Blog
Közép elem egyedi lett, szerintem ütős :)) ez az elem volt a fa mintás amit már megkezdett a nap, felszíne berepedezett. 2x lett már bevonva fa mintájú fóliával, de a homorú résznél picit elengedte mindig. Próbának jó volt. Közben beesett a klíma kapcsoló gomb is. Az egyik áruházban vásároltam és láttam meg ezt a színt így hoztam belőle. Akkor még nem tudtam mire lesz majd, csak megtetszett. A fóliával inkább megsem vártam a nyarat hogy a meleg majd elkezdje vissza dobni az íves részeken, így kiszedtem a műanyagot, kapcsoló tartót javítottam, fa mintás fóliát leszedtem majd becsiszoltam a műanyagot és végül lefújtam. Az eredeti ezüst műanyag elem is megvan, pihen a garázsban. Az jó állapotú még most is az idő elteltével, így azt nem bántanám. A most bent lévő műanyag máshol már a kukában végezte volna, mivel eredeti állapotában kopott volt már, de kapott még egy esélyt :))








Abroncs sérülés miatt, két első téligumi cserélve újra. (Hankook winter icept)
Éves szervíz
Cserélve:
-Motorolaj (Selenia 5w30)
- olajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő
- gázolajszűrő
Elaforg Kft (gyári)
A 3.0 V6 motorhoz megkaptam a motorvezérlőt, az immo boxot és a kulcsot is. Eddig az eredeti 2.5 V6-éval használtam az autót, de ez a nagyobb befecskendezők és a megnövekedett légáram miatt nem volt optimális.
Elvileg a szükséges alkatrészek egy autóból származtak. Gyakorlatilag a motorvezérlő és az immo box össze volt tanítva de a kulcsban a jeladó egy olyan ID-t tartalmazott, amit az immo box nem ismert. Vennem kellett hozzá egy újat és be kellett tanítani arra amit a vezérlő várt.

Beépítettem a korábban vásárolt lítium akksit és az áramtalanítót a kesztyűtartóba. Kellett egy kicsit faragni, de így hibátlanul rögzül a helyére.
A kábelezést az erősítőhöz menő 10 mm2-es autóhifi tápkábelből csináltam, ami kicsit kevés és cserélni fogom egy minimum dupla ilyen vastagra. Jelen pillanatban indítja az autót, de kicsit nehezen.
A kiépített akku, akkutálca és levegőcsövek kb 18 kg-t nyomnak. A beépített akku és szilkoncsövek pedig kb 1 kg-t.


A csomagtartóba sokszor sok mindent viszek. Régebben háló volt benne de itt nincs hozzá akasztó. Így megrendelésre került az összes kiegészítő ami a csomagtartóba elérhető. 4 háló rögzítő és a kampó felülre. A csavarokat felesleges gyárikat venni főleg hogy nincs kis kiszerelésben. Aki ilyent szeretne utólag nézze meg hogy megvan e a helye. Nem minden autóban van kiépítve. Jobb oldalt elől óvatosan vágni mert nekem ott ment vezeték amit kicsit arrébb kellett húzni. A kicsi és nagy dobozokba ugyanaz van ugyanaz a cikkszám. Hogy miért kicsi és miért nagyobb ne kérdezzétek.












Hátsó lengéscsillapítónál vettem észre egy folyást ez cserélve lett a gyári Sachs ment vissza. Ilyen autóhoz képest meglepően olcsón beszerezhető. A nagy hidegekben kemény fűtésnél feltűnt nem melegszik a kocsi 70 °C fölé. Beszereztem egy termoszátot az is cserélve lett. A fagyálló pedig gyári lett vissza töltve! Így már stabilan áll 90 °C-on a vízhőmérséklet és a fűtés is mérföldekkel javult!! :D





2023.02.10 - Olajcsere, olajszűrő, légszűrő csere, fékfolyadék csere.
Egyúttal műszaki vizsga is megvolt.
Km: 42.213
0
308