Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-09-12

Hosszas fejtörés és rágódás után elhatároztam, hogy kerestetek még pár lovat a motortérbe. Miután meglettek vertem a fejem a falba, hogy miért nem előbb tettem meg.
No, de kezdjük az elején!
Szóval előzetes egyeztetés után ma meglátogattam az ATC tuningcéget (ATC.hu). Ők foglalkoznak a legrégebben olasz vasakkal az országban. Hogy miért fordultam hozzájuk? Egyszerű, pár éve náluk vettem a 146-ba egy sportlégszűrőt és valaki olaszul telefonált az irodában, ez megtetszett.
Némi eszmecsere után megegyeztünk, hogy nekem nem a "full" tuning kellene, hanem csak egy kis élénkítés, hogy jobb kedvvel pörögjön a motor. Szóval a terv +8 LE és 10% Nm.
Comp ki, eredetei progit kitöröl és újat bele. Itt akadtak gondok. A comp nem hagyta magát programozni. Törölni lehetett, de beleírni nem. Príma, van egy "szűz" motorelektronikám, 0 (nulla) lóerős a kocsi. El sem indul.
Szóba jött lehetőségként, hogy:
1. kitoljuk az utcára és trélert hívunk, mondván a garanciális autó megállt az utcán.
2. a cégtulaj körbetelefonál mindenkit egy új elektronikáért, lett volna, de több napig tart
3. várunk holnapig, hátha valami okosságot találnak ki a szakik.
Az utolsó mellett döntöttem.
Másnak vissza, a szaki telefonál, nyomja az olaszt rendesen. Majd fogad, hogy minden ok, most beszélt a milánói ismerősével a gyári Alfa sportcsapatnál. Ott ismerik ezt a jelenséget és van is hozzá egy pár KB-os programjuk, ami megoldja a helyzetet.
Pár perc múlva ott is volt (hála az internetnek)!
Próba....némi várakozás....és indul a kocsi!!!!!
HUUURRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Próbaút gyorsulásméréssel. Korábban 10,2-10,5 között méricskéltem kézzel a 100-as sprintet, most stabilan 10 alatt.
Köszönet az ATC-nek!
Ajánlom őket bárkinek.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-06-04

A korábbi kísérletezések után belevágtam az audiórendszer cseréjébe.
Először a két első ajtóba költözött be véglegesen a Magnat rendszer. Egy egyszerű fából készült kiemelőgyűrű került alá. Hátra meg beköltöztek a szintén Magnat koaxok.
Javult a hang, főleg azért mert a hátsó ajtókba tett hangszórókkal megjött a mély is (egy kicsit).
Egyértelművé vált: láda KELL

 

Ha minden igaz ma elkészült a motor, egyedül a szelepfedél nincs fixálva, az alá még keresek 2 db olajterelő lemezt és egy olajnyomás jeladó kell, ez el van tetetve. De ezek elég jól hozzáférhető helyen vannak, ráérünk bármikor betenni. Ma mentem volna egy szép állapotú belsőért, de leesett a hó, így áttettem későbbre az utat. Jó lett volna elmenni, mert holnap egy bontóban is lett volna jelenésem, talán lett volna náluk az olajterelő lemez, de annyira esett a hó reggel és fújt a szél, hogy inkább nem indultam útnak. A következő állomás a lakatos lesz a jövő héten, megjavítja a hazaút során szerzett sérülést. Utána megy a szerelőhöz, beteszi a motort, összerakja a féket, azután jön a neheze. A belső tértől félek a legjobban, elporladt gumitömítések, kifakult kárpit, elöregedett és rideg műanyag bolhák, bizbaszok. Ha ilyen tempóban halad a dolog, elkészülünk a nyárra.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-05-10

Nos, a tervnek megfelelően kicseréltem a gyárit valami komolyabbra.
Egy apró probléma azért adódott, az ablakot nem lehet leengedni teljesen, a mágnesen megakad. Valahonnan szereznem kell egy kiemelő gyűrűt. Addig is legalább szól.
Kicsit meglepődtem, mert a várt javulás elmaradt. Jobb, mint volt, de nincsenek mélyek.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-05-09

Ismét Németország, sebességkorlátozás nélküli autópálya. Lássuk hol a vége!

 
>> EgyébFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-02-10

Már fent vannak pár hónapja a Kormoranok, de eddig nem állított nagyobb kihívást eléjük az időjárás. Nameg én sem keveredtem nagyobb hóhelyzetbe.

Ma úgy alakult, hogy este hat körül a nulláson kellett végigsöpörnöm.
Belsősáv full havas, a külsőben némi keréknyom, itt mennek 60-70-el konvojban az autók, néhol hóátfúvás...

Olyan kényelmes 100-as tempóban magam mögött tudtam hagyni az autóstársakat.
Az autó nyugodtan viselkedett sávváltáskor, illetve ha néha szűz hóba gázoltam.
Persze nyilván a határát nem feszegettem, de most úgy érzem teljesen jó választás volt, a Kormoran Snowpro B2 abszolút alkalmas a normális tempójú közlekedésre havas körülmények közepette.

Ha meg az ár-érték arányát nézem, akkor méginkább elégedett vagyok vele :)

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-04-30

- sokan voltunk
- hideg volt (Ronnie rövid naciban és szandálban jött, bízott az időjárásban, de hiába)
- nagyot konvojoztunk
- nagyot kajáltunk
- sokat dumáltunk
- 818 darab fényképet gyűjtöttem a taliról, ebből 320-at én csináltam
- A Satti-süti fincsi volt!

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-04-25

A gyári rádiónak katasztrófális a hangja, ráadásul KAZETTÁS!
Ebből előbb-utóbb csere lesz. A további fejlesztési lehetőségek után kutatgattam. Kicsit körülnéztem a kalaptartó alatt. Izgatott a gyárilag előkészített kivágás. Lehet használni esetleg mélynyomónak? Nos, nem. Nincs kivágva, úgyhogy látszana buherálás, azt nem akarom.
Marad az eredeti koncepció: ajtókba normális hangszórók végfokról hajtva. Az erősítőt esetleg fel lehet tenni a kalaptartó alá. Mélyláda meg a csomagtartóba. Persze először egy olyan rádió kéne, amelyiknek van LINE kimenete.

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-04-22

Az esztergomi túrám alatt végleg megfogalmazódott bennem, hogy ezekkel a felnikkel és gumikkal nem akarok tovább élni. Elmentem hát Rieglerékhez és elkértem a 147-ről a 17-es papucsokat, ezeket meg otthagytam. Simán belementek a cserébe.
Talán még szebb lett vele a kocsi.

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa 156 1,6 TS // 2006-04-21

A közelben volt dolgom, úgyhogy elvittem az Alfit kicsit nosztalgiázni a bazilika elé.