Blog
Ma négy éve, hogy ilyen tájban ültem bele először, hogy már az enyém. Ezután pedig az első közös utunk következett, hazafelé. Még aznap egy eléggé izgalmas út is várt ránk: Dunakeszire mentünk, és akkora köd volt, hogy egyesben, alapjáraton haladva is alig lehetett látni valamit. Szó szerint vakon vezettem.
Az élmény és a szeretet azóta is megvan, és mindent megteszek, hogy meg is maradjon. Megkap mindent, amit csak kell, néha olyat is, ami nem.
Nem is tudom mióta nem írtam már ide semmit mivel kopp, kopp, kopp teljesen jól teszi a dolgát azötvenkilenc :) Lassan 150e km felé kanyarodunk és semmi negatívum mióta euró 3 lett belőle, az átlag fogyi most már csak 7,1L igaz kisebb is forgalom, ami idegesít az esőszenzor ha lesz rá idő akkor megy a levesbe. A következő olajcserénél át lesz nézve alaposabban, ismét féltengely zsírozás, kormánymű fogasléc zsírozás következik na meg váltóolaj, szervóolaj csere
Az ablaktörlőn lévő gumi már nagyon gyengén törölt, így ma este nem kis szenvedés árán kicseréltem őket.... most már rendben van... kilátok az autóból :)
eddig a tél nyugisan telik.... minden működik :)
Jel berakva, légzsák probléma megoldva.
Kisebb beavatkozás az autóba az olajcserével összekötve, hogy ne legyenek olajcseppek az autó alatt. Váltó le, kuplung ki, kinyomócsapágy ki, váltó oldali szimering kuka. Új szimering be, új kinyomócsapágy be, új kuplung be, váltó vissza, folyadék utántöltve.
Motorolaj: Selénia 20K for AR, szűrő: Bosch, szimering: Reinz, kuplung szett+kinyomó csapágy: Luk
Tapasztalható eredmény: a kuplung olyan puha, hogy nem is voltam benne biztos, hogy működik.
km 120796
az aktuális olajcsere mellett általános átvizsgálás is megtörtént 223.045 kmóra állásnál
Nahh van pár percem, leírom a történéseket.
Először is THX Gery-nek a gyári rugókért, visszaemeltem a vasat eredeti magasságba.
Ha már szétkaptam, új lengéscsillapítók, új toronycsapágyak. ;)
Örültem mint majom a farkának, hogy nem csókolgatom az aszfaltot végre minden bukkanónál. :))
Egy hónap múlva, december végén egyszer csak dadogás, 2 hengeres üzemmód. :(
Diagnózis:
1-es és 2-es hengerben elmúlt a kompresszió :O
Az előzetes várakozással egyező látvány tárult a szemem elé a szétszerelés után... átégett a csodálatos utángyártott hengerfejtömítés.
(MénemhallgattamGeryrehogyaCometicetkellmegvenniésnemutángyártottszart!!!)
Megrendeltem a Cometic tömítést, csavarokat, meg ha már szét van szedve, a vízcsövek nagy része is megújul.
Apropó... mondtam már, hogy orbitális szopás szerelni a Q4-et? :D
(Vagy csak az én kezem nagy, vagy a motortérben kicsi a hely :S)
Termoszát benn van, az axiál csukló is. Sajnos a csukló ne hozta meg a várt eredményt :S Így gyanús,h kormányművet kell vennem. Aki tudna nekem segíteni, ez ügyben, annak megköszönném! :)
kb. 2000km alatt semmi komoly problémát nem figyeltem meg.
Első motorháztető cserélve lett, mert az eredetin nagy rohadás foltok voltak (hegyek: só, kavics, homok, nem volt takaritva gyakran :s). (40 €)
Tegnap volt olajcsere és olajszűrő csere Castrol Magnatec Diesel 10w40 (33€ + 5€ munkadíj :)
Átíratási költségek 66€
1 éves kfb 85€ (fater nevén)
tervek:
- jobb első sárhányó, hűtőmaszk, ütköző festése...
- ködfényszórók beszerzése
- vezérléscsere kb 10000km mulva..
- további szépítgetések :)....
költségeimbe az átíratást és biztosítást nem írom :)
+ átraktam a szürkéről a dísztárcsákat, sokkal szebb mint ez a fekete... ( úgyis szegényke pihen 1 éve :( ..)



Épp január 16-án került hozzánk a vas, 104.000. km-rel2006-ban, tehát immár 6 éve:)
Összegezve az elmúlt 6 év és a megtett 125.000. km alatt elvégzett beavatkozások, "hibák", és kötelező szervizek felsorolása, amolyan megbízhatósági statisztika gyanánt:
- 1x teljes futómű felújítás
- 1x fűtés/hűtés vezérlőpanel csere
- 2x teljes vezérlés, nagy szerviz
- 1x kuplung szett + kettőstömegű csere
- 1x főtengely jeladó csere
- 1x generátor (szabadonfutós) szíjtárcsa csere
- 2x felső intercooler (turbocső) csere
- 2x termosztát csere
- 2x teljes fékszett csere
- 13x olaj, és szűrők cseréje (üzemanyag, pollen, olaj, levegő), egr tisztítással
A konklúzió: a 156 jtd egy igazi szervizigénytelen autó, ami nem mellesleg megbízhatóság terén így simán 10/10. :)
