Blog
2014.09.18 - 2014.12.24
21000ft
Már régóta tervezgettem hogy veszek egy loudlinkot de sajnáltam rá azt a jó 30ezer forintot, kicsit borsosnak találtam.
Észrevettem az interneten hogy van rá más megoldás is, igaz kicsit nagyobb macerával, munkával jár, de ki nem szeret az autójával bibelődni?
Ezért hát egy régi nem használt sztereo fejhallgatóm kábelét levágtam, és a megfelelő helyre forrasztottam. Ezután nagy fejtörést okozott hova is vezessem a a dugót végül a kesztyűtartó mellett döntöttem, szépen hátrahúztam a kábelt majd rádugtam a hanghordozót és láss csodát működik.:)
Egyedüli költség a megfelelő méretű TORX csavarhúzó beszerzése jelentette.

Valószínűleg az előző tulaj már cserélt akksit, mivel nem gyári, hanem egy Exide battery volt a gépben.
Restaurálás. Hosszú idő után végre idén nyáron nekiestem. Attis segítségével, aki szétszedte a blokkot, kapott egy felújítást, szimmeringek, tömítések cserélve lettek. Szelepek megtisztítva, sikolva. A futómű darabokra van szedve, mindent fémtisztára puccolok(homokfúvás, csiszológép, drótkorong, zsíroldó, trisó segítségével). Passzíválás, lakkbenzines lemosás. Utánna 3 réteg cinkspray, 2 réteg korroziógátló alapozó, majd a végén a fekete fényezés a futóműelemeken. Az összes szilent cserélve lesz. Elektronika vissza lesz állítva az eredetire. A Gerytől kapott homlokfal fémtisztára puccolása folyamatban...


Ismét eljött az olajcsere ideje. Ezúttal sem gondolkodtam sokat, már bevált Xado olajra esett a választásom. Cserélve lett még olajszűrő + légszűrő.
km óra állás: 213 281


A nyáron a parkolóhelyemen a födémet javították, mikor ráomlott a kocsira a betontörmelék. A vállalkozó felelősség biztosítására próbáltuk az ügyet elintézni. A kárfelvevő olyan jól felvette a kárt (foltjavításra vett egy csomó mindent, holott metál fényezésen olyat nem lehet csinálni), hogy a biztosító ajánlott egyezségre 116k forintot. Ami sérült:
- gépháztető
- tető
- szélvédő
- lámpa
- lökhárító
- sárvédő
- J1 ajtó
Már így is sovány volt az ajánlat, de ezt megfejelték azzal, hogy 15perc múlva visszahívtak, hogy elnézést, de minusz ÁFA! Mi az hogy minusz ÁFA? Egyezségnél? Kb 91k forint?! Szerintük ez így van, ráadásul az önrészt majd a károkozótól kell behajtanom. Ilyet sem hallott még senki a környezetemben, de a telefonos mókus szerint ez egy 50 éves rendelet, mindig is így volt. Nos ezt az ajánlatot nem fogadtam el, hanem megcsináltattam számlára. Érdekes, hogy így 276k volt a számla, ami a közelében sincs a biztosító által ajánlott összegnek. Rohadék egy brigád. Több hónapig ültek a papírokon, nem fizettek ,majd hirtelen a szabadságolásom közepén ők mindenáron a tetőt meg akarták mérni. Végül találkoztam újra a kárfelvevővel, aki újra körbemérte a kocsit, de mindenhol(!), majd elégedett mosollyal távozott, mondván, küldik a pénzt, papírokat. 4nap múlva felhív a biztosító, hogy akkor egyeztetné a számlaszámot, küldené nekünk a pénzt! Wazz, milyen papírt néztek ti ott bent? Ott van egy cég aki a kárrendezéssel meg van bízva, oda kell küldeni a pénzt! Válasz: "köszönöm, ez hasznos információ volt." Persze az önrésszel csökkentett összeget küldik, a maradékot be kell vasalnom a betonkorr kft-n, vagy azt is majd a kárrendezők behajtják? Itt még nem tartunk... Amúgy az MKB biztosító ez a töketlen banda.
Ha már fényezőnél volt a kocsi, megcsináltattam a bal hátulján keletkezett tavalyi sérülést. Valami paraszt végighúzta a JH ajtót és a hátsó sárvédőt, de úgy rendesen, fémig. Ez plusz 55k pénz volt, úgyhogy remélem csuklik az a bandzsa fasz, amelyik nem tudott elfordulni anélkül, hogy összebarmolja más tulajdonát.
Némi búgás és az elejében tapasztalható bizonytalanság miatt átnézettem a futóművet. A hibalista:
- hátsó kerékagycsapágy
- axiál csuklók
- porvédők
- kormányösszekötő gömbfej
- stabpálcák
- toronyszilentek
Ezt mind kicserélte Tuningman. Szegény a csapágy leszedésével megküzdött nagyon. Egy szerszám látta kárát, eltört miközben próbálták lelazítani. A futómű állítása körül volt némi bonyodalom, de végül be lett állítva. Így pár hét távlatából kiderült, hogy nem túl jól, elég bizonytalan az irányítása ahhoz képest, hogy minden új és be is van állítva. Amint feltettem a téli kerekeket, újra beállíttatom valami hozzáértővel, mert ahol most volt az autó ott bár a felszerelés jó volt, de a hozzáértés már hiányzott(a szerelő bután közli, hogy nem is állítható a hátulja, pedig a gép azt írja. Ez mindent elárul a képzettségéről.)
Az alsó motorvédő burkolatból ki kellett vágni egy kis darabot, mert nagyon lekonyult egy részen, és így leültetve minden szaron húztam végig. Ráadásul egyszer mikor letolattam egy füves részről, a padkába beakadt és le is téptem az egészet, úgy kellett felkötözni gyors kötözővel.
Sikeres műszaki vizsga, chippel,egroffal.
km óra állás: 208500
2016.11.20-ig jók vagyunk .