Blog
Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.
Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..




Már épp feladni készültem a GT vásárlást mivel több hónapos keresgélés után egyetlen normális GT-t sem találtam, amikor váratlanul felbukkant ez a darab.
Összesen 8db GT-t néztem meg élőben, volt ami beindulni sem akart és volt ami szó szerint "csálén" állt úgy össze volt törve korábban... Fel voltam készülve arra, hogy természetesen majd költenem kell az autóra de nem találtam egy olyan darabot sem amire érdemes lett volna, pedig még akár kompromisszumokat is kötöttem volna. Egyik utolsó próbálkozásom egy gyöngyház fehér Gt volt amiért Pécsre utaztam le megnézni. Látott már valaki rozsdásodó GT-t? Mert én akkor ott először.....akkor volt az a pont, hogy feladom és egy már korábban kinézett OFF-os autót veszek meg.
Pécsről tartottam vissza Budapestre amikor a telefonomon láttam, hogy kép nélkül felraktak egy új hirdetést a használtautóra egy pesti kereskedésben és mivel pont útba esett ezért adtam neki egy esélyt és a kereskedés felé vettem az irányt..
A kereskedésben meg is lepődtek, hogy ilyen gyorsan jött valaki mivel előző nap számították be az autót és képek is csak azért nincsenek még a hirdetésben mert nem volt idejük még lemosni az autót.
Az autó nem volt teljesen ismeretlen számomra, mivel 2héttel korábban már láttam hirdetve az előző tulajdonosa által akivel akkor beszéltem is, de akkor már nem volt aktuális a hirdetése mivel említette, hogy nyaralni megy de a kocsi már be van számítva egy másik autóba amit le is foglalózott és a nyaralása után hozza el.. hát ez volt az a kereskedés ahol beszámították.
A kereskedő nagyon korrekt volt és még ő ajánlotta fel, hogy ha akarom akkor nyugodtan bármilyen szervizbe elvihetem a kocsit megnézetni, úgyhogy így is tettem és másnap reggel már Watz-nál volt a kocsi aki alaposan át is nézte..
Felvettem a kapcsolatot az előző tulajjal is aki egy idősebb úr volt és nagyon készségesen elmondott mindent az autóról amit tudni kell.
6évig, 2008 óta volt nála az autó, akkor lett behozva az országba, sajnos már akkor csak 1 kulcsa volt a kocsinak, nem volt meg a szervizkönyve azaz nem volt garantálható a km, és valószínűleg sérülten hozták be az országba, de csak az oldala volt sérülve..viszont végig szervizelve volt az autó és elég nagy becsben volt tartva...
Ennek tudatában néztük át az autót Watz-nál ahol megállapították hogy természetesen ennél is mint mindegyiknél vannak dolgok amik csere érettek de összességében jó állapotban van. A computeres és minden egyéb vizsgálat szerint az órában levő kb180ezer km az valószínűleg valós de ha esetleg mégsem lenne az. akkor sem sokkal több van benne az autó állapotát nézve.
Sérülve valóban az oldalán volt de viszonylag szépen javítva lett valamint mind2 oldalt alulról meg van ütve a küszöb, ami sajnos a GT-knél elég gyakori. Az előző tulaj említette, hogy pár éve a gumis rossz helyen emelte a kocsit és akkor lett megütve a küszöb. Az autó motorterében viszont látszik, hogy szinte mindenhol még a gyári bilincsek vannak azaz sem sérülés sem pedig valami nagyobb motorbaj nem indokolta eddig, hogy azokat levágják tehát az autó megvételre alkalmas :D
Nem is gondolkoztam semmit hanem rögtön meg is írtuk az adásvételit és így lettem ismét Alfa tulajdonos :D

