Blog

>> SzervizWikicica // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2012-07-05

Az első lambdaszonda a katalizátor előtt ment tönkre. Kód törölve, Pityu eladásra leadva.

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-06

Tegnap hazafelé hallottam apró zajokat elölről, de nem volt vészes, csak nem tökéletes. Ma (0706) viszont újra előjött ugyanaz a hang, ami volt a felső lengőkarok cseréje előtt, ami a kormány forgatásakor jobb elölről jön.. Tehát hiába volt kiszakadva a felső gömbfejnél a gumi, nem az adta a hangot. Zoliék bezsírozták a többit, gondolom az első ~60km-en még az hatott, aztán szépen lassan elfogyott belőle és emiatt kiújult a betegsége. Jövő héten, szerdán reggel viszem vissza hozzájuk, hogy az előző bejegyzésben írtakat cseréljék és ezt is megnézzék újra..

Hazafelé még azért biztonság kedvéért vettem egy WD-40-et (Smart Straw, 300ml) hátha segít túlélni neki addig ezt a pár napot. :) :\

>> SzervizAndyka // Alfa 146 1.6 boxer // 2012-07-07

indul az autó.......(péntek reggel, késésben, melóba igyekezve)..nem indul az autó....

szétcsúszott az üzemanyagcső az AC pumpánál, új üzemanyagcsövek vásárlása, ill. bilincseké.

Összeszerelve.

indul az autó...indul az autó...indul az autó....

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-07-06

Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-07-05

Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.

Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás

Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva

Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..

Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.

km óra állás: 187.851km

Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)

[Költségeim: anyag + munkadíj ]

>> Szervizszpiro // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2012-07-06

Hát én nem tudom többi GTv tulaj így járt -e. De előző GTV hütő vezérlését 3szor javítottuk. Most a V6TB is úgy döntött nem kapcsolja be a ventilátorokat. Na semmi gond, ügyes autovillamossági szerelő 15-ért orvosolta. Erre meg a hűtő vizem kezd el csöpögni. Jelenleg napi 1 liter vizet töltök utána de jövő hétvégére ezt is befoltozzuk. Addig is desztilált vizet kell vennem liter szám.

 
>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2012-07-05

Sajnos a bal oldali emblémát végül cserélni kellet. A szalonban a régi, ismét szétvált alumínium lóhere helyett adtak egy újat, amelyet most sebészi precizitással, finom mozdulatokkal a sárvédő ívéhez igazítva úgy tűnik sikeresen felragasztottam. Még a kislányunknak is tetszik. Már csak az alumínium tükörborítás cseréje maradt. :-)

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2012-07-03

163.800 km-nél aktuális lett az olajcsere, plusz egy kicsit mélyebben búgott egyszer a kipufogó, ezért megnézettem. Állítólag hegesztettek rajta egy kicsit.

A gumi volt a ludas. Több szakértővel való konzultálás, és gumisnál való megsergetés után kiderült, hogy a gumi szálszakadásos lesz ezért ráz. A felnik tökéletesek.
Most viszont, hogy gumit kell vennem, itt az esély, hogy megpróbáljam a 19"-os felnijeimet 18"-osra, vagy 17"-osra cserélni és akkor arra vennék gumit. Remélem összejön. Mindenesetre aki megveszi a felnijeimet, az jól fog járni. Remélem engem sem fognak átb*szni! Mostmár kicsit sok lenne. Viszont aki mégegyszer megpróbálja, azt tutira kinyírom.

 
>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-07-05

Gázbovdent kicseréltettem. Nagyon finom lett a pedál, talán 9 éve volt ilyen utoljára.