Blog
Vásárlás óta nem volt rá keret ,hogy a kötelezőt kicseréltessem rajta így hát megkapta amit megérdemelt és nagyon meghálálta eddig nem mertem nagyon 3000 felett pörgetni mert csapágyasak volt a vez.mű görgői +hosszbordás görgői súgott is így nem mertem neki annyira nyomni nehogy baj legyen de most ,hogy tudom , hogy jó mertem nyomtam neki és vigyorogva vezettem mint egy ötéves...ALFAAMORE :)
Cserélve lettek:
Komplett vezérlés: SKF készlet (21,856 Ft)
Hosszbordás görgőkkel: Dayco szíj(3,136 Ft)
SKF vezető(4,903 Ft)
Dayco feszító(6,423 Ft)
Vez.mód:Gyári (ezért köszönet egyik CARtársnak)(45,000 Ft)
Termosztát:Vernet(8,295 Ft)
Vízpumpa:Dolz(5,939 Ft)
Árak Bárdi kedvezménnyel értendők!
Munkadíj 23,000Ft
Volt előműszakin is nagyjából rendben van felső lengőkar nemjó de amúgy jó az csere lesz műszaki elött majd májusban...
Km állás :184 456km

Habár még néhány százas hiányzott a 10.000 km-hez, de megejtettem haver háza előtti árok fölött az olaj, olajszűrő, levegőszűrő és pollenszűrő cserét. Üzemanyagszűrő csere és futóműbeállítás később.
Olaj: Mobil Super 3000 5w-40
Szűrők: Filtron
Közelednek az ünnepek...milyen jó érzés a bőrfotelben nézegetni a karácsonyfa csodás fényeit lágy zene kíséretében...:) Hát én is így tettem...beszerzésre került a távoli Újhidáról egy komplett fekete szinte új full bőr belsőszett(mérföldek választják el az alfatex ülésektől),fényszóróba egy Philips 5000K-s Diamond Vision izzó szett,ajtóba egy led logos kilépőfény világítás,a lábtérbe piros led sor,Bose hangszórókat felváltotta hátul Audison mélyközép elől Hertz koax hangszóró,fejegységhelyett is egy újabb 1DIN-es 7" os Audiovox! :) Még folytatódik a blog...
Ezek számokban, képekben(folyamatosan bővül):
- bőrszett+utiköltség 50K+20K
- Philips Diamond Vision 5000K 7,5K
- Led logo 5K
- Led szalag 4K
- Audison mélyközép 20K
- Hertz koax 15K
- Audiovox VME 9415 80K
De volt bevéltel is a régi Audiovox 52K-ért kelt el,a Bose szett Manky cartárshoz került 20K-ért! :)










5 hónapja arra vetemedtem, hogy a tönkrement lakkot(főleg a tetőn) ideiglenesen elfedjem. Gondolkodtam fóliázáson, de nagy felületen elég babrásnak tűnt, mivel szinte mindent egyedül csinálok. Régebben keresgélés közben találtam a PlastiDIP re, de akkoriban nem voltak olyan színek, melyeket használhattam volna. Végül mégis csak felkerült a kocsira.
Persze még soha nem próbáltam, ignoráltam minden ajánlott és előírt lépést és elnyertem minden nagyvad tulaj megvetését. De nekem tetszett.
A szakszerűtlen alkalmazás eredménye lett az, hogy pár hónap alatt eléggé elhasználódott a felület. Gondolkodtam az eltávolításon. A végső lökést az adta, hogy a festő műhelyben csak akkor állnak hozzá a kocsihoz, ha eltávolítom (vagy kifizetem az eltávolítást).
Ha az előírt számú réteget vittem volna fel, akkor SEMMI gondom nem lett volna, de mivel én kb. 3-4 réteget vittem fel ( azokat is rendszertelenül ) így megszívtam.
Semmilyen segédeszköz nem használ! Semmilyen kaparó (fa, műanyag) nem volt képes belekapni a rétegbe. Csak is kézzel, az új-begyek segítségével volt hajlandó levállani milliméterről - milliméterre. Egy örökkévalóságnak tűnt.
De végül eszembe jutott, hogy van ami minden hasonló problémát megoldott eddig és megér egy próbát. Szóval fogtam és az egész felületet befújtam WD-40 -el. Két cigiszünet után teljesen feloldotta a műanyagot. Kicsit undorító, ragadós massza keletkezett, de amint kicsit kiszáradt, könnyen lefejthető lett az egész.
Utána 3-4x autósamponos meleg vízzel átmostam. Most ugyan olyan szarul néz ki mint azelőtt, de legalább így nem dobnak ki a festő műhelyből.

Új, gyári hűtőt kapott a gép, természetesen Csöri végezte a munkát (meg még 1-2 apróság javítva lett).
Ki szerettem volna cserélni 1 gyertyát-nem sikerült! A kis rohadék beletört, majd bele is szakadt.... Helyi lakatos ismerősék gyártottak bele ügyesen perselyt (miután kivadászták a beletört darabot)! Hibátlan.... Eddig eresztett is a gyertya mellett, valószínűleg már szar volt a menet! Most ugye ez sincs már.....
Olaj csere 234900km-nél Mobil 1 15W-40 re! kipróbáltam a hangja miatt. Indításnál valóban halkabb lett kicsit! Olajnyomás ugyan olyan mint a 10w-40-el. 4 bar hidegen, és 2 bar melegen!
Elég volt belőle... Összerakom szétesik! Elszállítva Hatvanba, Valamelyik tartopálca el volt kopva a felfüggesztésnél! Fel lett hegesztve, majd visszacsiszolva méretre! Most jó megint! Bízom a fiúban, remélem így is marad! Ingyen megcsinálta vagyis cserebere alkatrészért! Korrekt!