Blog
Őszinte leszek:egészen eddig azt sem nagyon tudtam,hogy milyen érzékelő ez,hol is van és hogyan lehet-egyáltalán szükséges-e tisztítani:-/!?
Mígnem a minap teljesen véletlenül rátaláltam egy rövid kis videóra a youtube-on,ami ezzel foglalkozott.
Azonnal kedvet kaptam a dologhoz,így tegnap sort is kerítettem rá.Mint kiderült,nem dolgoztam fölöslegesen.Az említett szenzort kivéve gyakorlatilag leginkább egy koromgombócra hasonlított.Csoda,hogy egyáltalán működött.
Némi féktisztítóspray és egy rossz fogkefe segítségével tisztára varázsoltam,majd visszatettem a helyére.Az elektromos csatlakozóját befújtam egy kis kontaktspray-vel.
Semmi változást nem vettem észre a motor működésében a tiszta szenzorral,de rosszat biztosan nem tettem vele,hogy megtisztítottam:-))!


Olajcsere Selenia 20k 5liter,Fram levegoszuro,Alco olajszuro,pollenszuro.Km allas:142962
ZAP Silver 80Ah 700A.
276*175*190mm
ez kéne!?
De Banner 72Ah 680A lett
"Ez az utolsó esélyed. Aztán már nem fordulhatsz vissza. Ha a kéket veszed be a játéknak vége, felébredsz az ágyadban, azt hiszed amit hinni akarsz. De ha a pirosat és itt maradsz Csodaországban, és én megmutatom neked, milyen mély a nyúl ürege. Ne feledd, minden, amit kínálok, csak igazság, semmi több ..."
A pirosat választottam, beleláttam, ez tényleg mátrix. Mátrixok a szó matematikai értelmében. És elkezdtem látni a számokban a nyomásokat, gázolaj mennyiségeket, lóerőket, fordulatszámokat. És megtudtam mi az igazság a programomról. Arról amit használhatnék boldogan tovább, amiért fizettem és elégedett is voltam vele.
A jó program illúziója volt, tele alapvető tévedésekkel. Kicsit halízű csirke volt. VOLT.
Hosszú idő volt míg megírtam a saját programomat, számtalanszor módosítottam, és még ez se a végső verzió. Ma pár perc tépelődés után (merjem, ne merjem?) letöröltem az ECU tartalmát, és felírtam.
Abban a pillanatban mikor az autó beindult, végtelen elégedettséget éreztem. Ez már az én mátrixaimtól megy. Szó szerint mindent átírtam amit lehetett, alig maradt érintetlen terület a programban. És így ahogy van, működik.
És hát a próbaút...Nem tiltott le, nem állt meg, nem lett gyengébb, sőt semmi problémának nyoma sincs. El se hiszem. Nagyon picit füstöl, de nem gond. A "beavatás" megvolt, mostmár bátran mondom, majd visszább veszek rajta.
És hogy milyen lett? Jó :-)
-A múlté a "traktorból mozdony", az a hirtelen átbillenés a 105 lovas jtd és a felhergelt harciszekér közt. Eleinte szerettem ezt, a saját programomat már szándékosan nem ilyenre írtam.
-A gázreakció sokkal élénkebb. Nem az "érzékenyebbre programozott" gázpedál miatt, hanem mert végig megírtam a táblákat, nincs gyári-átírt átmenet sehol, semmilyen paraméterben.
-Erősebb. Nem sokkal. Vagy nem tudom hogy mennyivel, teljesen más érzés. Alul nem hoztam ki a maximumot, felül kifacsartam amit lehetett. A 155 Busso V6 ihlette a nyomatékgörbét (LILA görbe). Sajnos ennek még csak az elejét tudja (zöld görbe), a végtelen vágtázás még a jövő zenéje. Turbo csere kell hozzá, és akkor a zöld átmegy pirosba...A gyári a kék.
-Halkabb. Már eddig is sokat halkult a javítgatások során, de most valahogy 2200-nál is nagyobb csend volt, mint szokott.


Jobb első stabilizátor és lengőkar csere
159.052 km
Sajnos egyre hangosabban halottam egy kopogó hangot a jobb oldali futómű felől. A szerelő megnézte, és azt mondta, hogy ez bizony egy lengőkar csere lesz. Már az új alkatrész van benne, szerencsére eddig minden rendben.
A közelgő hidegebb időjárás,és az üzembiztosság miatt az alábbiak
lettek lecserélve:
- 5db izzítógyertya (Denso)
- gázolajszűrő (Mann Filter)
-akkumulátor (Banner Powerbull,12V 95Ah 760A)
- 4db téligumi (Good Year Ultragrip 8)
Most már jöhet a tél!
km:272571



Felkerültek a Nokian téligumik a kocsira (felnire, centírozva)
km:201350
Amióta nálam van folyamatosan jelezte szegény hogy valami nem kerek az izzításnál, de a tavalyi enyhe télben semmi hátrányát nem éreztem. Miután tél állítólag idén is lesz és a dízeleim eddig mindig a második télen követelték meg az izzító és/vagy akksi cserét ( az első igazi hideg reggelen mindegyik maradt eddig otthon) most elkezdtem elébe menni a dolgoknak. Rendeltem az ebayről 4 számomra ismeretlen márkájú izzítót (a feedbackek alapján megbízható cucc) amiknek az ára a nevetségesség határát súrolja 8300/4db... A csere kemény 10 perc melóval járt. Igazán izgi post lett ez :)
Viszont a nehézkes indulás nem oldódott meg,szóval gondoltam itt az ideje visszakérnem az akksim a tesómtól amit még akkor kért kölcsön az americából amikor az még ment...gyors fejszámolás 4 éve...igen ez se az igazi már...szóval nem úszom meg, karácsony előtt lesz még egy akksi vásárlás is. :(

