Blog

>> AutóápolásSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2014-02-20

Leszedtem a csomagtartóra biggyesztett Monster matricát. Szeretem a Monster energy-t, és az autó is egy szörnyeteg, de nem így mutatjuk meg :). Le volt szakadva a jobb oldali küszöb, úgyhogy levettem és megcsináltam. Munkahelyemen egy fekete színű szilikont használunk legfőképpen első szélvédők rögzítéséhez, ebből hoztam egy keveset. Az előkészítés ugy tortenik, hogy a gyári karosszéria szilikont leszedtem, zsirtalanitottam, majd egy fekete aktivatort kentem az autó küszöbére. A küszöb spoilert megpucoltam, és arra is ment egy réteg aktivator. Ez a cucc elég hamar megszárad, erre megy a szilikon. Probaltam óvatosan felkenni, de azert ez nem sikerult teljesen maradéktalanul. Felraktam a spoilert, maszkolószalaggal rögzítettem a tetejét, hogy ne álljon el az autótól, majd a csavarokat helyükre csavaroztam. A szilikonnak 24 órát kell száradni, de ma reggel megneztem es nem mozdult sehol. Este leszedem a maszkolast es orulok a látványnak. :)

 
>> Tuning és extraSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-02-19

"Osram Cool Blue Xenon"

 

A mai nappal át rakattam a feher speedlineokrol a gumikat

 
>> Egyébosee_selespeed // Alfa 156 2.0 TS Selespeed // 2013-08-15

Újra eltelt két év. Simán megvolt, nem találtak kivetni valót.
A fehér hátsó prizmák okoztak egy kis gondot fotózáskor, viszont szó nélkül megoldották.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2014-02-19

Nem vártam tovább ma felgumizták a 17-es Speedline-okat és mentek fel a papucsok.Középtakarók még a fényezőnél.
Hát azért tecc nagyon:-)

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2014-02-21

Jobbkanyarban hallani lehet zakatoló hangot, megnéztük a kerékcsapágyat, volt egy kis hangja. Előbb viszont ki kellett akasztani a kéziféket, mert fogta a kereket annyira hogy csak komolyan belekapaszkodva lehetett elforgatni felemelve. Így cserélve lettek a kézifékbowden "kerekekhez menő" részei, és a bal hátsó kerékcsapágy, ami persze komplett egység aggyal együtt.
Ezenkívül a szerelő kiegyengette és meghegesztette a kardánbox kereszttartóját, amire a DPF is rögzítve van, és készített hozzá egy védőlemezt, hogy a jövőben ne lehessen olyan könnyen odavágni.

>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 Twin Spark 16v Super // 2014-02-19

Nincs mese, és csodák sincsennek. Ami elkophat , elromolhat, eltörhet az el is fog kivételnélkül17 évére elfáradt a Pici autóm Pici kilincse . már egy idelye repedezett ,mostanra megadta magát . Sorra jönnek a hibák , néha rá is segítek. De ennek ellenére is Szeretem ezt az autót . Van benne valami amit a többi márkába nem látok, nem a 10kilo rozsda és nem is a karácsonyfa műszerfala ami hol ezt a hibát irja hol azt . ha lesz egy kis szabad időm kilincs szerzés + felrakása

 
>> Szervizkisspeti23 // Alfa 147 1,6 TS Distinctive // 2014-02-19

A következő lépések:
Mivel elképesztő zavaró már a kopogás a futómű felől, és végre találtunk mindkettőnknek megfelelő időpontot a szerelőmmel, ezért összehozunk egy találkát holnap. Amiket cserélünk:
- Vezérlés (163 ezer van a gépben, és 105 ezernél cserélt vezérlést egyszer az előző tulaj a szervízkönyv szerint, így ez a csere már igen igen esedékes)
- 2 Stab pálca, mivel mint a legutóbbi alánézésből kiderült hogy kegyetlen ergya állapotban vannak, és nem csak ők hanem..
- a Stab rúd szilentek is, így azok is cserések.

Mindezek a javtások után, ha valami továbbra is kopogni fog elől, akkor eladom minden vagyonom, ingóságom, és diszidálok Kongóba. Szurkoljatok :)

 
>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2014-02-19

Megoldódni látszik a xenon probléma.
Mint kiderült,ugyanez a xenon vezérlő több vw konszern és egyéb autókban is jelen van,szokott is problémát okozni,ezért egy alternatív megoldás lett rá kifejlesztve amivel maradhat a gyári xenon az autóban,anélkül hogy horror áron meg kellene venni az új vezérlőket.
Szóval a végleges megoldás,hogy maga a vezérlő marad(mert ebben van a szintező és egyéb működéshez szükséges dolgok) és csak a gyári trafó lett kiváltva egy pár jó minőségű Siemens trafóval,az átalakítással egyidőben D1S helyett,D2S tipusú izzókat kell párosítani hozzá.(amik ugye lényegesebben olcsóbbak is)
Simán ment minden,holnap lesz a főpróba :)
Lesznek képek is

 

Márciusban hazamentem egy hétre szabadságra, és elvittem Szatmárihoz a vasat.
Tetőantenna csere, gyári
Gyári cuccokból olajcsere
klimatisztitás, pollensz. csere.
Selespeed állitás, átnézés.
Gyertyák cseréje
elsö stabilzátor rúd csere
futómű állítás
komplett átvizsgálás, cak pakk
műszaki vizsga. (elsö folia leszedése -.- )
Ha Áprilisban hazanézek, a hátsó lököst kell fényezni, mert az elözö tulaj valaminek nekitolatott, meg a motorban a gumi tömitéseket cserélni. Már nem eszi az olajat annyira ( 6 deci) de ez után még annyit sem fog, csak most nem volt idöm.