Nagy tető festése elkészült újra jól néz ki mint azelőtt! ;) A fényezésre azért volt szükség mert a lakk helyenként meg kopott és elkezdett kifehéredni de ez már a múlté! :)
Terveim szerint az első havazás előtt szerettem volna lepedőt húzni a QV-re, de nem így alakult. Szeptember közepe óta van nálam az autó, 2500 km-ert mentem vele bő két hónap alatt és az utóbbi két hétben kaptam kétszer motor control system failure hibát. Ha már Csörgő szervizben voltam, akkor ránéztünk komputerrel is, amiből a hibakódot is kiolvastuk, P0621 - generátor vezérlő lámpa. Hiba megoldására felmerülő lehetőség, generátor csere. Így a 18”-os 8c design felni még távolabb került tőlünk, de így legalább most jobban tetszik a QV gyári felni. : ) Hibára vannak találgatásaink, 4 éves a verda, 3 évet állt, esetleg vizet kapott alulról, de utólag már mindegy. Öröm az ürömben, hogy a motornak és az autónak szerencsére nincs semmi baja, iszonyatosan megy és nagyon jó vezetni. Természetesen az autóval gond nélkül lehet közlekedni, mivel a hiba nem állandóan áll fenn, de amíg a generátor nem lesz cserélve így nem akarom használni még hibamentesen sem. Csörivel így is beszéltük meg, tavasszal viszem hozzá a QV-t, generátor cserére és egy komplett alvázmosásra. Minimum három hónap pihi. : ) Gépet csak a por miatt takartam le, nem biztos, hogy úgy, ahogyan a nagykönyvben meg van írva. :)
Viszont két hónap és 2500 km megtétele utáni tapasztalatok:
Lehet 7,6-os átlagfogyasztást produkálni, mikor a hat hónapos kislányommal vagyok, egyébként nem. Ha kihasználom a QV teljesítményét, akkor bizony 10-11 l/100-ra jövök ki. Sebességet nem igazán lehet benne érezni és ez nagyon csalóka. Autópályán nehéz vele nem 180al menni, könnyedén éri el és haladja meg. Kanyarodni nagyon jó vele, négy dugattyús brembo fékek határozottak, az autó nagyon egyben van, ami biztonságos érzetet ad vezetés közben. A vételt nem bántam meg.
Km: 11853



Vételkor tudtam, hogy lesz egy dolog, amit valószínűleg cserélni fogok a műszerfalon, mivel sajnos sérült volt az alumínium lemez. Érzésem szerint száz emberből maximum öt cserélné le „apró” esztétikai hiba miatt, viszont én sajnos ebbe a kevésbe tartozom bele, mivel tettek is róla, hogy beletartozzak. Jobb első ülés előtt volt egy sérülés az alu lemezben, beszállók többsége próbálta „megtisztítani” a körmével (mivel, szerintük csak egy kosz lehet), ami nálam kivágta a biztosítékot és a csere mellett döntöttem. Csöri ugrott neki a cserének, 15 perc alatt meg is volt. Készült pár kép is.




Sajnos megvolt törve az antenna szár az autón. Sokat keresgéltem mire ebay-ről sikerült beszerezni egy gyári antennát. Hétfőn rendeltem és ma már meg is érkezett a csomag az Italy Motors-tól, Németországból.
Antenna szár: 3.285 Ft - Original
Postaköltség: 1.760 Ft

-Vezérlés szett (Dayco)
-Vízpumpa (SKF)
-Felső motorkitámasztó
-Főtengely holtpont jeladó (Bosch)
-Gázolajszűrő (Manfilter)
A bal hátsó ablakemelő bowdenje elszakadt, mert megette a rozsda. Az amoren sikerült venni egy bontottat, amit kis cseréltem.
Olvasgattam, hogy szinte megvan minden ehhez az aprócska kis extrához (csak xenonos fényszóróhoz széria), úgyhogy gondoltam miért ne. Nem egy ördöngős összeg és a beszerelés sem bonyolult...de szerintem már csak akkor fog bekerülni ha jobb idő lesz...mondjuk tavasszal.:)
Szintérzékelő: 4.000 Ft - Original
Tömítő gumi: 1.000 Ft - Original (Köszönet Lexlutornak) :)