Blog
Az autót bontatlan futóművel vettem, ami egy közel 103e km-et futott kocsinál nem is rossz! Viszont ennek megfelelő állapotban is volt a futómű. A pesti rossz utak és kátyuk tették a dolgukat. Persze sokan ennél rosszabb gátlókkal és lengőkarokkal is vidáman hasítanak, mit nekünk hidegben egy kis nyiszogás előlről, esetleg egy kis lifegés a kanyarokban! De nem én! :-)) Szeretem a tempót és nem szeretnék lerepülni az útról.
A vásárlásnál azt mondtam, hogy mostantól mindenből a legjobbat fogja kapni.
BILSTEIN PSS16/B9 került beszerelésre. Kapott új felső lengőkarokat és torony szilenteket is. A futómű többi eleme tűrhető állapotban van, illetve menet közben majd elválik, hogy kell-e cserélni mást is.Valami gond volt a szelep vezérléssel is, hibaüzeneteket dobott a comp, de Csöri ezt is szakszerűen orvosolta. (Azt hiszem, állított valamit a vezérmű tengelyeken, mert alapjáraton nem jókor zártak a kipuff szelepek...).
Kapott a GTA egy új jelvényt előre, mert a régi már nagyon kopottas volt. Kicseréltük a H1 (köd)és H7 (reflektor) izzókat is MOMO-kra, amik a gyári xenonhoz hasonló fényt (4000K) bocsátanak ki. Tiszta FÉNYORGIA lett az autó szemből és nagyon jól is világít. A színárnyalat a kocsi kékes-szürke színével remekül harmonizál!!
A rádióm még mindig nem szól, most Csöri gyári rádióját hallgatjuk, amit kölcsönbe kaptunk tőle. :-))
Holnap indulunk Olaszhonba, ahol a szitává lyukadt (persze még az eredeti) kipufogót pénteken váltja egy komplett rozsdamentes Ragazzon-rendszer. :-))



Az normális jelenség, hogy 25 30 km-es távon is csak alig 70 fokra megy fel a hűtővíz hőmérséklete és ingadozik 50-70 fok között?
Út egyenletlenségeken áthaladva az első futómű felől kopogást hallok? Ez Alfás jelenség és szokjak hozzá vagy futómű hiba?
Illetve van némi világítási hiányosság tompított jobb első és bal oldali helyzetjelző nem világít, de erremég van 1-2 ötletem.
Korábbi autóm egy Punto volt. Azon az évek múlásával már rutinszerűen cseréltem motorolajat és levegő szűrőt, fékbetéteket és különböző bowdeneket,; vízpumpát; termosztátot és vízhűtő tartályt. Ja és izzót.
Az Alfát sem kel minden kis aprósággal szerelőhöz vinnem, ugye?
(Igaz ez már nem a Punto)
Tudja valaki, hogy az Alfának a számozott típusai mi alapján kapják a számaikat? Pl. a 156 az miért lett 156 ; a 155 az miért lett 155 illetve annak idején a 33-as, miért lett 33? Vagy ebben nincs logika?
Köszönettel:MEO
Ma délután fájó búcsút vettem az autótól. A 2.0 TS blokk nyugdíjazásra kerül és jön a turbós blokk a helyére. A műhely előtti udvaron várja a nagy beavatkozást.


Ma megjöttek a neten rendelt 205/55*R16-os Michelin kerekek Alessio Lord felnin. Akciósan kevesebbe volt, mint a 17-es gumi maga. Szóval visszatértünk a normális mérethez, vége a kátyúkerülgetésnek.




Már régebben vettem 16-os kerekeket a Vasra, hogy ne kelljen állandóan a gumishoz járni. Ma megvette őket egy Cartárs.
215/45*17 50e km-es használatának "eredménye"
- 5 kerekem volt, egy mindig javítás alatt állt
- 2 görgőzés
- 1 görgőzés melegítéssel
- 4 db kukás gumma szálszakadások és becsípések miatt
- 3 futómű állítás
Szépek voltak, hihetetlenül fogták az utat, de ennyi elég is volt.
u.i.
Pár évvel később egy Cartárs hívta fel a figyelmemet, hogy összetörték a vasat, amelyikre felkerültek a felnik. Szomorú látni :-(((




2013.01.30. (119.000 km)
Kivillant az "Engine Oil Change" jelzőlámpa.
Most vagy nem resetelték az előző olajcserémnél (107.000 km, 2011. okt.11.), vagy időszerű az olajcsere? 12 ezer km-t használtam azóta, nagyrészt városi forgalomban, 1 év és 4 hónap alatt.
Update: 2013.02.12. (119.300 km)
Olajcsere megtörtént - a pécsi NS Autóházban Castrol Edge Professional A3 5W-40 típusú motorolajat kapott a motor, a hibaüzenet törölve lett, ezzel az olajszint emelkedés is megszűnt.
Munkadíj: 4.000,- Ft.
Olajszűrő: 5.000,- Ft.
Motorolaj: 16.000,- Ft.
----------------
25.000,- Ft.
A szervizben megnézettem a futóművet is: első fékbetétek rendben, hátul a kézifék "fog", ezt meg kell vizsgáltatni a tavaszi nyári gumira történő átálláskor, illetve kiderült, hogy a jobb első kerékcsapágy a hibás az egyre erősödő búgó hangért, ezt cserélni kell, szintén tavasszal.
Az előző eresztés nem tetszett igazán. Volt néhány hibája, ami az idő múltával egyre jobban idegesített. Íme az új verzió.




Ismét eltelt 10e kilométer. Az autó tökéletes :). Lassan érik a következö olajcsere illetve garanciába cserélték a jobb elsö ködlampát , mert állitólag párásodott.A fogyasztása az autónak 12 ezer km alatt átlag 8.3 l/100 Km .Ami varosban 9-9,5l jelent autópályan pedig 130-140 km/h-val (GPS szerint) 7-7,5 L/100km. Azt hiszem ez így OK is.


2
450
Fórum
Friss topicok
- 155
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV