Blog
Alsó és felső lengőkarok, kormányösszekötő gömbfejek, stabilizátor karok és szilentek cseréje egyben. Kedvezőbb volt csomagban megvenni (E-bay), illetve nem kell kéthavonta bénázni, mikor mi adja meg magát.




Most találtam pár fotót, melyek a vásárlás után 2 hónappal készültek, még az autóhoz kapott Momo felnikkel. Rá egy hónapra csere lett a gyári felnikre, használt, de jó gumikkal.





Úgy néz ki sikerült megoldani a helyzetjelző biztosíték problémát. A 2 hátsó utastér lampa kikötése után nem csapja ki a biztit (egyenlőre)! Egy pár 10A -es biztosíték bánta, de talán jó lesz! Gyanítom az össze ragasztott jobb oldali lehet zárlatos, de egyenlőre nem kísérletezek vele!
Úgy látszik a tételes hibalistának nem lesz vége... Ma beleöntöttem a 4. -ik liter fagyállót a hűtőbe, miután szépen a fékfolyadék jelző lámpa (is) kigyulladt. Motorháztető visszanyit, és látom, hogy elfogyott a fékolaj is a tartályból... Gyanús volt a kuplung, nem mindig emelt ki, csak ha lemezig préseltem a pedált, remélem "csak" munkahenger hiba lesz, és nem fék! És még mindig nem találtam megoldást a jobb helyzetjelző kör hibájára sem. Annyit elértem a csatlakozók széthúzásával, hogy nem azonnal, hanem 2 másodperc múlva veri ki a biztosítékot a láma felkapcsolása után... Kíváncsian várom a holnapi "meglepit"! És még egy köszönet az eladó "korrekt" tájékoztatásáért az autó állapotát illetően!
Elvégzett karbantartás:
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyag szűrő (CHAMPION L502)
EGR & MAP szenzor tisztítás
téli szélvédőmosó folyadék (from Lidl)
Óra: 105822 km
Elvégezett karbantartás:
Vezérműszíj + görgő
ékszíj + görgő
vízpumpa
Szerviz: Bonus Kft - Szombathely (Fiat-Alfa Romeo márkaszerviz )
105.000 Km
nem tudom a ktsg és a km egyenesen arányos e egymással? :D
Már egy ideje gondolkoztam rajta, meg hiányoltam is a tempomatot. Hosszas utánnajárás, kutakodás után egyre jobban biztos voltam benne, hogy megoldható. Sajnos nem volt bevezetékezve, így azt is nekem kellett megoldanom.
Ami feltétele az utólagos tempomatnak:
1. ECU típusa: ME 7.3.1
2. elektromos gázpedál
3. 4 pólusú fékpedál kapcsoló a hozzá tartozó vezetékezéssel
Én egy külföldi alfás fórumban leírtak alapján dolgoztam.
Már a fotók mindent elárulnak...amire figyelni kell, hogy nálam pl az ecu széles csatijában fordítva voltak beszámozva a pólusok, ez okozott némi idegeskedést és vakaródzást, de végül több helyről azt a választ kaptam, hogy az ecu tüskéinek számozása a mérvadó!!
A csatiba való sarukat egy bontott csatiból bányásztam ki, a vezeték pedig egyszerű LAN kábel (nem röhög, jó lesz). 12V-ot a motortérben a tolatólámpa kapcsolójának vezetékéről csíptem le, mivel gyárilag egy 7,5amperos biztosítékot használnak.
Motortérben szépen elrejtettem, becsöveztem, lebandázsoltam a vezetékeket, ugyanúgy a beltérben is.
Ami maradt az a kormányburkolat alsó része...sajnáltam kivágni a helyet a karnak, így amíg nem futok rá gyárira, anélkül közlekedünk.
Fotókat nem én készítettem...
Mindenki saját felelősségére fogjon hozzá, előbb szánjon időt és energiát a tanulmányozásra, utánnaolvasásra. Kérdezni szabad, ha tudok segítek is :)
km állás: 136970



Eljött a kötelező olajszűrő, olajcsere.
A Lemförder lengőkarok sem jöttek be, ugyanúgy elkezdték a kopogást. Csöri mondta sebaj, megyünk tovább, most jön az eredeti gyári, amihez szilent is van. Remélem azzal már klappolni fog minden, de majd csak tavasszal.