Blog
Már egy ideje világított a légzsák hiba jelző, de elhatároztam, hogy már nem költök a szervízre, hanem magam oldom meg a problémát. Első körben rendeltem egy diagnosztikai kábelt Kínából (1. kép) ami sajnos csak a motorvezérléssel kommunikált, a Fiatecuscan demo (http://www.fiatecuscan.net/) program segítségével. Sok fórum és blogolvasás után megvilágosodtam, és rájöttem nekem olyan kábelre van szükségem, amin egy kapcsolóval (2. és 3. kép) lehet váltani a kimenetek között, ez már egy kicsit húzosabb volt, de megérte. (beszerzési hely: http://www.obd-diag.hu/) Ma megérkezett a postán, és azonnal ment a dolog. Nincs hibája a légzsáknak, minden bizonnyal kontakthiba volt az utasoldali légzsáknál. A hibajelzést töröltem, a lámpa elaludt, 2-3 hét kitartó keresés és információgyűjtés után ez is sikerült. Aki otthoni diagnosztikával akar foglalkozni, olvassa Tomasso blogját, http://tomasman.blog.hu/ nekem sokat segített.



Tegnap végre sikerült lemosni a dzsítit:-)Ma kifújta magát a hűvös garázsban, Belső takarítás holnap lesz.Kapott 5-5 mentális LE-t 2 db Corse matricával.Az olaj és szűrőszett ma megrendelve Ofitól.





154.750 km-nél olajcserére vittem, és ha már ott volt a kocsi a szerelőnél, megjavíttattam a zárakat is, amik elég nehézkesen működtek már, plusz a télen tönkrement hátsó ablakfűtést is megnézték, és relét kellett cserélni benne. Kicsit át is nézték a kocsit, és kicserélték a gumiharangokat is a féltengelynél.
bréking nyúz... ma reggel beesett a pedál a Nagykörúton, elfolyt a fékfolyadék a jobb első keréknél.
kézifékkel elmentem az Alfariumba, most ott pihen a vörös ördög :)
vezérműszíj, görgők, vízpunepa, bordásszíj cserélve. Illetve kiderült, hogy el volt repedve a hűtővíztartály tetején a csatlakozó cső csonkja, így elfőtt a vizem :) viszont gyorsan került egy bontott és az élet megint szép.
Ma végre elmentem a Váci úti MASRO gumiszervizbe, hogy feltegyék a Blackline felnikre a Pirelli P Zero Nero papucsokat. :) Reggel 9.30-kor már elindultam a 20 perces útra, még szerencse, mert így is csak 10.35-re értem oda, 10 perccel később már gondos kezekkel nekiláttak a műveletnek. :) Munka közben folyamatosan dicsérték a felniket, és az autót, aztán meg a kettőt együtt. :) 11.43-kor gurultam ki tőlük az új felnikkel, csavarokkal, kerékőrrel a kocsin, és széles vigyorral az arcomon. :) Nem gépelek tovább, innentől meséljenek a képek... :)
/Összes költségem: felni 80.000 Ft, gumi 45.000 Ft, kerékőr 8.750 Ft, csavarok 4.500 Ft, munkadíj 5.950 Ft/








Akkortehát első tárcsák, betétek, kuplung szett új. Ac pumpa szintén új, de milyen szívás volt evvel. A ház repedt volt, szivárgott a benzin. A régiből és az újból sikerült némi ragasztó és műgyanta segítségével egy működőképeset összeeszkábálni. Na ez nem lett tartós, kb 3 napig üzemelt rendeltetésszerűen, utána már inkább rendetlenül. Hirtelen gyorsításkor, emelkedőn, lejtőn, erősebb gázadásra fulladozás lett a válasz. Mivel az Ac új, az nem lehet a hiba forrása. Az összes elektromos kütyü, relé, érzékelő végignézése és hosszú órák eltelte után egy bontott ac került a régi-új helyére. Az autó működik. Plusz, a generátort is fel kellett újítani. Jól jött ez így a nyaralás előtt.
... ma végre bekerült minden az autóba, és holnap délelőtt remélhetőleg fel is kerül rá. Ma elhoztam Attilától a Blackline felniket, tegnap pedig Knoxxx elhozta az MCC elé a gumikat, holnap 11-kor a MARSO-nál összepárosítják, és felteszik, már alig várom! :D
Ma a mélygarázsban utoljára csináltam egy képet, hogy felnicsere előtt hogy is nézett ki az autó, minderről képek alább, holnap pedig egy új bejegyzés az eredményről. :)
Felni 80, gumi pedig 45ezer Ft, így egész jó áron sikerült mindent beszereznem. :)



