Blog

>> Szerviztom-o // Alfa 166 2.0 V6 TB // 2012-05-23

Ma elkészült a nagy vas!
Komplett nagy szerviz elvégezve.Olaj,vezérlés,vezérműtengely, első rugó csere megvolt.Talán most semmi hibája az autónak,és remélem ez így is marad egy darabig!
166 024km

 
>> EseményGrego // Alfa 159 1.9 JTDM // 2012-05-23

A tegnapi napon, hosszas honosítási folyamat után MBT-151 frsz-mal lettem ellátva. Sajnos sok volt az utánjárás, mert sokan nem ismerik az érvényben lévő jogszabályokat és olyanokat kérnek, amit nem kérhetnének.

 

Lassan végéhez ér a munka. Ma is megnéztem, hogy hogy áll a javítás. A motorháztető lecsiszolva, küszöbök lecsiszolva, padló javítva. A rücsizés van hátra és a fújás. Hazahoztam a pajzsot, nemsokára kicserélem az emblémát.
Vasárnap jövünk haza.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 145 1.6 Boxer Kis Sárkány // 2012-05-20

Nem kis szenvedés árán sikerült felrakni az első ajtókárpitokat is. Hát nem hiszem, hogy mégegyszer nekikezdek...

 
>> Eseményrlaci // Alfa 33 1.7 i.e. // 2012-05-22

nem ertem hogyan, de ilyen szep egyforma hosszu csikokat hagyott a kocsim magamogott, pedig nem is sperdifis es egyedul ultem benne, azaz feloldalraterhelve. nem igazan gumiegetes volt a cel, inkabb csak egy ideges elindulas volt, mert a ciganyok teblaboltak elottem es igy zavartam szet oket

 
>> Eseményfisch // Alfa 147 1.6 TS // 2012-05-22

Ettől most agyf@szt kaptam. Kuplungcserét igyekeztem beütemezni a közeljövőben, de az égiek beintettek. Úgy indult az egész, hogy még katalizátorcsere előtt az autó elkezdte dobálgatni a P0300-as és p0304-es hibát. Lényegében ugyanaz, csak az előbbi egy általános gyújtáskimaradás, míg az utóbbi már a kérdéses henger számára is utal. A tünetek: az autó ereje elmegy, mint mondjuk egy vírusos hasmenés 3. napján, alapjáraton érezni, hogy egyenetlenül jár a motor, picit rángatja a kasztnit és a fordulatszám is ingadozik. Ehhez jön hozzá, hogy a kipufogás kicsit durrogós, pöfögős. Szóval van épp annyi tünet, hogy érezd, gond van. András bácsi-tól kaptam ötleteket, hogy csekkoljam a gyújtást. Kapóra jött egy hirdetés itt az oldalon alkatrészekkel kapcsolatban, így jutottam el tzoli155 kollégához, akit örülök, hogy megismerhettem. Segítőkészsége leírhatatlan. Volt trafója és injektora is, amiket ott helyben kipróbáltunk, de sajnos nem ezek okozták a galibát. Itt érkezett el a mélypont, mert sejtettük, hogy nagyobb a baj. Tegnap átvittem az autót Csörihez, mert itt már megállt a maszek tudomány. Kompressziómérés után hamar kiderült, hogy a kérdéses 4. hengerben kisebb a kompresszió, mint mondjuk egy felrázott kólásüvegben. Valszeg valami szelepprobléma lesz. Ekkor már biztossá vált, hogy nagyobb műtét következik, de szétszedés nélkül ugye nem lehet megmondani pontosan mire is számítsak. A közeljövőben várok Csöri hívására, addig meg imádkozom, hogy a ráfordítandó összeg a lehető legalacsonyabb legyen... Jó lenne eljutni Komáromba, de ez a legatyásodástól is függ majd. Ha túl magas lesz az összeg, azon is agyalnom kell majd, hogy honnan teremtem elő :/

 
>> SzervizFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2012-05-21

No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D

Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.

Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.

Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.

Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.

Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.

No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...

Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.

Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.

Help!

>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-05-21

2012.05.12. 146323km
Ismét ráakadtam az elődöm gányolásaira
1. A jobb első halogén helyzetjelző(5w) helyére beeröltetett egy sima (2w) bajonetes
izzót. Fogóval kellett kitépnem.
2. A pollenszűrő bele volt gyűrve a helyére.
Még kicseréltem a vízhőfokműszer háttérvilágítását.

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2012-05-08

2012.05.08. 146115 km
Alul végig volt repedve a szélvédőm,nemrég pedig pont szembe kaptam egy kavicsot .
Kénytelen voltam cseréltetni, hamarosan itt a műszaki vizsga.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2012-05-19

A régi vászontető a korábbi felvágás és javítás után már elég csúnyán nézett ki. Sikerült szereznem egy bontott, de nagyon jó állapotú cseredarabot.

Az első 4 képen látható az új állapot és az 5. képen a csere előtti még csúnya tetővel.