik.
Így aztán nekiláttam szakszerűen beépíteni a Bose hangszórókat. Lásd fotók.
A powertape azért kell, mert alap sufni eszköz...nomeg a 156 hangszórókon a csatlakozásokat pont rövidre zárná az ajtólemez. Éppen passzentosan fér ugyanis be a gyári helyre, de befér. Semmit nem kell vágni, reszelni, forrasztani. A csavarhelyek is stimmelnek. A hangszórókhoz megkaptam a Ferko autójában szolgáló hangszórók rácsait, meert az övében a gyári rács van (nagyon helyesen, az az igazi :-)). Azért ezzel is jól jártam. Nem tudom így kell e alkalmazni a kis fém bizzenbasszokat ami volt hozzá, de én kettőt felcsavaroztam és erre pattintottam a rács műanyag keretét. Így egész jól is néz ki.
Bekapcsolva egész jól szól. Kicsit piszkálva a fejegység beállításait még egy fokkal jobb lett. Nem high-end, de hallhatóan jobb a gyárinál. Van közepe és magasa. Meg jól hangzik, hogy Bose hifi van a 146-ban....
Köszi Ferko!









"Fél munkát ne végezz, fiam!"- ahogy a mondás tarja, ami persze mindig igaz volt rám, ahogy ma is :)
A mai sufni tuning lépései:
1., izzó csere a műszerfalban: sikeres csere, de persze a nagy mozgatástól egy másik mutatóban viszont elhalt az élet - műszerfal ismételt szétszedése késöbbre halasztva.
2., Lökhárító és oldalszoknyák lefújása, sikeres előkészítés, Motip 41350 Acryl Spray 2 réteg felvitele a hátsó lökösre ill. jobb oldalszoknyára, amikor elfogyott a festék a flakonból. Persze időközben minden bezárt, a többi felület előkészítése (mert szerencsére azokat nem kezdtem el) ill lefújása késöbbre halasztva. (Kicsit érdekesen néz így ki a vas, mondhatnánk felemás:D
3., Féknyereg ill, féktárcsa festés:
Mivel lusta ember vagyok, a műveletet a kerekek levélete nélkül oldottam meg (tudom, ez borzasztó tett és sokaknál szentségtörés is!), amihez Hammerite készítményt használtam 2 rétegben, amiből a kerékcsavarok is kaptak. Ez a művelet legalább 100%-osan sikerült, mivel jó nagy lyukak találhatók a felnin, ezért egyszerű volt ecsettel dolgozni.
Költségek:
Motip spray: 14,5 EUR
Hammerite (2 doboz): 22 EUR
Ecset: 0,39 EUR
stb.
Az eredménnyel elégedett vagyok részben, a spray színe megegyezik a többi elem színével, már csak egy színtelen acryl spray-vel kell rajta átmennem és tökéletes lesz (ennyi pénzből). A profilos képeimen látható a lökhárítók régi énje, annak már-már inkább rózsaszínnek mondható "árnyalata".


Ott kezdődött, hogy csütörtökön sikerült végighajóznom a budai hegyi patakokon a vihar kellős közepén, hatalmas élmény volt. Az autó jelesre vizsgázott, az egész motortér úszott a felvert vízben, a motorháztető alól gőzként távozott egy része, a kocsi nem ázott be, semmi elektronikai probléma nem akadt, simán vette az akadályokat. Egy probléma merült fel, elképesztően mocskos lett.
Ma újra autóba ültünk, a kis koszossal kimentünk fagyizni a városból, majd visszafelé gondoltam egy nem túl merészet: mosás. Shell kút Budakeszi. Nem csípem a gépi mosót, de gondoltam megbírgya na. Nem bírta. A csudamasina letörte a vezető oldali tükröt. Bazi hercehurca következett, de végül sikerült keríteniük egy mosáskár bejelentő lapot, csupán egy órát baszódtam a kicsit sem potens kútszemélyzettel. Úgyhogy most van egy vissza szigetelőszalagozott tükröm hurrá!
Az ajtókárpitokat én csinálom saját kezűleg. Egyet ma meg is csináltam próba képen. Nem lett rossz... :)

Sajnos fel kellett szerelnem a piros pótkereket, mert a jobb első gumim "kipukkadt". Úgy néz ki, sikerült is legyalogolni. Pont jól jött egy komplett futómű felújítás és egy szíjcsere között.
Az hogy meg kellett állni átszerelni, még a legkevesebb.
Azt hiszem, csőd eljárást fogok kezdeményezni magam ellen.
Ma is szemet gyönyörködtető km állás jelent meg:
147147
Ennek örömére tankoltam is kicsinyke benzint....számszerint 15,4 litert. Gázrendszerem van, de gyujtáskor benzinnel hörren fel, majd úgy 50-60 motorhőfok környékén automatikusan vált gázüzemre. Ebből kifolyólag ritkán tankolok benzint, de a benzinpumpa épségének megóvása érdekében mindig kell, hogy legyen, amit forgat. Hajtott a kíváncsiság, így utánnanéztem, legutóbbi tankolásom február 28.-án volt (16,59liter)...eddig volt elég :)


ááááá :) még mindig nemjutottam el odáig, hogy beállítsam az órát és a dátumot. kellene szereznem egy magyar nyelvű használati utasítást. A navi meg azt mondja : ándörbrék... ... he?
Viszont megtanultamkezelni a gyári kihangosítót. Be kelle raknia sim kártyám a kialakított helyre és már tudok is tlefonálni.
Kicsit kényelmetlen, állanóan kiszedegetni a telóból, de majd kerese rá vmi okosságot.....asszem fórumoznom kell kicsit
Megjöttem, elhoztam Vass Attitól :) első tankolás...
60 L .... 65......70..... 71...... 72... ( na itt lehajoltam és alánéztem. JézusMáriaSzentJózsef, lyukas a tank? ennyire beleválasztottam :O ???!!!! ) 75L megállt. huh. Anyám .......... 70 L tank de hova tűnt még majd 5 L.... igen szomjas lehetett.
Borzasztó sok kütyü van bennt, na mindegy majd megszokom. A klíma gyengén fúj, visszamentem a kereskedésbe feltöltötték, működik. Öröm és bódocsgág, szegedi városnézés után irány haza. ( nem akarok kiszállni belőle :)